Skip to main content
Vraag

Dyson welkomstcadeau nog niet gekregen

• January 23, 2026
  • 14 reacties
  • 210 keer bekeken

Zelfde probleem als zo veel andere mensen...internet aangesloten vanaf 30.12., de eerste factuur al lange tijd betaald, eingelijk bijna tijd voor de tweede al..maar tot nu toe absoluut geen informatie over het welcomecadeu. helemaal niks, als of het nooit van plan was.

zo vraag ik me of het scam was of wat?

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2026

Hallo ​@Mirka L ,

Hieronder een standaard reactie, het belangrijkste is dat je contact kunt opnemen met de klantenservice. 

Ik heb gekozen voor een cadeau bij mijn KPN Thuis abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de veertien dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, verstuurt men binnen uiterlijk drie werkdagen je cadeau. 

Daarna wordt het welkomstcadeau verzonden door de partner Sidekix. Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace. Je kunt hiermee jouw pakket volgen.

Let op: ze sturen 't naar het adres waar je je abonnement op hebt aangevraagd. Dit kan je niet aanpassen.

Mijn abonnement is al twee weken actief, maar ik heb nog geen Track & Trace ontvangen. Wat nu?

Neem contact op met KPN. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

bron:

• Nieuwkomer
  • January 24, 2026

Bij het afsluiten van mijn glasvezelabonnement op 29 december 2025 is mij een welkomstcadeau beloofd: een Dyson V10. Volgens de voorwaarden zou dit cadeau binnen 14 dagen na aansluiting geleverd worden. Tot op heden heb ik het niet ontvangen. Ik word doorverwezen naar de leverancier Sidekix, wat ik onacceptabel vind. Ik heb een overeenkomst met KPN en het welkomstcadeau valt volledig onder uw verantwoordelijkheid. Het staat nergens vermeld dat ik zelf de leverancier moet benaderen. Gezien mijn persoonlijke situatie kan ik dit niet zelf verder opvolgen. Bovendien zal ik, in tegenstelling tot andere klanten met dezelfde klacht, dit niet erbij laten zitten. Het niet leveren van het beloofde cadeau vormt naar mijn mening misleidende handelspraktijken, mede omdat ik niet de enige ben die dit ervaart. Dit valt onder de Wet oneerlijke handelspraktijken, waarbij KPN verplicht is om contractuele beloftes na te komen en geen misleidende informatie te geven. Ik verzoek u binnen 7 dagen: het beloofde cadeau alsnog te leveren, of een financiële compensatie ter waarde van het cadeau (€499) uit te keren. Indien dit niet gebeurt, dien ik een officiële klacht in bij de ACM en de Geschillencommissie Telecommunicatie..

Er is hier sprake van een tot stand gekomen overeenkomst in de zin van art. 6:217 BW. Op grond van art. 7:17 BW moet het geleverde product conform de overeenkomst zijn, en volgens art. 7:21 BW heb ik recht op nakoming (levering), vervanging.

dus mensen met hetzelfde probleem, niet stradikx bellen maar een klacht en als het niet wordt opgelost een klacht bij de geschillencommissie en AMC indienen zodat dit soort handelingen niet meer gebeurd want ik was verbaasd dat er zoveeeel klachten zijn.

Ik laat het er niet bij zitten.

• Auteur
  • January 24, 2026

Hallo ​@Mirka L ,

Hieronder een standaard reactie, het belangrijkste is dat je contact kunt opnemen met de klantenservice. 

Ik heb gekozen voor een cadeau bij mijn KPN Thuis abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de veertien dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, verstuurt men binnen uiterlijk drie werkdagen je cadeau. 

Daarna wordt het welkomstcadeau verzonden door de partner Sidekix. Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace. Je kunt hiermee jouw pakket volgen.

Let op: ze sturen 't naar het adres waar je je abonnement op hebt aangevraagd. Dit kan je niet aanpassen.

Mijn abonnement is al twee weken actief, maar ik heb nog geen Track & Trace ontvangen. Wat nu?

Neem contact op met KPN. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

bron:

sorry maar deze info heb ik. aan alles volldoet, steeds geen communicatie.. waarom zou ik klantservice 100x bellen? het is KPN verantwoordlijkheid om ons goed te informeren.

