Skip to main content
Beantwoord

De €2,50 combikorting wordt niet goed verwerkt op mijn factuur

• 16 april 2025
  • 13 reacties
  • 58 keer bekeken

Zie screenshot, een kosten per maand overzicht voor mijn ABO uit mijn portaal:

Met een totaal van €14,38 dus dat kost het per maand zou je zo denken.

Maar toch betaal ik €16,88 🤔

Kan iemand mij dit uitleggen? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Bearded ,

Jij hebt wel de afgesproken korting die door een prijsindexatie inmiddels van 2,50 is gestegen naar 2,56. Maar jij mist het Combivoordeel van 2,50 per maand. Dat krijg je echter alleen zolang je ook een thuisabonnement hebt bij KPN. Beide abonnementen (thuis en mobiel) moeten dan geregistreerd staan op hetzelfde adres. 

Dan lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• 6947 reacties
  • 16 april 2025

Er gaat toch € 2,50 korting vanaf? Wat snap je daar niet aan?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • 16 april 2025
Marlon92 schreef:

Er gaat toch € 2,50 korting vanaf? Wat snap je daar niet aan?

Ik denk dat hij toch 16,88 over maakt naar KPN.

@Bearded wat staat er op de factuur? Zou je eventueel met afgeschermde informatie pagina twee van de factuur kunnen delen op dit forum? Facturen kan je downloaden in de MijnKPN app.

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 16 april 2025

Beste ​@Marlon92 

Gezien jouw antwoord was mijn vraag niet duidelijk genoeg.

Bij de meeste bedrijven:

• Totaalbedrag op rekening = het bedrag dat je daadwerkelijk moet betalen
  • Als er een korting vermeld staat, is die korting al verwerkt in het totaalbedrag

Maar KPN doet dit anders, althans op het portaal overzicht:

• Je ziet een korting van €2,50 vermeld
  • Je verwacht daarom een totaalbedrag van €14,38 (€16,88 - €2,50)
  • Maar je moet toch €16,88 betalen
    ​​​​

Bij het controleren van mijn factuur blijkt de werkelijke korting €2,56 te zijn (voor de combinatie van mobiel en glasvezel).

Hoe de €2,56 (=13,2%) bepaald wordt zou ik graag willen weten.

• 6947 reacties
  • 16 april 2025
Bearded schreef:

Beste ​@Marlon92 

Gezien jouw antwoord was mijn vraag niet duidelijk genoeg.

Bij de meeste bedrijven:

• Totaalbedrag op rekening = het bedrag dat je daadwerkelijk moet betalen
  • Als er een korting vermeld staat, is die korting al verwerkt in het totaalbedrag

Dat is toch ook zo op jouw plaatje?

Bearded schreef:

Maar KPN doet dit anders, althans op het portaal overzicht:

• Je ziet een korting van €2,50 vermeld
  • Je verwacht daarom een totaalbedrag van €14,38 (€16,88 - €2,50)
  • Maar je moet toch €16,88 betalen
    ​​​​

Bij het controleren van mijn factuur blijkt de werkelijke korting €2,56 te zijn (voor de combinatie van mobiel en glasvezel).

Hoe de €2,56 (=13,2%) bepaald wordt zou ik graag willen weten.

Die € 2,56 is het verschil tussen € 19,44 en € 16,88.  Die bedragen zie je ook op jouw bovenste plaatje staan. Daarna gaat er nog eens € 2,50 korting vanaf. Die korting zie ik echter niet op jouw factuur. Hoe dat komt weet ik niet. Misschien heb je net iets iets gewijzigd ofzo. Maar dat mag een KPN medewerker uitzoeken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2025

Hallo ​@Bearded ,

Jij hebt wel de afgesproken korting die door een prijsindexatie inmiddels van 2,50 is gestegen naar 2,56. Maar jij mist het Combivoordeel van 2,50 per maand. Dat krijg je echter alleen zolang je ook een thuisabonnement hebt bij KPN. Beide abonnementen (thuis en mobiel) moeten dan geregistreerd staan op hetzelfde adres. 

Dan lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 17 april 2025

Hallo ​@Noordzee Bedankt voor dit uitgebreide antwoord maar helaas, hiermee wordt het mij nog niet volledig duidelijk.

