Skip to main content
Vraag

Factuur KPN abonnement ineens €18,00 hoger

• July 15, 2026
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

1.5maand geleden kregen we een nieuw glasvezelkastje en een nieuwe tv-ontvanger. Dit, omdat we meermaals hebben gebeld dat het internet steeds wegvalt en de tv steeds hapert.

Tot onze schrik betalen we nu 18euro p/m meer. Vorige maand hierover gebeld, reactie was: dat komt omdat deze factuur voor 5/6 weken is. Nu krijgen we deze maand WEER zo'n hoge rekening, dus hebben we weer gebeld. Vertelt een jongedame aan de telefoon doodleuk dat er nu interactie tv op staat en we daarom nu zoveel betalen (terwijl we jaaaaren interactieve tv hebben).

We zijn onderhand zo'n 12 of 13jaar klant bij KPN, maar dat er zomaar per jaar nu zo'n 230€ bij op de rekening komt, schande!

KPN, kom alsjeblieft met een passende oplossing, anders stappen we toch echt helaas over.

10 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Beste ​@Jolien85 zoek de verschillen tussen de oude en nieuwe factuur.

Laat desnoods een screenshot zien van beide facturen, blz 2 en poets persoonlijke gegevens even weg,  dan kunnen we meekijken en -denken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Dat wil ik zeker wel Jan, maar vooral gezien de reactie van KPN heb ik dit hier geplaatst. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Dat wil ik zeker wel Jan, maar vooral gezien de reactie van KPN heb ik dit hier geplaatst. 

Ik ben benieuwd naar de screenshots ​@Jolien85 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Beste ​@Jolien85 het gratis tv pakket is vervallen, en het internet abo is duurder geworden.

Ik kom aan een verschil van €14,66 en geen €18.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Ja dat zag ik ook...alleen klopt dit niet. Er staat tot het einde abonnement, echter is het abonnement nooit opg4zegd of veranderd. Dus het klopt helaas niet

• July 15, 2026

Je bent blijkbaar van interactieve tv overgegaan naar TV+

Eerder was het  interactieve TV abonnement 'gratis' zolang het abonnement liep door een verandering van het tv abonnement ben je die korting kwijt.

Je hebt nu blijkbaar de DIW7022 in plaats van een ouder model ontvanger. En die nieuwe ontvanger is de reden hiervan.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 15, 2026

Hoi ​@Jolien85 
Het beste is plan een terugbelverzoek, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Hallo ​@Jolien85 ,

Je betaalt maar liefst 59,80 voor 100 Mbit/s internet. Dat kan echt veel goedkoper! 

Daarnaast betaal je ook nog eens 21,99 voor online aankopen. Vermoedelijk voor een streamingdienst. De vijf euro entertainmentkorting is een doekje tegen het bloeden maar het blijft veel te hoog.

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Check ook eens de mogelijkheden van het huidige Combivoordeel. Mogelijk kun je goedkoper uit zijn voor de streamingdienst waar je nu nog 21,99 minus 5,00 (16,99) voor betaalt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Het is mij helder, dit wordt echt overstappen.

Bedankt allemaal voor het meedenken!