Skip to main content

Hallo,

Zonder dat het mij van tevoren is verteld is mijn factuur over januari hoger dan alle afgelopen maanden in 2024.

Om precies te zijn een verhoging van € 1,86

Het gaat om de factuur van internet en televisie, dus geen variabele kosten.

Is er een correctie toegepast waarvan ik niets weet? Inflatiecorrectie misschien?

Wie weet er meer?

Hallo ​@Roelroel 

Inflatiecorrectie kan het niet zijn, dat was in juli. Heb je al op de factuur gekeken?
Daar op pagina 2 moet je het antwoord kunnen terugvinden.

Laat eventueel een schermafdruk zien, dan kijken we mee. Poets wel privégegevens weg !

Hallo ​@Roelroel ,

Heb je soms een tijdelijke korting gehad nadat je het abonnement hebt afgesloten of had verlengd? 

Ik weet het niet meer precies, maar als ik het me probeer te herinneren ben ik rond eind januari vorig jaar benaderd voor een verlenging.

Maar als dit maar 12 maanden zou zijn zoals er bij staat dan zou ik eind januari de volle mep mogen betalen.
Afgelopen jaar kreeg ik €18,17 korting op internet en €11,04 op de tv.

Deze korting is nu aangepast en is nu €17,00 en €10,33.

Op beide facturen staat "actiekorting eerste 12 maanden"

Ik heb verder niet online verlengd.

Hallo ​@Roelroel , er lijkt dus een klein deel van de korting afgehaald te zijn.

De actieperiode loopt vaak niet gelijk met de factuurperiode. Ook betaal je abonnementskosten vooruit. Het kan dus zijn dat de laatste dagen van de komende factuurperiode geen korting meer hebben. Als dit klopt, dan zal op de volgende factuur begin februari de hele korting verdwenen zijn.

Op pagina 2 van de factuur vind je de precieze periode(s) aangegeven. Zoals eerder aangegeven, plaats hier een schermafdruk van pagina 2 van de factuur (zonder privégegevens), dan zien we meer.

Op basis van de genoemde bedragen kom ik op twee dagen waarover je geen korting meer krijgt:  €18,17 / 31 dagen = 0,586  x  2 dagen = €1,17 Blijft over: €17,00

ok, dit is hem…

Ik zie het, denk ik, al, de korting loopt t/m 29 januari...

Ik weet het niet meer precies, maar als ik het me probeer te herinneren ben ik rond eind januari vorig jaar benaderd voor een verlenging.

Maar als dit maar 12 maanden zou zijn zoals er bij staat dan zou ik eind januari de volle mep mogen betalen.

Op beide facturen staat "actiekorting eerste 12 maanden"

Ik heb verder niet online verlengd.

Hallo ​@Roelroel ,

Heb je soms een tijdelijke korting gehad nadat je het abonnement hebt afgesloten of had verlengd? 

ok, dit is hem…

Ik zie het, denk ik, al, de korting loopt t/m 29 januari...

Precies wat ik vermoedde. 
Dit betekent dat de korting volgende maand helemaal is verdwenen. En dus nog eens 27,33 duurder gaat uitpakken. 

De korting gaat in op de dag dat je verlengt en die dag is meestal niet gelijk aan de start van de maandelijkse factuurperiode. 

Ik had hierboven al een poging gedaan om de berekening te verklaren en ik had dus gelijk.

Je factuurperiode loopt t/m 31 januari, maar de actiekorting t/m 29 januari

Dat zijn twee dagen zonder korting. Volgende factuur vervalt de resterende €27,33 korting.

Mag ik jullie beiden hartelijk danken voor de moeite die jullie je hebben getroost.👍

Ik had dus afgelopen jaar 1GB internet plus tv voor €45 en er staat een nieuw aanbod klaar op de site van kpn.

Zelfde voorwaarden, eerste half jaar €37,50, tweede half jaar €45, 1 jarig contract.

Denk dat ik dit maar doe dan.

Als ik de link volg die Noordzee wel eens meegeeft, via de shop, dan kom ik op €46,83/mnd voor een heel jaar.
2 verschillende deals, lijkt het.

