Skip to main content
Vraag

Contractovername KPN abonnement wordt niet goed verwerkt

• December 10, 2025
  • 3 reacties
  • 3 keer bekeken

Na het proces voor een contractovername doorlopen te hebben blijft KPN mij facturen sturen. Heel veel telefoonverkeer over geweest, krijg ik zojuist weer een nieuwe factuur in de email, op mij naam, maar wel met het bankrekeningnummer erop van de degene die het contract heeft overgenomen.

Weer bellen met KPN. Uiterst niet meewerkend persoon aan de lijn, waarbij het erop neerkomt dat wij het onderling maar moeten uitzoeken…

KPN maakt fouten, voert informatie niet goed in hun systemen door, ondanks veel bellen en toezeggingen en uiteindelijk moeten  klanten het onderling maar uitzoeken.

Dikke afrader voor KPN dus.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@erickpn 

Welkom op de community van KPN.

Dit is uiteraard niet de bedoeling, want een contractovername dient natuurlijk wel op de goede manier afgehandeld te worden.
Het verwerken hiervan ligt echt bij KPN, en niet bij jouw.

Aangezien je er met de telefonisch klantenservice niet uit kunt komen, adviseer ik je om een officiële klacht in te dienen, zodat de klachtenafdeling van KPN er achter aan kan.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de online klachtenformulier:
Online klachtenformulier KPN

Zodra de klachtenafdeling je klacht in behandeling heeft genomen, zal je door een medewerker van de klachtenafdeling gebeld worden met een passende oplossing.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@erick_, welkom op de KPN Community!

Ik begin even met te zeggen dat ik je gebruikersnaam heb aangepast, omdat namen met KPN erin niet zijn toegestaan. Mocht je jouw gebruikersnaam dan willen aanpassen naar iets anders, laat het gerust weten. Dan pas ik dat aan.

Goed, dan over op waarvoor je contact opneemt: een contractovername die niet goed is gegaan. Als ik het goed begrijp, heb je deze aangevraagd via onze website: Contractovername doorgeven, abonnement overzetten. Klopt dat? Ondanks dit, blijf jij toch nog de facturen ontvangen, terwijl jij het contract niet meer hebt. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is!

Het lijkt mij goed als hier iemand naar kijkt. Ik had je nu graag aangeboden dat ik dat voor je zou doen, maar via de Community mogen wij dergelijke aanpassingen niet doen. Dus je hebt eigenlijk 2 opties. Of je kan het formulier voor een contractovername nog een keer invullen. Of je kunt de instructies van ​@Michel.uit.Arnhem volgen voor het aanmaken van een klacht. In dat geval zal er iemand van de klachtenafdeling naar kijken.

Kom je er zo uit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Hallo Denise en Michel,

Bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels is de overdracht toch voltooid. Wel heeft de nieuwe contractant volledige inzage in mijn factuur geschiedenis incl. bel gegevens. Dat is denk ik niet geheel conform de privacy wetgeving. Nu heb ik geen geheime nummer gebeld oid , maar netjes is het niet van Kpn.

In elk geval ben ik nu wel van het contract af.

Nogmaals dank.