Skip to main content
Beantwoord

Eerste factuur ontvangen, maar nog altijd geen PS5

• January 6, 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Vraagje:

Wij zijn al een paar maanden aan het worstelen met KPN. Er is ons een 2-jarig glasvezel abonnement aangesmeerd door een deurverkoper, die ons A) een PS5 welkomstcadeau beloofde en B) ons garandeerde dat voor de start van het abonnement de glasvezel aansluiting zou zijn aangelegd (waarvoor de onderburen niet thuis zouden hoeven zijn) en we niet zonder internet zouden komen te zitten. In het systeem van KPN staat namelijk dat wij glasvezel hebben, terwijl hij in ons complex alleen bij de voordeur ligt. 

Puntje bij paaltje: ons abonnement is 10 december ingegaan, we hebben de eerste factuur al betaald, maar we zitten nog met een SIMkaart noodmodem, want het aansluiten van deze glasvezel is een DRA-MA. De buren zijn al een dag voor niks thuisgebleven, we moeten zelf óveral achteraan bellen, en alsnog loopt het als cement door een rietje. 

Mijn vraag is nu: schijnbaar zijn onze 14 dagen herroepingsrecht al verstreken (volgens de telefonische klantenservice), maar ons welkomstcadeau hebben we na een maand na ingang van het contract nog steeds niet. Het lijkt erop dat wij ons aan alle kanten van ons contract houden (ie: betalen), maar zij aan geen één van hun kant. Als we moeten wachten tot onze aansluitdatum zijn die PS5's natuurlijk allang op=op, want zoals het er nu uitziet duurt dat nog maanden. Dit is toch compleet niet fair??

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Soof124246, welkom op onze community! 
We hebben hier een paar handige artikelen over geschreven:

Als je contact wilt met de klantenservice om de status na te vragen van de glasvezelaanleg of de playstation kun je contact opnemen met mijn collega’s van de klantenservice. Je kunt daarvoor een belafspraak maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2025

Hoi ​@Soof124246, welkom op onze community! 
We hebben hier een paar handige artikelen over geschreven:

Als je contact wilt met de klantenservice om de status na te vragen van de glasvezelaanleg of de playstation kun je contact opnemen met mijn collega’s van de klantenservice. Je kunt daarvoor een belafspraak maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

​@Thomas van KPN 

Hi thomas,

Dit geeft niet echt reactie op mijn vraag. In jouw artikel "welkomstcadeau" staat namelijk dat je je cadeau krijgt nadat je 14 dagen bedenktijd is afgelopen. Wij hebben contact gehad met jullie klantenservice, en die zeggen dat 14 dagen na de geplande ingang van het abonnement (10 december dus) die bedenktijd is afgelopen. Dit was 24 december. We zitten dus vast aan het 2-jarig abonnement. Echter omdat de aansluiting er niet is krijgen we alsnog het cadeau niet.

Dus jullie moeten wat mij betreft kiezen: of onze bedenktijd gaat pas in vanaf het moment dat het modem is aangesloten en we kunnen nu nog opzeggen, of we willen dat welkomstcadeau, aangezien de bedenktijd voorbij is. Deze situatie zoals het nu is, is op alle vlakken nadelig voor ons en niet acceptabel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

​@Soof124246  De bedenktijd gaat pas in op het moment dat je verbinding actief is en de facturatie is begonnen te lopen dus dat zou ook wel verklaren waarom je de TV nog niet hebt

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Hi Thomas,

ik heb het idee dat je mijn bericht niet hebt gelezen. De facturatie is namelijk al wel begonnen en volgens je eigen collega aan de telefoon is de bedenktijd ingegaan op het moment dat het abonnement actief werd, ondanks dat we dus geen aansluiting hebben. Dit staat ook in mijn vorige 2 berichten dus zou je deze nog eens kunnen lezen voordat je opnieuw reageert?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah duidelijk, het is namelijk de bedoeling dat die nog niet begint te lopen voordat je verbinding actief is. Dat was een aanname van mij. Maar als de facturatie al begonnen is dan is natuurlijk nu de vraag waar de code voor je playstation blijft. Ik heb even meegekeken naar de gegevens uit je profiel en zie dat mijn collega's je naar aanleiding van je klacht hebben geprobeerd te bellen vrijdag. Ze hebben je toen een sms gestuurd met hun directe nummer en toegangscode