Skip to main content
Beantwoord

Dubbele boekhouding KPN

• January 17, 2025
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Betreft: Uitleg over het proces van securitisatie en toepassing op openstaande vorderingen 

Geachte heer/mevrouw, 

In het kader van de openstaande maandelijkse vordering wil ik graag uw aandacht vragen voor het proces van securitisatie, waarmee ik deze kwestie wil laten afhandelen. Omdat dit mogelijk een nieuw concept voor u is, leg ik hierbij uit wat securitisatie inhoudt en hoe dit van toepassing is op mijn situatie. 

Wat is securitisatie? 
Securitisatie is een financieel proces waarbij vorderingen of activa worden samengevoegd en omgezet in verhandelbare effecten. Binnen de context van mijn Beheer Voorziening Burger Service Nummer (BVBSN) worden alle financiële verplichtingen en rechten beheerd via een trust. Dit systeem fungeert als een soort waarborgfonds, waarbij openstaande bedragen worden vereffend en eventuele resterende verplichtingen worden verminderd tot een saldo van nul. 

Hoe werkt dit in mijn geval? 
1. Verrekening via de BVBSN 
   De Beheer Voorziening is een juridische entiteit opgericht die wij kennen als natuurlijk persoon waarin al mijn financiële activa, inclusief verplichtingen zoals zorgverzekeringspremies, worden beheerd. Dit betekent dat de vordering waar u op aandringt via dit systeem als zekerheid staat vermeld. 

2. Toewijzing van middelen 
   Binnen de Beheer Voorziening is een minimale waarde van €10.000 per verzekering en per polis gereserveerd als waarborg. Dit bedrag wordt gebruikt om openstaande vorderingen af te lossen zonder verdere financiële verplichtingen voor mij als levende man/vrouw. 

3. Administratieve stappen 
   Om dit proces te voltooien, dienen alle openstaande vorderingen te worden geregistreerd en verwerkt via het securitisatie proces. Zodra dit is gebeurd, wordt de vordering als voldaan beschouwd en wordt eventuele beslaglegging beëindigd. 

Wat verwacht ik van u? 
Ik verzoek u: 
- De administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om de openstaande vordering via de BVBSN te verrekenen. 
- Mij schriftelijk te bevestigen dat de vordering is afgehandeld en dat eventuele beslagen zijn opgeheven. 

Wat als dit niet mogelijk is?
Indien u niet in staat bent om aan dit verzoek te voldoen, vraag ik u mij binnen 14 dagen een schriftelijke uitleg te geven, waarin u de juridische en administratieve gronden uiteenzet waarom het proces van securitisatie niet kan worden toegepast. 

Ik waardeer uw medewerking in deze zaak en zie uw reactie graag spoedig tegemoet. Voor verdere vragen kunt u contact met mij opnemen via correspondentie naar bovenstaand adres. 

Met vriendelijke groet rick 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@rick8989 . Welkom bij de KPN Community.

Om eerlijk te zijn begrijp ik niet precies wat je schrijft maar zit ik in de buurt als dit gaat over Bewindvoering bij achterstallige betalingen? Zo ja, dan kun je dat het beste op de juiste plek bespreken Hier bij de Community ligt de nadruk op klanten die elkaar helpen en we handelen absoluut geen individuele financiële kwesties af. 

Op deze pagina vind je alle relevante informatie:

https://www.kpn.com/service/ugs/financiele-hulpverlening?campaignid=so:c=merk-community

Succes!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 17, 2025

Dag ​@rick8989 op dit forum helpen klanten elkaar. Het lijkt er op dat je hiervoor een andere ingang bij kpn nodig hebt. Inhoudelijk kunnen de forumleden dus niets voor je doen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 17, 2025

Cashmanagement zaken gaan via het hoofdkantoor m.i.

https://www.overons.kpn/nl/contact

Succes!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 20, 2025

Hoi ​@rick8989 . Welkom bij de KPN Community.

Om eerlijk te zijn begrijp ik niet precies wat je schrijft maar zit ik in de buurt als dit gaat over Bewindvoering bij achterstallige betalingen? Zo ja, dan kun je dat het beste op de juiste plek bespreken Hier bij de Community ligt de nadruk op klanten die elkaar helpen en we handelen absoluut geen individuele financiële kwesties af. 

Op deze pagina vind je alle relevante informatie:

https://www.kpn.com/service/ugs/financiele-hulpverlening?campaignid=so:c=merk-community

Succes!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

@Erwin van KPN Ik denk dat ​@rick8989 gewoon wat teksten van internet kopiëren en hier plaatsen zonder te begrijpen.

De Beheervoorziening burgerservicenummer (BV BSN) is een dienst van de overheid voor overheidsorganisaties of organisaties met publieke taken (zorgaanbieders, onderwijsinstellingen, pensioenfondsen). Andere bedrijven mogen aan BVBSN aansluiten, als voor hun bedrijfsvoering het gebruikt van BSN vereist is (werkgever om salarisinformatie van werknemer aan de belastingdienst te verstrekken). Aangezien dat KPN niet de werkgever van zijn klanten is, mag KPN niet de BSN van me en andere klanten gebruiken.

Hier kan je meer lezen