Skip to main content
Beantwoord

Factuur ontvangen voor de maand januari ondanks opzegging per 1 januari

• January 14, 2025
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Hoe kan dit dat ik een factuur krijg van 2 jan 2025 tot feb 2025 maar ik heb opgezegd vanaf 1 jan 2025

Waarom eerst 100 euro afschrijven en dan 1 maand later weer terug krijgen

Toch ook nog een melding maken van wanbetaling bij Preventel voor een onbetaalde factuur

Dit is toch een corrupt zooitje bij KPN

Zal er nooit meer iets afsluiten bij deze bandieten

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Adgijsen,

Net als anderen hier vind ik je woordkeuze nogal onnodig. Wij factureren vooraf, en betalen het bedrag dat in rekening is gebracht ná een opzegging, middels een slotfactuur weer aan je terug. Het komt vaker voor dat de factuur al klaar staat vlak voordat de opzegging verwerkt wordt en dat dit elkaar net kruist, dit lijkt bij jou ook het geval te zijn en ik snap wel dat je hier van baalt.

Je krijgt dit volledige factuurbedrag echter gewoon weer van ons terug en zult dus geen cent betalen voor een abonnement dat al opgezegd is. Zelfs je in je eigen bericht geef je aan dat je het een maand later weer terug gaat krijgen dus je zult al op de hoogte zijn van deze gang van zaken. Ik zie dan ook niet in hoe een geautomatiseerd proces ons ‘corrupt’ of ‘bandieten’ maakt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• January 14, 2025

Dit doen alle providers. Ziggo doet precies hetzelfde. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 14, 2025

Veel succes bij je nieuwe provider.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 14, 2025

Succes bij het net zo corrupte ziggo die hetzelfde doet bij een opzegging. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 14, 2025

Jammer dat je van die grote woorden gebruikt ​@Adgijsen . Het is bij providers een gebruikelijke procedure. Hier kan je precies lezen hoe en waarom het zo gaat.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Hi ​@Adgijsen,

Net als anderen hier vind ik je woordkeuze nogal onnodig. Wij factureren vooraf, en betalen het bedrag dat in rekening is gebracht ná een opzegging, middels een slotfactuur weer aan je terug. Het komt vaker voor dat de factuur al klaar staat vlak voordat de opzegging verwerkt wordt en dat dit elkaar net kruist, dit lijkt bij jou ook het geval te zijn en ik snap wel dat je hier van baalt.

Je krijgt dit volledige factuurbedrag echter gewoon weer van ons terug en zult dus geen cent betalen voor een abonnement dat al opgezegd is. Zelfs je in je eigen bericht geef je aan dat je het een maand later weer terug gaat krijgen dus je zult al op de hoogte zijn van deze gang van zaken. Ik zie dan ook niet in hoe een geautomatiseerd proces ons ‘corrupt’ of ‘bandieten’ maakt.Â