Begrijp ik nu goed dat er spraken is van 2 verschillende kortingen? De €2,56 korting op mijn mobiel ABO en ook nog €2,50 combinatie korting omdat ik KPN mobiel en glasvezel heb?

Zie het bijgesloten screenshot voor het overzicht welke voordelen actief zijn.

De €2,50 korting staat er wel bij maar wordt niet verrekend in mijn geval?

Voor de zekerheid, mijn mobiel ABO en mijn glasvezel ABO staan beide op het zelfde adres en worden van de zelfde bak afgeschreven.

De vraag is dus nog steeds, betaal ik €2,50/maand te veel voor mijn mobile ABO of begrijp ik het gewoon niet?

Admin: nummer iets beter afgeschermd

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 17 april 2025

Hallo ​@Ik_Combineer  Hierbij pagina-2 van mijn laatste factuur.

De €2,56 & €2,50 zijn mobiel ABO gerelateerd als ik het (nu) goed begrijp. De €2,50 combinatie korting omdat ik KPN mobiel en glasvezel heb wordt niet verrekend.

Of ik begrijp het niet of ik betaal al vele maanden systematisch te veel...

Ik hoor het graag!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 17 april 2025
Bearded schreef:

Hallo ​@Noordzee Bedankt voor dit uitgebreide antwoord maar helaas, hiermee wordt het mij nog niet volledig duidelijk.

Begrijp ik nu goed dat er spraken is van 2 verschillende kortingen? De €2,56 korting op mijn mobiel ABO en ook nog €2,50 combinatie korting omdat ik KPN mobiel en glasvezel heb?

De €2,50 korting staat er wel bij maar wordt niet verrekend in mijn geval?

Voor de zekerheid, mijn mobiel ABO en mijn glasvezel ABO staan beide op het zelfde adres en worden van de zelfde bak afgeschreven.

De vraag is dus nog steeds, betaal ik €2,50/maand te veel voor mijn mobile ABO of begrijp ik het gewoon niet?

Ja, het zijn twee verschillende kortingen. Alleen die 2,50 korting Combivoordeel staat nog niet aan. Dus betaal je nu 2,50 te veel. Die korting kun je zelf aanzetten via de link uit mijn vorige reactie, zie ook de kopie van die reactie hieronder:

Noordzee schreef:

Hallo ​@Bearded ,

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 17 april 2025

Hall ​@Noordzee  Ok, duidelijk, het zijn twee verschillende kortingen. Maar, het Combivoordeel, de €2,50 / maand, staat wel aan wordt alleen niet gebruikt bij de verrekening, zie screenshot….

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 17 april 2025

Ok ​@Bearded ,

Het kan zijn dat dit onlangs is aangezet. Maar goed, dat kan alleen de klantenservice nakijken. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt door de klantenservice teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 17 april 2025

Hallo ​@Noordzee Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice via de beloptie in de app, wat uitstekend functioneerde. Volgens de medewerker van de helpdesk kan de verwerking van de €2,50 combivoordeel-korting op de factuur soms vertraagd zijn. Het advies was om de volgende factuur af te wachten om te zien of de korting dan is toegepast, hopelijk met terugwerkende kracht.

Wordt vervolgd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 17 april 2025

Ja klopt, dat bedoelde ik ook hiermee:

Noordzee schreef:

Ok ​@Bearded ,

Het kan zijn dat dit onlangs is aangezet. Maar goed, dat kan alleen de klantenservice nakijken. 

De volgende factuur afwachten dan maar…🙏

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2669 reacties
  • 18 april 2025

Hoi ​@Bearded. Helemaal begrijpelijk dat er bij jou verwarring ontstaat wanneer je de Combivoordeel korting mist op je factuur. Daar zou ik zelf ook even achteraan gegaan zijn. 

Maar fijn om te zien dat je al volledig geholpen bent door ​@Noordzee en de helpdesk. Het komt soms voor dat de Combivoordelen pas een dag later actief worden na ingang van het abonnement en dan wordt het niet meegenomen met de eerste factuur. Met terugwerkende kracht wordt alles dan weer verrekend op de volgende factuur :) 

Hopelijk weet je zo voldoende en anders kun je hier weer je vraag of opmerking kwijt. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic