Skip to main content
Vraag

Digitenne omzetten naar een Streaming abonnement

• June 6, 2025
  • 18 reacties
  • 104 keer bekeken

Goedemorgen, wij hebben digitenne en het werkt voor geen meter. Ik heb op de website gezocht om even iemand te spreken omdat wij graag willen omzetten naar Streaming. Ik blijf in de loop zitten van het belbandje, zo onprofessioneel. Op de website vind ik nergens een mogelijkheid om direct over digitenne iemand te spreken.  Uiteindelijk ergens een telefoonnummer gevonden, dat gebeld en na 10 minuten maar opgehangen omdat er gewoonweg niet wordt opgenomen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat het hele menselijke contact weg is. 

Enfin: ik wil het abonnement omzetten naar streaming. Wie oh wie kan mij bellen en daar even mee helpen?

Admin: klantgegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

• June 6, 2025

Heb je een internet thuis abonnement bij KPN? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Wij zijn een heel groot bedrijf en vanuit onze holding is internet gefaciliteerd.

• June 6, 2025

Wij zijn een heel groot bedrijf en vanuit onze holding is internet gefaciliteerd.

Je moet een internet thuis abonnement hebben van KPN. Anders kan je geen tv streaming van KPN afnemen.

Wat jij wilt, alleen tv streaming van KPN afnemen en via een andere provider gebruiken, dat kan niet.

Heb je NLziet wel eens geprobeerd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Goed te weten Marlon, maar verbaast me wel. Net als Netflix werkt een app zodra het internet heeft. Bijzonder dat KPN streaming alleen werkt met KPN internet. In mijn optiek een misser in marktaandeel.

ik ga intern na wat we gaan doen, dank in ieder geval.

• June 6, 2025

Dat is helemaal geen misser. KPN verdient z'n geld met internet. Niet met tv. Aan tv alleen verdient KPN geen cent. Dus daarom verkopen ze het niet apart. 

TV is voor KPN een extra dienst om klanten binnen te halen en te houden. Niet om geld mee te verdienen. 

Als KPN geld zou willen verdienen met een aparte tv dienst, dan zouden ze er zowat 20 euro voor moeten vragen denk ik. Maar dat is veel te duur, bijna niemand zou dat afnemen. 

• June 6, 2025

[..] Bijzonder dat KPN streaming alleen werkt met KPN internet. [..]

Dat is zo bedacht door kpn en komt regelmatig aan de orde op dit forum.

wij hebben digitenne en het werkt voor geen meter.

Dat is jammer, het kan zeker wel goed werken maar is zeer afhankelijk van de omstandigheden ter plaatse.
Een “vrij “ uitzicht richting de zendmast bv,
Kun je daar nog iets meer over vertellen of geef je dat al op ?
Als je snel internet bij de hand hebt dan is dat is dat eenvoudiger, alhoewel (?)

Ik heb op de website gezocht om even iemand te spreken [..]

Dat valt niet mee inderdaad, bij een “modern” communicatiebedrijf als kpn  :/

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Er is ook KPN ÉÉN TV. Maar dat heeft beperkter mogelijkheden dan voor particulieren.

Je kunt ook heel makkelijk NLZIET nemen lijkt mij. 

En Digitenne. Tja, de plaatsing van de antenne is niet onbelangrijk. Veel (kantoor)gebouwen zijn goed geïsoleerd, ook de ramen, waardoor het signaal bij een antenne binnen vaak al te verzwakt is. Verder is het belangrijk dat de antenne in (liefst buiten) bij een raam geplaatst wordt met 'zicht’ op de zendmast. Dus niet nèt aan de andere kant van het gebouw.

Op m'n site heb ik een overzicht van de zenders van NLZIET en de abonnementen. Teletekst kan dan via de app voor NOS Teletekst. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/ 

De 6 tv zenders van NPO kun je nu al, gratis, via internet kijken. Met de NPO START app.

Wij zijn een heel groot bedrijf

Dan heb je dus KPN ÉÉN.

Het telefoonnummer is dan 0800-0403

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Goed te weten Marlon, maar verbaast me wel. Net als Netflix werkt een app zodra het internet heeft. Bijzonder dat KPN streaming alleen werkt met KPN internet. In mijn optiek een misser in marktaandeel.

ik ga intern na wat we gaan doen, dank in ieder geval.

@Marlon92  Dat is zeker wel een misser. Het gaat niet om het geld, het gaat om het inspelen van een behoefte die er is in de zakelijke markt en er niet is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

[..] Bijzonder dat KPN streaming alleen werkt met KPN internet. [..]

Dat is zo bedacht door kpn en komt regelmatig aan de orde op dit forum.

wij hebben digitenne en het werkt voor geen meter.

Dat is jammer, het kan zeker wel goed werken maar is zeer afhankelijk van de omstandigheden ter plaatse.
Een “vrij “ uitzicht richting de zendmast bv,
Kun je daar nog iets meer over vertellen of geef je dat al op ?
Als je snel internet bij de hand hebt dan is dat is dat eenvoudiger, alhoewel (?)

