Skip to main content
Antwoord

Erg onduidelijk om een verhuizing door te geven

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn moeder is pas verhuisd en nu wil ik voor haar een verhuizing doorgeven. Nadat ik het nieuwe adres heb doorgegeven, krijg ik vervolgens een overzicht die ik moet controleren. Dan moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden en wordt er een knop actief. In die blauwe knop staat ook iets van een betalingsverplichting. Ik zie dan ook staan dat er een pakket wordt opgestuurd naar het oude adres, althans zo lijkt het. Erg onduidelijk! Een pakket heeft zij al en er is ook glasvezel aanwezig op het nieuwe adres. Moet ze dan weer een nieuw pakket ontvangen? Een verhuizing had ik al eerder doorgegeven, maar dit is blijkbaar niet goed gegaan, want heb er ook geen bevestigingsmail van ontvangen. Voor senioren is het haast onmogelijk om zelf een verhuizing door te geven. Als haar zoon moet ik dit voor haar regelen. Vervelend is dat er ook een 2-traps verificatie nodig is. Ik moet mijn moeder dan steeds bellen en vragen om een sms code. Het is voor mijn moeder lastig uit te leggen waar ze dan de zojuist ontvangen sms code kan vinden. 

Moet de glasvezel aansluiting op het nieuwe adres vervangen worden of kan de bestaande gewoon gebruikt worden? Heeft zij ook een nieuw KPN pakket nodig? Hoor graag hoe ik nu een verhuizing door kan geven. 

Beste antwoord door bnh

Welkom op de Community ​@Nick_66!

In deze Community helpen klanten elkaar met ondersteuning van moderatoren. De moderatoren helpen normaal gesproken niet één op één, tenzij het een zeer bijzondere situatie is waarbij het echt niet anders kan.

Het lijkt mij het beste dat u morgen zelf de klantenservice belt. Geef bij de bot eerst aan: "Ik wil een medewerker spreken" en noem daarna pas het onderwerp. Op deze manier wordt u direct doorverbonden met een medewerker.

Zij kunnen precies met u meekijken wat er fout is gegaan en eventueel de verhuizing omzetten of het nieuwe adres activeren.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 17, 2025

Aangezien ik geen reactie heb gekregen op mijn vraag heb ik maar een belafspraak ingepland tussen 18.45 - 19.00 Om 19.00 ging mijn telefoon 1x over en geen kans gehad op te nemen. Gelijk terug gebeld op het nummer en toen kon ik aangeven wat de rede was van mijn telefonisch contact om dan vervolgens te horen te krijgen dat KPN gesloten is. Waardeloze service van KPN!!

Mijn moeder is verhuisd op 11 november en sinds die datum heeft ze nog steeds geen internet!

Ik had een adreswijziging al doorgegeven, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan.

Nu betaald ze voor een abonnement die ze niet kan gebruiken!

Graag zo spoedig mogelijk een reactie van een medewerker van KPN!!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Welkom op de Community ​@Nick_66!

In deze Community helpen klanten elkaar met ondersteuning van moderatoren. De moderatoren helpen normaal gesproken niet één op één, tenzij het een zeer bijzondere situatie is waarbij het echt niet anders kan.

Het lijkt mij het beste dat u morgen zelf de klantenservice belt. Geef bij de bot eerst aan: "Ik wil een medewerker spreken" en noem daarna pas het onderwerp. Op deze manier wordt u direct doorverbonden met een medewerker.

Zij kunnen precies met u meekijken wat er fout is gegaan en eventueel de verhuizing omzetten of het nieuwe adres activeren.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Nick_66, welkom op onze community, wat balen dat het zo lastig is de verhuizing door te geven.

Ik denk dat het in deze situatie zoals ​@bnh noemt het makkelijkst is dit telefonisch door te geven via 0800-0402 of met een terugbelafspraak. Normaliter geef je een verhuizing door vóór het verhuizen dus gaan dingen standaard naar het oude adres. Bij een verhuizing neem je alle apparatuur van KPN mee (Behalve het glasvezelkastje als je glasvezel hebt) Het kan wel zijn dat er van deze gelegenheid gebruik gemaak wordt om wat oude apparatuur te vervangen.

Laat je ons weten wat er uit komt?