Skip to main content

Wij zijn sinds maandagochtend 19 mei online via de een verse KPN glasvezelaansluiting met de Experia 12 modem van KPN.

In de praktijk is de overstap van Ziggo terug naar KPN, vanaf de zijde van Ziggo snel verlopen en aan de kant van KPN blijft het hangen…

Waar Ziggo op maandag 19 mei direct kwam met een paar smsjes, mailtjes en na een paar dagen een retourdoos voor de overbodig geworden apparatuur, is het vanuit de kant van KPN stil? 

Ondertussen heb ik een paar keer gebeld, de eerste terugbel afspraak kwam niet binnen, bij de afspraak erna werd ik netjes teruggebeld. 

Alleen de uitkomst na 5 contactmomenten blijft hetzelfde, er is administratief iets niet goed gegaan, onze status wordt niet aangepast, geen mogelijkheden om bestellingen aan te passen, of echte technische ondersteuning die nodig was voor het aan de praat krijgen van de WiFi2 schotels, ook willen we van mobile telefonie overstappen, en we hebben nog niet iets van een factuur of afschrijving voorbij zien komen.

Ondertussen dan wel al 2 weken ‘gratis’ internet, maar hier zitten we niet op te wachten want voor hetzelfde geld zijn we een spookaansluiting geworden en straks opeens afgesloten terwijl er wel ook thuisgewerkt wordt. 

Achteraf zal het vast allemaal wel een keer goed komen, maar we willen dus ook met de telefoons overstappen naar KPN, voor de voordeeltjes en korting, plus dat ik de WiFi schotels terug wil sturen en dat lukt nu ook niet…

is er een admin die dit geheel nog eens een schop kan geven zodat het begint te lopen?(Er moet al een ticket zijn aangemaakt.) 

Alvast bedankt! ☺️ 

@Arjan van KPN

@Jeroen van KPN

@Alexandra van KPN 

@Jasper van KPN 

Beste admins, ik heb jullie even getagd om wat onder de aandacht te krijgen… 😊

Het klinkt heel stom -> maar heb je het modem al eens uit en aan gezet?

Normaal maakt het modem koppeling met ons beheersysteem als die voor het eerst online komt, die regelt dat de overstapservice wordt afgerond maar ook dat de order doorloopt en klaar is. Het kan zijn dat er ergens iets is vast gelopen en door het opnieuw opstarten dat het wel voltooid.

@Ik_Combineer 

De modem heb ik sinds 19 mei een twee keer gereset, ik ga het straks nog een keer proberen. 😀

Wat leuk dat je terug naar KPN bent gekomen ​@Pieter Cornelis, ik lees alleen dat 't niet heel soepeltjes verlopen is.

Ik zie de goede tip van ​@Ik_Combineer, dit is inderdaad een tip die in zulke gevallen heel goed kan helpen, en ons systeem door de reset ineens ziet dat je nieuwe abonnement actief is. Heb je het nog kunnen uitproberen, en hoe staat het er nu voor?

Het klinkt heel stom -> maar heb je het modem al eens uit en aan gezet?

Normaal maakt het modem koppeling met ons beheersysteem als die voor het eerst online komt, die regelt dat de overstapservice wordt afgerond maar ook dat de order doorloopt en klaar is. Het kan zijn dat er ergens iets is vast gelopen en door het opnieuw opstarten dat het wel voltooid.

​Hallo @Alexandra van KPN,

De overstap wat betreft toegang tot het internet zelf verliep vlekkeloos! 

Op de zondagavond de modem van KPN aangesloten, met wel een werkend WiFi netwerk in huis alleen geen verbinding met het internet achter de modem.

Op de maandagochtend was de modem van Ziggo offline, of wel WiFi en en geen verbinding meer met internet en de modem van KPN was online en werkend!

En voorlopig nog steeds een goede dekking in huis, stabiel en redelijk snel, sneller dan toen nog met Ziggo! 

We doen het nu zonder die Super WiFi 2 schotels en ik krijg vanaf boven uit de werkkamer geen klachten van partner, dat was eerder wel anders. 🤭

Ook wat tv betreft, we hebben de ontvanger draadloos aangesloten, eerder bij Ziggo hadden we dat ook en dat was redelijk vaak prut vanwege dat WiFi netwerk in huis, veel momenten gehad met dat ‘momentje’ in beeld. 

Ook nu werkt het prima, terwijl de modem eerder nog hemelsbreed een 5 meter in rechte lijn zonder obstakels tegenover de ontvanger stond en nu in de meterkast staat. 

Het is dus alleen de administratie er omheen, ik heb daar geen invloed op, ook prima want voorlopig heb ik nog geen factuur gezien. 😁

Maar goed ik wil natuurlijk betalen voor de producten die ik afneem, het mag voor mij ook nog wel zo even blijven lopen, het enige waar ik dan aan denk en wat straks weer wrijving kan gaan opleveren is dat ik de hele buts in ene keer gefactureerd krijg en dat dan ook die schotels alsnog weer op de rekening staan terwijl ik die wil terugsturen omdat we ze niet gaan gebruiken. 

