Skip to main content
Vraag

Door minder bezorgdagen van PostNL blijft weinig tijd over voor retourneren

• July 14, 2026
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Ik weet niet of ze bij KPN het nieuws rondom PostNL volgen, sinds deze week bezorgen ze nog maar 3 keer per week, en ze willen dat de postwet wordt aangepast zodat ze in de toekomst nog maar 2 keer in de week hoeven te bezorgen. Dat betekent dat de retour dozen ook langer onderweg kunnen zijn naar de vertrekkende klant. 

De reden waarom ik dit schrijf is, dat ik vorige week dinsdag, 7 juli, ben overgestapt naar een andere provider. Maar de retour dozen ontving ik pas vandaag, 14 juli, dus een week later. En in de brief staat stuur het binnen 2 weken terug nadat het abonnement is gestopt, nou, dan is er al de helft van de periode voorbij op het moment dat je de retour dozen ontvangt. 

Dus wat mij betreft zou de 2 weken wel 3 weken mogen worden, ook als er geen vakantie periode is. Dit wilde ik even kwijt.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

Goed punt ​@MiVoNL ,

In de praktijk stuurt KPN wel herinneringen, maar het is niet zo dat je na twee weken direct een boete krijgt. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

Je kan ook vaak de track en trace code halen uit de bestelorders of e-mails bij KPN. Dan ben je niet afhankelijk van retourdozen(waar het retourlabel bij zit). Maar je hebt wel een punt.

Â