Zo, dat is wel heel goedkoop. De normale prijs (zonder korting) voor 1 Gb Internet is 52,50. Zie onderstaand plaatje:  

Bij jou is de prijs zonder korting 63,17 dus dat is wel wat duurder. Maar zolang je een korting hebt, dan ben je inderdaad goedkoper uit. 

Tegenwoordig is het inderdaad wat puzzelen wat uiteindelijk de beste deal is. 

O, en graag geholpen natuurlijk! 😎

Een ander verschil is dat ik bij de ene deal een verse tv box krijg, de tv+ en bij de andere deal schijnbaar de box houd die ik nu heb.

Klopt, op de manier waarop jij verlengt, blijf je jouw huidige abonnementsvorm houden met jouw huidige ontvanger. 

Verleng je via de link die ik regelmatig hier plaats, dan ga je over op KPN TV+ en dan krijg je de nieuwste TV-ontvanger. De meeste mensen vinden dat een fijne ontvanger, maar je hebt ook een aantal hier actieve leden die absoluut niet over willen op KPN TV+. Ik geef daar verder nooit advies over, iedereen kan dat voor zichzelf bepalen.

Deze reactie plaats ik regelmatig: 

Hieronder geef ik je de link om per direct jouw abonnement een stuk goedkoper te maken. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Die link die jij er vaak bij zet bedoel ik ja.

Ik heb de deal gemaakt en houd dus de huidige box.

Bedankt voor de info nogmaals en wellicht tot ziens.

Als je op dit moment zou verlengen naar TV+ met 1 gbit en 1 tv ontvanger, dan zou je 65 euro moeten betalen.

Kleine kanttekening: dan heb je geen F-secure meer. Dat zit er tegenwoordig niet meer "gratis" bij. De kans is aanwezig dat je dat toch al niet gebruikt? 

Dan is die 65 euro dus fors goedkoper dan wat je straks zonder korting gaat betalen. Maar ... je hebt afgelopen 12 maanden flink korting gekregen. Als je dat meerekent, als je het dus over 2 jaar uitrekent, dan bent je nu wel iets goedkoper uit denk ik. Maar het is maar een paar euro per maand over 24 maanden gerekend. 

Ik volg niet helemaal wat jij bedoelt.

Als ik deze link had gevolgd, https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet , dan kreeg ik een aanbod van €46,83/maand voor 12 maand, 1GB, tv+.

Hoe kom je dan bij €65?

Ik volg niet helemaal wat jij bedoelt.

Als ik deze link had gevolgd, https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet , dan kreeg ik een aanbod van €46,83/maand voor 12 maand, 1GB, tv+.

Hoe kom je dan bij €65?

Ik vermoed dat je deze link had gebruikt: 

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Dan verleng je op basis van jouw huidige abonnement. 

Hoe kom je dan bij €65?

Bij de nieuwste abonnementsvorm kost 1 gbit internet € 52,50 en 1 tv ontvanger € 12,50. Bij elkaar is dat 65 euro. 

Dat is ook de prijs die nieuwe klanten betalen na afloop van de welkomskorting. 

Als je als bestaande klant verlengd naar de nieuwste abonnementsvorm, dan krijg je (meestal) geen korting. Maar toch is dat vaak heel interessant.

Oude abonnementen zijn meestal fors duurder door jarenlange opgestapelde inflatiecorrectie. Daar krijg je dan korting over, ja dat is leuk, die zit je zelf te betalen 😄

Kijk.

Na 1 jaar €74, maar daar heb ik geen last van want dan kan ik weer weg.

Kan jij nu verlengen dan? Heb je geen 2 jarig abonnement waarbij je nu nog 1 jaar moet dus? Daar ging ik vanuit namelijk. 

Ja, ik heb net verlengd.

Mijn contract van 1 jaar loopt af

Ik snapte niet dat KPN zo stom is om je een volledig jaar aan korting te geven bij een verlenging van 1 jaar. Dat krijgen de meeste klanten niet voor elkaar hoor. Ik snap hier echt helemaal niets van.

En dat nieuwe aanbod van die laatste schermafdruk, is dat weer voor maar 1 jaar?

Ja, voor 1 jaar.

Ik kon ook kiezen voor 2, maar dat was zelfs ongunstiger.

Reageer