Skip to main content
Beantwoord

Defecte controller bij welkomscadeau PS5

• January 10, 2026
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Beste,

ik zit met een probleem, ik heb op 06-01-26 mijn welkomstcadeau ontvangen (ps5) bij dit cadeau zat geen garantie/aankoopbewijs. En de controller die er bij zat die werkt niet hij gaat niet aan ook niet als ik alle stappen heb doorgelopen om het te resetten, controller is gewoon stuk. Ik heb KPN klantenservice gebeld en die zeggen gister 09-01-26  dat ik naar micromedia moet bellen. Die zouden tot 18:00 open moeten zijn ik heb op 17:12 gebeld en dan hoor ik dat vanwege een bijzondere gelegenheid het bedrijf dicht is. Vandaag 10-01-26 opnieuw naar KPN gebeld en die gozert (Kai) geeft me eerst een link die vervolgens niet werkt(ook bij hemzelf niet) dan zegt hij dat ik naar een Sony servicepunt moet gaan dat ze me wellicht daar kunnen helpen vervolgens wijst die me door naar een sony link waar ik zelf een reparatie moet melden en dan op die manier de controller moet opsturen. 

ik heb het een en ander uitgezocht en het blijkt dat KPN uiteindelijk de eindverantwoordelijke is in dit verhaal. Maandag dan zit me 7 dagen na ontvangst van product erop. Wat moet ik nu doen !? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@frfc1908, welkom op onze community! 
Wat balen dat je controller kapot is! Dit loopt allemaal via onze leverings partner en de fabrikant.
Ik ga er vanuit dat na de 7 dagen dit ook nog gewoon onder fabrieksgarantie zal vallen. En volgens mij ben je er op tijd met melden.

Op onze kennisbank kun je hierover meer informatie vinden

Ik heb een defect cadeau ontvangen. Wat nu?

Hiervoor kan je contact opnemen met onze partner. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Mijn cadeau is kapot gegaan, hoe zit het met de garantie? 

Bij ontvangst van je welkomstcadeau krijg je een garantiebewijs in de doos van het welkomstcadeau. Neem binnen de garantietermijn contact op met de fabrikant als er problemen zijn met het welkomstcadeau. In de brief zie je wie de fabrikant is en hoe je ze bereikt.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Hoi ​@frfc1908, welkom op onze community! 
Wat balen dat je controller kapot is! Dit loopt allemaal via onze leverings partner en de fabrikant.
Ik ga er vanuit dat na de 7 dagen dit ook nog gewoon onder fabrieksgarantie zal vallen. En volgens mij ben je er op tijd met melden.

Op onze kennisbank kun je hierover meer informatie vinden

Ik heb een defect cadeau ontvangen. Wat nu?

Hiervoor kan je contact opnemen met onze partner. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Mijn cadeau is kapot gegaan, hoe zit het met de garantie? 

Bij ontvangst van je welkomstcadeau krijg je een garantiebewijs in de doos van het welkomstcadeau. Neem binnen de garantietermijn contact op met de fabrikant als er problemen zijn met het welkomstcadeau. In de brief zie je wie de fabrikant is en hoe je ze bereikt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Ik heb gister en vandaag weer gebeld met KPN, omdat ik het garantie bewijs niet meer heb. (de doos heb ik namelijk direct bij het oud papier gegooid ik was vergeten dat dit op de doos zat in een envelop omdat ik al 3/4weken langer heb moeten wachten op de ps5, en ik blij was dat die eindelijk binnen was) hierdoor zou ik nu “pech” hebben volgens de medewerker genoemd Suzanne. 

Die brief is in de praktijk:

een actie-/claimcode of een verwijzing naar de actiepartner.

Maar

KPN weet welk abonnement ik heb.
KPN weet welk cadeau daarbij hoort.

KPN/Sidekix kan via: verzenddatum/naam/adres/serienummer PS5 terugvinden dat ik recht heb op deze service. de brief is handig en makkelijker maar niet mijn enige garantie bewijs. 

Kortom, het product was direct bij levering defect en ik heb dit tijdig gemeld.

Dit gaat niet om normale gebruikersgarantie na gebruik.

Dit gaat om een welkomstcadeau dat defect is ontvangen.

“Volgens de actievoorwaarden en consumentenrecht valt een defect binnen deze termijn onder defect bij levering. In dat geval wordt dit afgehandeld via de leverancier van de actie, niet via de fabrikant.”

Ik verzoek KPN dit als defect welkomstcadeau te laten afhandelen met de actiepartner.

Ik heb dit telefonisch ook aangegeven en gevraagd om een schriftelijke verklaring van KPN dat zij geen ondersteuning biedt bij een defect ontvangen welkomstcadeau. Na dit gezegd hebbende werd mij vriendelijk een fijne dag toegewenst en werd de verbinding verbroken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik vrees dat ik hier geen ander antwoord op heb ​@frfc1908, alles wat betreft de welkomstcadeau's gaat via onze actiepartner.