Skip to main content
Vraag

Defect welkomstcadeau (Philips TV) uit de doos

• September 8, 2026
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

Via deze weg dien ik een officiële klacht in over de afhandeling rondom mijn welkomstcadeau (Philips TV) bij mijn KPN-abonnement.

​De geleverde tv blijkt direct uit de doos niet te werken (Dead on Arrival); het scherm blijft zwart en het toestel hangt in een opstartlus. Op aanwijzen van Philips heb ik de herstelprocedure via een USB-stick doorlopen (ook de langdurige variant), maar het probleem blijft bestaan. Er is sprake van een interne hardware- / productiefout.

​Tijdens telefonisch contact met de klantenservice werd aangegeven dat KPN hier niets aan kan doen omdat het om een productiefout zou gaan en niet om transportschade. Dit is juridisch gezien onjuist:

1. Wettelijke aansprakelijkheid: Volgens Artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek (non-conformiteit) is KPN als mijn contractpartij wettelijk verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk, goed werkend product. Een welkomstcadeau vormt een wezenlijk onderdeel van de gesloten overeenkomst.
  2. Productiefout bij levering: Een fabrieksfout die reeds bij levering aanwezig is, valt direct onder het recht op een deugdelijk product. KPN dient dit als leverancier op te lossen en kan deze verplichting niet afschuiven op de fabrikant.

Mijn verzoek:

Ik verzoek KPN om binnen 7 werkdagen zorg te dragen voor een omruiling van de defecte tv voor een nieuw, werkend exemplaar.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Ik denk dat KPN dit niet kan en ook niet gaat doen. Lijkt me iets voor de logistieke partner of toch de fabrikant. Ik ben wel benieuwd wat hier uitkomt. Uiteraard hoop ik voor je dat het snel door wie dan ook wordt opgelost.  

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Beste ​@TolgaCetin 

Welkom op de community van KPN.

Het is vanzelfsprekend erg vervelend, als een welkomstcadeau (in jouw geval een Philips televisie) met een intern defect wordt geleverd.
Je mag verwachten dat deze nieuwe televisie vanuit de doos probleemloos werkt, maar een hardware of productiefout kan altijd een keer gebeuren, en dient uiteraard netjes te worden opgelost.

KPN zelf verstuurt geen welkomstcadeaus naar haar nieuwe klanten, dit ligt volledig in handen van hun logistieke partner Sidekix, die zorg draagt voor het versturen van de welkomstcadeaus.
Daarnaast is Sidekix ook het aanspreekpunt bij problemen en defecten aan het ontvangen cadeau.

In jouw geval zou Sidekix moeten zorgdragen voor het omruilen van de defecte televisie voor een nieuw exemplaar, dit verloopt dus niet via de klantenservice van KPN.

Ik adviseer je daarom ook, om contact op te nemen met de Sidekix via: 088 6237 006
(Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur)

Leg aan de medewerker uit wat het probleem is, en dat je ook al met Philips zelf hebt gesproken, en dat het om een productiefout of hardware probleem gaat.
Vraag tevens om een omruiling van de defecte televisie voor een nieuw exemplaar, want daar heb je ook gewoon recht op.

Of dat allemaal binnen de door jouw voorgestelde 7 dagen te regelen valt kan ik je niet zeggen, dat hoor je allemaal van de medewerker van Sidekix.

Dit probleem kan in elk geval niet opgelost worden via de community van KPN.

• Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Sidekix helpt je totaal niet verder! Ook ik heb een defecte tv ontvangen, met een gebarsten beeldbuis. Ik moest foto’s van de gedeukte doos en scherm doorsturen, netjes gedaan. En nu blijf ik maar horen het is in onderzoek, je moet afwachten. Ondertussen zit ik al bijna 2 maanden met een gigantische doos met kapotte tv in mijn kamer, en betaal voor niks voor een 2e tv ontvanger. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Sidekix helpt je totaal niet verder! Ook ik heb een defecte tv ontvangen, met een gebarsten beeldbuis. Ik moest foto’s van de gedeukte doos en scherm doorsturen, netjes gedaan. En nu blijf ik maar horen het is in onderzoek, je moet afwachten. Ondertussen zit ik al bijna 2 maanden met een gigantische doos met kapotte tv in mijn kamer, en betaal voor niks voor een 2e tv ontvanger. 

Dat moet dan wel een hele oude tv zijn met een beeldbuis 🤣. 

• Nieuwkomer
  • September 9, 2026

SCHERM uiteraard 😂 Maar idd oud ding ergens van een stapel die rijp is voor de sloop denk ik. Cadeau van 10x niks!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 11, 2026

Hi ​@TolgaCetin, welkom allereerst bij onze community. 

Michel legt dit goed uit. Bij een DOA, defect bezorgd, is de eerste stap contact opnemen met het telefoonnummer van Sidekix. Zij pakken dit met je op. Is het inmiddels gelukt? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 11, 2026

Dit duurt wel erg lang. Hebben ze hiervoor een reden gegeven waarom het zo lang duurt? 

• Nieuwkomer
  • September 11, 2026

Wat ik als reactie van Sidekix krijg is dat het in onderzoek is. Terwijl het overduidelijk transportschade is, dat is aan de doos en het scherm te zien. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Wat ik als reactie van Sidekix krijg is dat het in onderzoek is. Terwijl het overduidelijk transportschade is, dat is aan de doos en het scherm te zien. 

Hoi ​@HS024 

Alles verloopt via Sidekix, dus ook voor het opnieuw opsturen van een nieuwe televisie.
Als het bij Sidekix in onderzoek is, zou ik gewoon vragen waarom dat zo lang moet duren? en binnen wel tijd je dan antwoord krijgt?

Als je daar geen goed antwoord op krijgt, zou ik een klacht indienen bij SideKix, met daarin duidelijk beschreven hoe lang het nog gaat duren, en voor welke datum je graag duidelijkheid wenst te ontvangen en een nieuwe (vervangende) televisie.

Stuur je klacht per mail naar: contact@sidekix.nl