Skip to main content
Vraag

Er is een extra ontvanger in rekening gebracht terwijl we er maar een hebben

• July 12, 2025
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Op factuur juni en juli 2025 wordt €6,- in rekening gebracht voor extra tv ontvanger. We hebben 1 ontvanger in gebruik en in ons contract met KPN staat dat ook. Het kan zijn dat de ontvanger een keer gewisseld is met een ouder exemplaar die we vanuit het verleden nog hadden liggen. Volgens de KPN hebben we er 25-04-2025 een mailbericht over gehad. Dit hebben we niet gezien/gehad en is ook niet in de spam gekomen. Na telelonisch contact hebben we deze melding alsnog gehad. Die verwees naar eventuele uitschakeling 2e ontvanger in mijn KPN. Er is maar 1 ontvanger en dit staat ook netjes in ons contract. Hoe krijg ik het op korte termijn voor elkaar deze miscommunicatie recht te krijgen en hoe krijg ik het teveel betaalde tv ontvanger geld van €12,- terug en voorkom ik dat nu iedere maand weer een 2e tv ontvanger in rekening wordt gebracht.

6 reacties

• July 12, 2025

Je kunt de 2de ontvanger in MijnKPN gewoon uitschakelen. 

Je raakt alleen wel gratis opnemen kwijt misschien. Als je dat überhaupt hebt. Gebruik je dat? Opnemen? 

Weet je zeker dat je er nooit eerder voor betaald hebt? Wat is de naam van het abonnement wat je hebt? Welke naam staat er op de factuur 2de pagina? 

• Auteur
  • July 12, 2025

Nee, dat kan dus niet omdat ik maar 1 actieve ontvanger heb. 

• Auteur
  • July 15, 2025

@ klantenservice, graag reactie!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 15, 2025

Beste ​@Gert Martin dit forumj is geen klantenservice, dus hier krijg je van de klantenservice geen reactie.

De klantenservice kun je bereiken via 0800 0402, X  en Facebook.

Het forum is van klanten voor klanten onder leiding van moderatoren.

• Auteur
  • July 15, 2025

Dank voor deze tip JanD.
Heb direct gebeld en het verhaal is nu geregeld en afgerond.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het gelukt is ​@Gert Martin! Ik wens je een fijne avond en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!