Ik heb op de website gezocht om even iemand te spreken [..]

Dat valt niet mee inderdaad, bij een “modern” communicatiebedrijf als kpn  :/

Digitenne werkt hier echt heel slecht, dus we gaan er sowieso mee stoppen

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Er is ook KPN ÉÉN TV. Maar dat heeft beperkter mogelijkheden dan voor particulieren.

Je kunt ook heel makkelijk NLZIET nemen lijkt mij. 

En Digitenne. Tja, de plaatsing van de antenne is niet onbelangrijk. Veel (kantoor)gebouwen zijn goed geïsoleerd, ook de ramen, waardoor het signaal bij een antenne binnen vaak al te verzwakt is. Verder is het belangrijk dat de antenne in (liefst buiten) bij een raam geplaatst wordt met 'zicht’ op de zendmast. Dus niet nèt aan de andere kant van het gebouw.

Op m'n site heb ik een overzicht van de zenders van NLZIET en de abonnementen. Teletekst kan dan via de app voor NOS Teletekst. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/ 

De 6 tv zenders van NPO kun je nu al, gratis, via internet kijken. Met de NPO START app.

Wij zijn een heel groot bedrijf

Dan heb je dus KPN ÉÉN.

Het telefoonnummer is dan 0800-0403

NL Ziet heeft geen zakelijk abonnement, dus daar hebben we niets aan.
KPN doet alleen streaming als het KPN internet heeft, wat voor grote bedrijven niet werkt om dat zij een eigen internet hub hebben.

En digitenne werkt niet goed. 

Maar komt goed, we vinden wel een oplossing :)

• June 6, 2025

​​Dat is zeker wel een misser. Het gaat niet om het geld, het gaat om het inspelen van een behoefte die er is in de zakelijke markt en er niet is.

Het draait bij KPN zeker wel om geld. Alleen maar om geld. KPN is geen liefdadigheidsinstelling. KPN gaat niet iets leveren waar het geen geld mee verdient.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

​​Dat is zeker wel een misser. Het gaat niet om het geld, het gaat om het inspelen van een behoefte die er is in de zakelijke markt en er niet is.

Het draait bij KPN zeker wel om geld. Alleen maar om geld. KPN is geen liefdadigheidsinstelling. 

Uiteraard, maar wij praten langs elkaar heen. Ik begrijp wat jij zegt, maar dat niet wat ik bedoel 

• June 6, 2025

Ik bedoel gewoon wat ik schrijf. Dat jij gratis/tegen kostprijs voor je baas werkt moet jij weten. Maar bij KPN houden ze daar niet van. Daar willen ze gewoon serieus winst maken. En anders doen ze het niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

@Marlon92 - ik stop hier het gesprek. 

• June 6, 2025

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat de toepassing cq behoefte is voor de beoogde opstelling.
Gaan jullie dit aan huurders aanbieden ?
Is het iets voor op kantoor ?
Welke zenders wil je kunnen zien ? Is alleen de 4xNPO + 2 x regionaal voldoende ? *)
Is er behoefte voor terugkijken ?

Digitenne werkt hier echt heel slecht, dus we gaan er sowieso mee stoppen

De ontvanger van kpn is erg storingsgevoelig bij een niet optimaal signaal.
Een koop ontvanger is vaak al een stuk beter.
Maar dan alleen :  *)  4xNPO & 2x regionaal
De ontvangstmogelijkheden hangen erg af van :
waar in het land - tov de zendmast
de invloed van het gebouw

Met een beetje experimenteren, iemand er bij halen die er handig in is lukt het vaak wel.

Maar ja, wat is de behoefte eigenlijk ?

NB, ik kan via mijn TV-toverdoos naar heel veel open streams kijken.
Maar niet bv RTL4 net zoals vele andere gecodeerde kanalen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

KPN ÉÉN TV werkt alleen in combinatie met KPN ÉÉN internet. 

Als je met een hub bedoeld een buitenlandse provider, dan kan het niet. NLZIET werkt ook alleen met EU internet. 

Net als KeesYagi ben ik benieuwd naar de toepassing of reden om televisie te hebben op een kantoor. Mogelijk kunnen we dan gerichter adviseren. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Net als KeesYagi ben ik benieuwd naar de toepassing of reden om televisie te hebben op een kantoor. Mogelijk kunnen we dan gerichter adviseren. 

Naast kantoren heeft een bedrijf ook zulke ruimte zoals kantine of lounge. Een hotel is b.v. ook een bedrijf, heeft maar TV in ieder kamer.

Bovendien, een bedrijf hoeft niet verplicht een zakelijke abonnement te nemen. Het enige verschil is BTW specificaties in facturen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Jammer om te lezen dat je problemen met Digitenne ervaart, ​@SDK Vastgoed. Logisch dat je op zoek bent naar een oplossing of alternatief. Helaas zal KPN Streaming voor jou geen alternatief zijn. Maar misschien kunnen we je wel helpen Digitenne goed aan de praat te krijgen of te zoeken naar een ander alternatief. De community heeft al volop gereageerd en heeft een aantal vragen. Kun je hier nog op reageren?