Beste KPN-Helpdesk.
Op 30-06-2023 heb ik mijn abbonement Internet Thuis opgezegd. Ik heb hiervan een mail ontvangen met een overzicht van mijn aanvraag. Ik heb die dag onderstaande mail ontvangen:
U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.
We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.
Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.
Uw gegevens:
Abonnement | |
Abonnement | Televisie, Internet en Bellen |
Product | Internet (bijvoorbeeld ADSL) |
IBAN-nummer | (Blanco ivm privacy) |
Gewenste datum van opzegging | 31-07-2023 |
Ik heb later teruggebeld en heb aan de medewerkster aan de telefoon bevestigd dat ik wil opzeggen.
Nu heb ik alsnog een factuur ontvangen voor de periode 27-07-2023 t/m 26-08-2023, terwijl ik voor het grootste gedeelte van die periode al geen klant meer ben. Na een gesprek van een uur(!) met de KPN-klantenservice, heb ik te horen gekregen dat de klantenservice zelf de e-mails en SMSjes die naar mij zijn verstuurd niet terug kan vinden. Om die reden kunnen ze mijn factuur niet crediteren, zogenaamd gebrek aan bewijs.
Toen ik aanbood het bewijs op te sturen kreeg ik te horen dat de klantenservice geen emailadres kan geven. Kort na het einde van het gesprek krijg ik een email met daarin de bevestiging dat mijn abbonement per 27-08 is opgezegd.
Dit is onjuist, ik heb mijn opzegging tijdig gedaan en ik heb hier bewijs van. Ik weiger een factuur te gaan betalen omdat een KPN-medewerker mijn opzegging niet juist heeft verwerkt. De klantenservice geeft telefonisch aan mij niet te kunnen helpen.
Ik ontvang graag z.s.m. een passende oplossing en rectificatie naar de juiste opzeggingsdatum, zoals ik deze tijdig heb aangeven. Tot die tijd word het factuur niet betaald.
Toevoeging: in de email van vandaag waarin mijn opzegging wel is verwerkt, staat naast de verkeerde datum ook nog het verkeerde huisnummer.