Skip to main content
Vraag

Extra inruilwaarde wordt niet uitgekeerd door Recommerce

• November 4, 2025
  • 9 reacties
  • 202 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 12 september 2025 heb ik de iPhone Air gepreordered i.c.m. een Unlimited databundel. Op de website en in de bevestigingsmail werd ik door KPN gewezen op een inruilbonus van € 150,00. Dit proces heb ik kort daarna in gang gezet bij Recommerce. Het inruilbedrag voor het toestel heb ik inmiddels ontvangen.

Aangezien de betaling van de bonus uitbleef, heb ik veelvuldig contact gehad met Recommerce. Zij geven vandaag aan dat KPN de bonus niet heeft gevalideerd, omdat ik niet op de lijst met door KPN gevalideerde bonussen zou staan. Dit terwijl Recommerce op 24 september 2025 per e-mail aan mij heeft bevestigd dat de extra inruilwaarde is goedgekeurd op basis van de door mij opgestuurd documenten.

Recommerce verwijst mij zonder verdere uitleg terug naar KPN. Ik begrijp er niets meer van. Waarom is mijn bonus nog niet uitbetaald?

“Koop jij een toestel uit de iPhone 17 Familie (zoals de iPhone 17, 17 Pro, 17 Pro Max of iPhone Air) i.c.m. een Unlimited databundel bij KPN tussen 12 september en 20 september? Dan ontvang je €150 extra inruilwaarde als je je oude telefoon inruilt. Dit bedrag komt bovenop de standaard inruilwaarde van je toestel.”

9 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wouterrr_ . Welkom hier.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit zo is verlopen. Ik begrijp heel goed dat dit voor veel frustratie zorgt, zeker omdat je alles netjes volgens de voorwaarden hebt uitgevoerd.

Als je alle bevestigingen en e-mails zwart op wit hebt, dan sta je als klant in je recht. Alle communicatie over de inruilactie en de bijbehorende bonus verloopt echter via Recommerce. Zij verzorgen de beoordeling en uitbetaling van de inruilbonus namens KPN. Mijn advies is daarom om de betreffende bewijsstukken,  zoals de bevestiging van 24 september waarin de goedkeuring wordt vermeld, rechtstreeks naar Recommerce te sturen, zodat zij dit kunnen herbeoordelen. Vermeld daarbij duidelijk dat KPN volgens hun eerdere bevestiging de bonus zou hebben goedgekeurd.

Hopelijk kan Recommerce het zo snel mogelijk voor je rechtzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Dank voor je reactie.

Helaas word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Recommerce wil/kan niets meer voor mij doen en verwijst mij naar KPN. 

Ik vind dat ik als klant van KPN meer van jullie mag verwachten. Hoe krijg ik nu waar ik recht op heb? De medewerker aan de telefoon komt ook niet verder dan naar Recommerce wijzen. Moet ik dan maar de rechtsbijstand gaan inschakelen? Dat zou toch belachelijk zijn? Kom gewoon de afspraken na.

Wat kan KPN op korte termijn voor mij doen? Ik zou graag zien dat er vanuit jullie contact wordt gelegd met Recommerce.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Standaard waarde is al lag betaald, de bonus van 100 euro blijft uit… KPN geeft aan niks van deze actie te weten? (Lijkt me bijzonder daar dit de actie van KPN is) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Zojuist ben ik gebeld door KPN. De iPhone Air stond niet op de lijst voor Recommerce. Laatstgenoemde kon daarom voor dit model geen extra inruilwaarde uitkeren en heeft mijn aanvraag toen afgewezen. De € 150,00 wordt alsnog overgemaakt.

Zodra de betaling binnen is zal ik dat hier melden.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

In mijn mail van recommerce stond dat de bonus gewoon is goedgekeurd. Contact gezocht met hen, tot op heden nog geen reactie 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Heb het bedrag zojuist ontvangen. Het probleem is daarmee voor mij opgelost.

Erwin van KPN
Moderator

@Wouterrr_ . Dat vind ik mooi om te lezen en fijn dat je de tijd nam om ons hier een update te geven.   

Is er nog iets van een uitleg gegeven?  Vertraging/miscommunicatie bij Recommerce? 

Erwin van KPN
Moderator

@Kiraa .  Mijn advies is hetzelfde als bij ​@Wouterrr_ .  Je hoort op zijn minst een reactie van Recommerce te krijgen. Als daar dingen instaan die gewoon niet kloppen kan ik proberen om achter de schermen aan wat touwtjes te trekken.  Maar initiele communicatie verloopt volledig via Recommerce.