Skip to main content
Beantwoord

Digitenne kaart teruggestuurd, zoek bij de post en ik heb geen verzendbewijs

• July 19, 2026
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb per briefpost mijn digitennekaart zo'n 3 weken geleden teruggestuurd.

Nu krijg ik een herinnering met aanmaning dat ik deze terug moet sturen anders kost het mij 35 euro.

Ik heb de kaart dus niet meer, die overigens al reeds gedeactiveerd was dus voor mij sowieso geen waarde meer had. Hoe lossen we dit op?

Heb er al getracht uit te komen met jullie AI chatbot maar die draait rondjes,

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@netblade 

Morgen (maandag) even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag televisie (of digitenne).

Leg aan de medewerker uit, dat je de smartkaart voor Digitenne per normale brievenbus post hebt opgestuurd, in de daarvoor toegestuurde envelop.
Maar dat je nu een aanmaning hebt gekregen, met een eventuele boete die mogelijk in rekening wordt gebracht.

De medewerker kan dan een notitie maken, en ervoor zorgen dat die 35,- euro niet in rekening wordt gebracht.

Admin: zie ook onze kennisbank

6 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

Beste ​@netblade heb je deze wel kostelloos opgestuurd naar het KPN antwoordnummer en daarvan een verzendbewijs gekregen van de Post?

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 19, 2026

Beste ​@netblade heb je deze wel kostelloos opgestuurd naar het KPN antwoordnummer en daarvan een verzendbewijs gekregen van de Post?

Hi Jan,

Ik had zo'n klein envelopje ontvangen met het adres erop met een antwoordnummer inderdaad.

Echter heb ik deze via de gewone briefpost verstuurd dus niet via een postnl punt, ik ben bang dat het daar mis gaat. Daardoor heb ik helaas ook geen verzendbewijs. Ik was in de veronderstelling dat dit wel goed zou gaan, misschien de volgende keer toch maar naar een postnl punt.

Bedankt voor je reactie!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@netblade 

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:

Leg aan de medewerker uit, dat je de smartkaart voor Digitenne per normale brievenbus post hebt opgestuurd, in de daarvoor toegestuurde envelop.
Maar dat je nu een aanmaning hebt gekregen, met een eventuele boete die mogelijk in rekening wordt gebracht.

De medewerker kan dan een notitie maken, en ervoor zorgen dat die 35,- euro niet in rekening wordt gebracht.

Admin: zie ook onze kennisbank

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 19, 2026

Hoi ​@netblade 

Dankjewel ik ga dit morgen even proberen!

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 20, 2026

Dankjewel, meneer aan de lijn heeft een notitie gemaakt, schijnt wel vaker voor te komen. Als het echt in rekening wordt gebracht even terugbellen dan wordt het gecrediteerd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Dankjewel, meneer aan de lijn heeft een notitie gemaakt, schijnt wel vaker voor te komen. Als het echt in rekening wordt gebracht even terugbellen dan wordt het gecrediteerd. 

Hoi ​@netblade 

Keurig opgelost!
Soms is één telefoontje met de klantenservice de juiste oplossing.