• Auteur
  • January 24, 2026

Bij het afsluiten van mijn glasvezelabonnement op 29 december 2025 is mij een welkomstcadeau beloofd: een Dyson V10. Volgens de voorwaarden zou dit cadeau binnen 14 dagen na aansluiting geleverd worden. Tot op heden heb ik het niet ontvangen. Ik word doorverwezen naar de leverancier Sidekix, wat ik onacceptabel vind. Ik heb een overeenkomst met KPN en het welkomstcadeau valt volledig onder uw verantwoordelijkheid. Het staat nergens vermeld dat ik zelf de leverancier moet benaderen. Gezien mijn persoonlijke situatie kan ik dit niet zelf verder opvolgen. Bovendien zal ik, in tegenstelling tot andere klanten met dezelfde klacht, dit niet erbij laten zitten. Het niet leveren van het beloofde cadeau vormt naar mijn mening misleidende handelspraktijken, mede omdat ik niet de enige ben die dit ervaart. Dit valt onder de Wet oneerlijke handelspraktijken, waarbij KPN verplicht is om contractuele beloftes na te komen en geen misleidende informatie te geven. Ik verzoek u binnen 7 dagen: het beloofde cadeau alsnog te leveren, of een financiële compensatie ter waarde van het cadeau (€499) uit te keren. Indien dit niet gebeurt, dien ik een officiële klacht in bij de ACM en de Geschillencommissie Telecommunicatie..

Er is hier sprake van een tot stand gekomen overeenkomst in de zin van art. 6:217 BW. Op grond van art. 7:17 BW moet het geleverde product conform de overeenkomst zijn, en volgens art. 7:21 BW heb ik recht op nakoming (levering), vervanging.

dus mensen met hetzelfde probleem, niet stradikx bellen maar een klacht en als het niet wordt opgelost een klacht bij de geschillencommissie en AMC indienen zodat dit soort handelingen niet meer gebeurd want ik was verbaasd dat er zoveeeel klachten zijn.

Ik laat het er niet bij zitten.

geweldig, dankjewel! deze argumenten ga ik zeker gebruiken. 🙏

• Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Graag gedaan! Zeker doen!

Klacht indienen via de website en dan een ultimatum geven.  En vooral niet een bedrag  accepteren die lager is dan de waarde van de Dyson Je hebt recht op de Dyson of een vergoeding en dat is dus de waarde van de Dyson( 499 euro) . Anders klacht bij de geschillencomissie en ACM.

TvG2016
Helper
  • January 25, 2026

Grote woorden voor iets wat veel kleiner is en nog groot moet worden. Met deze chatGPT tekst ga je het niet redden zonder dat je zelf ook de nodige inspanning heb kunnen aantonen. Er geen nu eenmaal dingen binnen een geautomatiseerd proces mis. Dat wordt voor een toezichthouder pas echt een issue als het 1 op de 100 keer gebeurt. Maar niet op de 1 op 1000 keer of hoger. Dit gebeurt nu echt bij iedere provider die cadeaus weggeeft aan nieuwe klanten. Sommige providers gaan pas tot leveren over ma twee gelukte betalingen. Em waar het hier omgaat is een levering die nog niet is gerealiseerd ma twee weken na gestelde ter,mijn. Zonder dat de in dit geval de provider een echte kans is gegeven het probleem op te lossen.

Dat een provider dergelijke cadeaus niet zelf levert aan klanten is begrijpelijk. KPN is geen witgoed handelaar. U moest eens weten hoeveel webwinkels de door klanten bestelde goederen niet zelf leveren maar door een tussenbedrijf. Ooit weleens online een wasmachine gekocht?

• Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Terechte woorden voor misleidende acties!!!

Een actie die je niet kunt nakomen moet je niet zo groot maken en ook niet specifiek en duidelijk erbij zetten dat de klant na 14 dagen van aansluitingsdatum het apparaat toegestuurd krijgt! 

Wat betreft chat gpt is het een hulpmiddel voor schrijven voor mij, dat wil niet zeggen dat ik zelf de kennis en wetgeving niet ken.

Consumentenrechten zijn al eeuwenoud!!! Zelfs voor het bestaan van de chat gpt! En wat goed van jou dat je het uitzoekt of het een chat gpt tekst is, dat wil zeggen dat je er goed gebruik van maakt ook!!

Blijkbaar raakt het een gevoelige snaar bij jou anders zou je niet zoveel moeite doen om het voor de kpn op te nemen.

