Skip to main content
Antwoord

Eenmalige kosten bij inflatieverhoging mobiel abonnement

• November 4, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb zojuist mijn maandelijks abonnement voor mobiel betaald. Het abonnement is in verband met de inflatie verhoogd. Daarnaast zijn er eenmalige kosten van € 9,99 in rekening gebracht. Ik heb al jaren een abonnement bij KPN en dit is niet de eerste verhoging. Maar in al die jaren heb ik nooit eenmalige kosten hoeven te betalen bij een inflatiecorrectie. Bij een polis-wijziging van een verzekering is het gebruikelijk dat er poliskosten worden betaald. Een abonnement van KPN is echter geen verzekering. Waarom zijn er eenmalige kosten in rekening gebracht? En als deze niet terecht op mijn rekening zijn ingehouden, hoe kan ik die dan terug claimen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@PGuitZ ,

Die 9,99 bestaat naar alle waarschijnlijkheid uit kosten voor betaalde sms- en/of mobiel internet diensten. Deze kosten staan op je factuur en op Payinfo.nl.

Via Payinfo kun je jouw betaalde sms- en mobiel internet diensten bekijken en afmelden. Dit helpt je om (onverwachte) kosten te bekijken en voorkomen. 

Lees er meer over in dit topic: 

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 4, 2025

Staat er op pagina 2 geen omschrijving bij dat bedrag?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Hallo ​@PGuitZ ,

Die 9,99 bestaat naar alle waarschijnlijkheid uit kosten voor betaalde sms- en/of mobiel internet diensten. Deze kosten staan op je factuur en op Payinfo.nl.

Via Payinfo kun je jouw betaalde sms- en mobiel internet diensten bekijken en afmelden. Dit helpt je om (onverwachte) kosten te bekijken en voorkomen. 

Lees er meer over in dit topic: 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@PGuitZ en welkom bij de KPN Community! Is het met de tips hierboven gelukt om te achterhalen waar het bedrag vandaan komt? 🙂