Ook moeten we nu een stukje meer betalen bij Vodafone omdat de koppeling van mobiele telefonie en vast internet geen korting, extra gb’s en extra zenders meer levert.

Bij KPN zouden we een stukje voordeliger uit zijn wanneer we ook mobiele telefonie gaan koppelen, een extra zender pakket, Netflix basic en volgens mij ook nog eens korting op Spotify?

Maar goed, net ook even de modem van het stroom gehaald, het is opnieuw opgestart, nog geen sms ontvangen van KPN, al is het nog maar 30 minuten geleden.

Het zal allemaal vast wel goed komen, alleen duurt het ondertussen wel wat lang en de kachel moet bij jullie toch ook blijven branden? 

Gelukkig, fijn dat 't verder goed verlopen is ​@Pieter Cornelis 😊 Maar de administratie moet ook gaan kloppen natuurlijk! Het opnieuw opstarten heeft geen verschil gemaakt lees ik. Is de status intussen nog hetzelfde?

Zo ja, probeer dan eens een reset, dat is vaak voldoende. Je leest hier hoe je je modem kunt resetten.

Hoi, ​@Alexandra van KPN 

Tot nu toe niets veranderd in de status van onze  aansluiting. 

Ik vind het voorlopig wel prima zo, ik heb zo’n harde reset van de modem in het begin al gedaan op aanraden van een collega van jullie toen ik de 1e schotel niet aan de praat kreeg. 

Ondertussen ook weer de diversen apparatuur hernoemt zodat ze in het netwerk direct te herkennen zijn, ik kan er daarna weer mee aan de slag, sorry daar heb ik geen zin in.

Bovendien werkt er deze week iemand aan huis en die wil vanzelfsprekend online blijven vojr het werk.

Het is een administratief iets en dat is jullie werk, verantwoordelijkheid, vanzelfsprekend zal ik straks wanneer aan jullie zijde de administratie rechtgetrokken is direct het aangeleverde factuur voldoen. 

Inmiddels wel nog een reactie gekregen van Slim Bouw en Techniek, het bedrijf wat het fysieke gedeelte heeft aangelegd van het glasvezelpunt, zij zouden zelf ook nog contact op gaan nemen met KPN om vanaf hun zijde te laten weten dat de aansluiting werkt.

Werkze, vriendelijke groet. 

@Alexandra van KPN 

Goedemiddag, nog even een kleine aanvulling…

Ik krijg mijn nota binnen van Vodafone, de korting van het combineren daar is vanzelfsprekend vervallen, alleen die rekening daar is dus best flink gestegen.

Mag ik KPN, via jou er, even aan herinneren dat elke week/maand dat het administratief niet op orde is wat betreft de status van ons abonnement ’Internet thuis’ wij ook niet het vertrouwen hebben dat het overstappen met mobiele telefonie wel goed zal gaan verlopen en dit uitstellen? 

Zolang dit administratief niet rechtgetrokken wordt lopen daardoor de combinatie korting bij KPN mis en de korting voor het Vaste internet over glasvezel verdampt wat dit betreft steeds verder naar minimale korting.

Wat kan en gaat KPN hier mee doen, ik snap dat systemen ingewikkeld zijn, alle begrip voor, maar dit kost mij nu dus als klant ondertussen wel geld… 

Ja, ik begrijp heel goed dat zo'n reset niet zo wenselijk is. Maar in de meeste gevallen is 't wel voldoende om net dat zetje te geven dat nodig is om die administratie af te ronden. Daarom hoop ik toch dat je kans ziet om de reset te doen, eventueel in de avond en na het thuiswerken, misschien?

We kunnen je hier alleen goed op weg helpen en meedenken als je ons ook helpt. Anders houdt het snel op. Je kan dan beter contact opnemen met onze klantenservice, je kunt daarvoor een belafspraak maken.

@Alexandra van KPN 

We kunnen je hier alleen goed op weg helpen en meedenken als je ons ook helpt. Anders houdt het snel op. Je kan dan beter contact opnemen met onze klantenservice, je kunt daarvoor een belafspraak maken.

Beste Alexandra, ik heb vanaf 19 mei op mijn initiatief nu 8 keer aan de bel gehangen met de KPN klantenservice, waarvan 2 keer voor de WiFi 2 schotels, ik zou 2 keer teruggebeld worden waarvan ik 1x niet ben teruggebeld en dan de laatste keer dan wel 28 mei.

Elk contactmoment, behalve dan het allereerste want dat ging echt alleen over het niet aan de praat krijgen van de WiFi schotel, kwam uit op de status van een abonnement wat niet actief was, de medewerker van KPN weet niet hoe dit komt, er is ticket aangemaakt, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op…

De klantenservice weet er dus van, ik had gehoopt dat jij een direct lijntje had met de klantenservice om dit alles nog eens weer actief te maken.

Nu alweer even krekels, behalve dan dit contact hier op de community, waarvoor dank!

(Echt niet lullig bedoeld, maar hoe vind jij zelf dat het loopt in deze casus?)  

Reageer