Ik denk dat jij zelf even nog moet gaan kijken wat de kern van het probleem is en ook even de les goed gaat volgen!!! Het gaat hier dus niet om het tussenbedrijf die levert, het gaat om de kpn die zelf verantwoordelijk is voor het controleren van de levering en de communicatie met de leverancier.

Om de klant door te sturen naar de sidekix is een afschuifsysteem waar de klant niet van gediend, kpn blijft zelf verantwoordelijk om te communiceren naar de levetancier toe als de welkomstcadeaus niet geleverd worden en om te controleren of de welkomstcadeau daadwerkelijk wel toegestuurd is naar de klanten.

Wat betreft de wasmachine, nooit problemen gehad met de betrouwbare winkels waar ik het koop. Keurig netjes altijd op tijd geleverd. Het belangrijkste is dat de communicatie altijd top is en ik word niet gevraagd om de leverancier te bellen.

En wat ik echt lachwekkend vind is ( met deze chat gpt tekst ga je het niet redden zonder inspanning)

Denk je dat nou echt? Denk je dat als ik de geschillencomissie en ACM benader mijn inspanning moet tonen? Maak je om mij maar geen zorgen, ik weet heel goed hoe ik mijn zaken kan oplossen, wel aardig dat je mij advies geeft.

Voordat je antwoord geeft check even voor de zekerheid of de tekst van chat gpt komt.

TvG2016
Helper
  • January 25, 2026

De enige die hier heel veel moeite doet om mensen van uw zelf bedacht gelijk te overtuigen dat bent uzelf.

ik wens u veel succes bij een geschillencommissie (?) en ACM (waarschijnlijk wist chatGPT nog niet dat het aanspreekpunt voor consumenten ConsuWijzer is).

Ik wens u veel succes bij uw ‘rechtsgang’. Met de huidige tijdspanne en de inspanningen die tot heden heeft gedaan, raad ik u aan om niet al te veel op een goede uitkomst te hopen.

Ik denk dat een telefoongesprek met of een mail aan KPN of het bedrijf die namens KPN levert veel sneller naar een oplossing gaat leiden dan uw chatGPT hoopgedachte.

Tip probeer eens als je dan toch AI wilt gebruiken Gemini. Veel beter dan chatGPT.

• Auteur
  • January 27, 2026

hoi iedereen, wij hebben de email net gekregen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 27, 2026

Helemaal mooi. Op zich is dat redelijk volgens de procedure. Een kleine drie weken na de eerste factuur. Veel plezier met jouw Dyson! 

• Auteur
  • January 27, 2026

Helemaal mooi. Op zich is dat redelijk volgens de procedure. een kleine drie weken na de eerste factuur. Veel plezier met jouw Dyson! 

dat klopt maar zonder communicatie weet je niet...dus dat is echt basis van al deze klachten.

wij moesten de procedure googlen, wij moesten KPN Service desk bellen en hadden een ticket open. het zou zonder al deze moeite. vervelend

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, dank voor deze signalen. Wij lezen ze en nemen ze mee.

We hebben begrepen dat de uitlevering van de Dyson stofzuigers als welkomstcadeau is begonnen! Sorry voor de verwarring en het wachten, het komt goed. Zo gauw jouw welkomstcadeau naar je toe komt, ontvang je meer informatie en een track en trace per e-mail.

Voor de extra duidelijkheid omtrent het ontvangen van je welkomstcadeau:

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de 14 dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, versturen we binnen uiterlijk 3 werkdagen je cadeau. 

Fijn dat jij inmiddels meer informatie ontvangen hebt, ​@Mirka L! Dankjewel voor het delen en veel plezier - en vooral gemak - van je Dyson gewenst straks😊

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2026

Helemaal mooi. Op zich is dat redelijk volgens de procedure. een kleine drie weken na de eerste factuur. Veel plezier met jouw Dyson! 

dat klopt maar zonder communicatie weet je niet...dus dat is echt basis van al deze klachten.

wij moesten de procedure googlen, wij moesten KPN Service desk bellen en hadden een ticket open. het zou zonder al deze moeite. vervelend

Ik snap jou wel. Maar eind goed, al goed. Je hebt in elk geval de Dyson binnen.  

• Auteur
  • January 30, 2026

Ik snap jou wel. Maar eind goed, al goed. Je hebt in elk geval de Dyson binnen.  

nee geen eind goed, al goed..KPN moet hier verbeteren! Punt.