Skip to main content
Beantwoord

E-mail onleesbaar vanwege witte letters op felgroene achtergrond

• September 5, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

De emails die ik heb ontvangen van KPN zijn deels slecht leesbaar of zelfs onleesbaar vanwege de witte letters op felgroene achtergrond. Qua vormgeving / kleurstelling zou dit beter gekozen kunnen worden en gecheckt door de webbouwers op leesbaarheid.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Coenmeteenc

Bedankt voor de tips en het meedenken. Op desktop zijn de letters zwart ipv wit. Heeft dus inderdaad te maken met de instellingen op mijn iPhone.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Coenmeteenc 

Welkom op de community van KPN.

Dit heeft alles te maken met de instellingen van je mailaccount, aangezien de e-mails vanuit KPN altijd met “zwarte letters” wordt geschreven, zowel tegen een wit als groen achtergrond.
Ik heb voor de aardigheid ook de door mij ontvangen e-mails van KPN bekeken, maar die waren allemaal goed leesbaar omdat er met zwarte letters wordt geschreven.

Dus waarom jij “witte letters” ziet in plaats van zwart, is toch echt een instelling van het mailprogramma dit je gebruikt.

KPN kan jouw daarbij niet direct helpen, omdat de e-mails met zwarte letters worden verstuurd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Open de mails eens in de webbrowser via webmail.kpnmail.nl .

• September 6, 2025

Ik ben benieuwd naar wat er hier aan de hand is.
Een “werk er omheen” is <ctrl> + A ( alles selecteren ) dan ziet het er al weer anders uit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 6, 2025

Bedankt voor de tips en het meedenken. Op desktop zijn de letters zwart ipv wit. Heeft dus inderdaad te maken met de instellingen op mijn iPhone.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Coenmeteenc, welkom op onze community! Goed gevonden, ik zie deze vraag ook niet veel voorbij komen. Heb je ook nog een oplossing kunnen vinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Nee, helaas kan ik het niet oplossen op mijn iPhone met de bestaande instellingen.

• September 9, 2025

Misschien staat je iPhone op nacht of dark mode ofzo? Dan word een witte achtergrond zwart. Dat betekent automatisch dat letters wit moet worden. Want anders zie je ze niet meer.

• September 9, 2025

Ik zie hier op m'n Samsung ook witte letters tegen een groene achtergrond.