Skip to main content
Vraag

Doorgegeven opzegging van 7 oktober is niet verwerkt

• December 15, 2025
  • 7 reacties
  • 4 keer bekeken

7 oktober heb ik mijn abbonement via de door kpn aangeboden manier opgezegt, mail gehad met de bevestiging dat het binnen 5 dagen verwerkt zou worden

Echter is deze helemaal niet verwerkt bij jullie en heb ik net aan de telefoon gehoord dat mijn abonnement nu tot 14 januari loopt en ik dus ook tot 14 januari moet betalen 

Wat te gek voor woorden is want ik heb de opzegging doorgegeven 

Nu moet ik betalen voor iets wat door jullie doorgevoerd moest worden. 

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

​@Jennifersz 

Tot wanneer liep jouw abonnement ? Opzeggen kan altijd maar dan moet je wel het abonnement volledig “uitdienen".

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Beste ​ ​@Jennifersz ik heb iets soortgelijks vorige week meegemaakt voor mijn mobiele datasim.

KPN loopt achter met het verwerken van online opzeggingen zo vertelde de helpdesk mij.

Bij mij had het 10-12 beëindigd moeten zijn, wordt een maand later, maar daarvoor een maand vergoeding gekregen.

Bij KPN ook 1 maand vergoeding aanvragen, dat KPN achterloopt, kunnen wij als klant natuurlijk niets aan doen en willen/hoeven daar natuurlijk ook niet (financieel) onder te lijden.

Succes.

rvk01
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 15, 2025

7 oktober opzegging. 7 november tot 14 januari zou dan dus vergoeding moeten zijn 🙄

(Ervan uitgaande dat het contract vrij opzegbaar was)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2025

​@Jennifersz 

Tot wanneer liep jouw abonnement ? Opzeggen kan altijd maar dan moet je wel het abonnement volledig “uitdienen".

Het abbonement hadden we al jaren, was idd volledig uitgediend

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2025

Beste ​ ​@Jennifersz ik heb iets soortgelijks vorige week meegemaakt voor mijn mobiele datasim.

KPN loopt achter met het verwerken van online opzeggingen zo vertelde de helpdesk mij.

Bij mij had het 10-12 beëindigd moeten zijn, wordt een maand later, maar daarvoor een maand vergoeding gekregen.

Bij KPN ook 1 maand vergoeding aanvragen, dat KPN achterloopt, kunnen wij als klant natuurlijk niets aan doen en willen/hoeven daar natuurlijk ook niet (financieel) onder te lijden.

Succes.

Fijn dat je dan alsnog een vergoeding hebt kunnen krijgen, daar horen wij inderdaad niet financieel onder te lijden, hoe kan je een vergoeding aanvragen? Mij is niks aangeboden en ik moest het maar gaan betalen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Gewoon een klacht indienen, zie onderstaande link ​@Jennifersz 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

hoe kan je een vergoeding aanvragen? Mij is niks aangeboden en ik moest het maar gaan betalen 

Je zal een slotfactuur (met eventuele creditering van teveel betaalde bedragen) krijgen. Als deze niet klopt, kan je binnen 8 weken via jouw bank eenvoudig laten terug storten. Na 8 weken kan je de onterechte incasso's tot 13 maanden laten terug storten via MOI-procedure. Maar voordat je de automatische incasso's laten terug boeken, bewaar alle relevante correspondenties goed (contract, datum van opzegging, bevestigingsemail, facturen en slotfactuur)