Dag ​@Remy9 heb je op 27 oktober opgezegd of is je abonnement echt op 27 oktober gestopt?
Ik heb mijn abonnement opgezegd op deze dag.Â
De facturen van 17 oktober en 19 november zijn betaald.Â
Ik heb mij online (niet telefonisch) aangemeld voor dit abonnement.Â
Dan klopt het wel. De volgende factuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt teruggestort. Hier vind je meer informatie over de factuur na opzeggen.Â
Deze nieuwe factuur nu van 17 December heeft hetzelfde bedrag als die van oktober en November. Dat klopt volgens mij niet.Â
Kan iemand van ​@KPN reageren?
Hoi ​@Remy9, hier ben ik De Community is in de basis een plek waar onze gebruikers elkaar helpen. Maar wij moderators houden de boel wel in de gaten. We reageren waar nodig, maar dat kan dan een dag of twee duren. Ik begrijp dat jouw opzegging niet verwerkt lijkt te zijn. Als jij op 27-10 de opzegging hebt doorgegeven zou deze per 27-11 verwerkt moeten worden.Â
Nu is het zo dat ons systeem vaak vasthoudt aan die opzegtermijn. Wat ervoor kan zorgen dat de daadwerkelijke opzegdatum nog later wordt. Zoals je zelf ook in de mail zag:
Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum.Â
Dat betekent, in het uiterste geval, dat zij op 27-11 de opzegging invoeren. Maar, als het systeem dan vasthoudt aan de opzegtermijn, wordt dit uitgevoerd op 27-12. Waarbij de collega's dan een handmatige correctie invoeren voor de periode van 27-11 tot 27-12. Als dit zo is gelopen, dan krijg je de slotfactuur op je reguliere factuurdatum na de opzegdatum in december.
Â
Om dit te laten controleren kun je het beste telefonisch contact opnemen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.
Want, mocht er toch iets mis zijn gegaan, dan moet je ook bij de telefonische collega's zijn. Via de Community kan een opzegging niet verwerkt worden.