Skip to main content
Vraag

Factuur ontvanger voor 2e maand na opzegging

• 5 maart 2025
  • 14 reacties
  • 147 keer bekeken

Op 17 januari hebben we KPN Thuis opgezegd. Op 17 februari zijn we daadwerkelijk gemigreerd naar een andere provider.

Op 1 februari hebben we een factuur ontvangen voor de volle maand februari, ondanks dat de opzegging al in gang was gezet.

Op 1 maart hebben we een factuur ontvangen voor de volle maand maart, terwijl de dienstverlening op 17 februari al is gestopt.

Naar mijn idee gaat er iets fout en loopt de facturering door. Op 17 februari hebben we een mailtje gehad van KPN met daarin het bericht dat de diensten zijn gestopt en dat we eind van de maand de eindafrekening krijgen. Echter geen eindafrekening, maar een nieuwe factuur voor maart.

We hebben meteen contact opgenomen met KPN. Echter aan de telefoon kwamen we niet verder en werd ons gezegd dat we ‘moeten betalen’. Terwijl de factuur van maart een creditfactuur had moeten zijn. voor het restant van februari. 

Wat gaat hier nu fout en wie kan ons verder helpen, we hebben het nu twee keer telefonisch geprobeerd, en twee keer werd de verbinding verbroken?? Dat zijn we niet gewend van het doorgaans klantvriendelijke KPN. En er werd zelfs gedreigd met incassokosten voor de factuur van maart.

We hebben voor nu de facturen die in februari en maart zijn geincasseerd maar teruggeboekt en het restbedrag van februari netjes overgemaakt zodat we als het goed is op nul staan. We zouden graag contact krijgen met iemand die ons kan en wil wil helpen.

14 reacties

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 maart 2025

Oef! 

Ja, goed dat je de afschrijvingen terug laat storten en dat je het geld dat je bent verschuldigd hebt overgemaakt.

Zorg dat jij eerlijk blijft en dat je hebt betaald wat je moet betalen. Laat KPN het verder lekker zelf uitzoeken. Zelf goed in de gaten houden en al hun onterechte afschrijvingen terugboeken.

Ik heb vandaag gehoord dat KPN te maken heeft met allerlei gestegen kosten waardoor ze waarschijnlijk niet in staat zijn om hun financiën goed op orde te houden. Nu is het blijkbaar eerst geld binnenharken en daarna zien wat ze kunnen houden omdat mensen niet opletten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 5 maart 2025

Hier vind je alle informatie over de factuur na opzeggen. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Bedenk wel dat kosten die in rekening gebracht worden vanwege het storneren van de betaling terecht zijn en je die dus zal moeten betalen. Storneren is nooit de goede weg.

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 maart 2025
Joep1965 schreef:

Storneren is nooit de goede weg.

Als KPN onterecht geld afschrijft is storneren de beste weg. 

Hoezo mag KPN onterecht geld afschrijven en rente trekken van jouw geld? Terugstorten dat geld en laat KPN maar bewijzen dat zij het recht hebben!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 5 maart 2025

Nee jij moet bewijzen komen als er naar jouw mening onterecht geld wordt geïncasseerd. Dit doe je allereerst door dit schriftelijk kenbaar te maken en de tegenpartij de gelegenheid te geven om dit eventueel te corrigeren. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 maart 2025
Joep1965 schreef:

Nee jij moet bewijzen komen als er naar jouw mening onterecht geld wordt geïncasseerd. Dit doe je allereerst door dit schriftelijk kenbaar te maken en de tegenpartij de gelegenheid te geven om dit eventueel te corrigeren. 

Schriftelijk? Welk email adres?

Verder mag KPN dus oneindig doorgaan tot jij schriftelijk hebt bewezen dat zij fout zitten? Beetje gek.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 5 maart 2025

Met schriftelijk bedoel ik of daadwerkelijk per post of via het online klachtenformulier. Mailen deden we vroeger.

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 maart 2025
Joep1965 schreef:

Met schriftelijk bedoel ik of daadwerkelijk per post of via het online klachtenformulier. Mailen deden we vroeger.

Ja, mailen is van vroeger.

Post is modern.

Wat is het postadres?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 7 maart 2025

Hi ​@silvans, welkom bij onze community. 

Als je op 17 januari de opzegging hebt doorgegeven met 1 maand opzegtermijn zou de factuur van maart niet meer moeten zijn gekomen, hier gaat dan iets niet goed. Het lijkt erop dat de opzegging niet is verwerkt, wat wel vreemd is aangezien je aangeeft de bevestiging van de opzegging te hebben ontvangen. 

Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025

Hi Alex,

Gedaan. We hebben februari en maart gestorneerd en voor februari een bedrag handmatig overgemaakt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 maart 2025

​@Alex van KPN gedaan

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 14 maart 2025

Dankjewel ​@silvans, dit wordt nu opgepakt en rechtgezet vanaf 17 februari. Dit gaan wij ook automatisch corrigeren in ons systeem, hier hoef jij niets meer voor te doen. Ontzettend sorry voor dit ongemak, het facturatieproces is onterecht doorgegaan. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 26 maart 2025

​@silvans, ik heb de bevestiging ontvangen dat dit nu opgezegd is en dat alle kosten op de eindfactuur van 1 april zullen worden gecorrigeerd. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Super. We wachten deze even af.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

​@Alex van KPN er gaat denk ik nog steeds iets niet goed.

Nu ligt er een brief op de deurmat met een herinnering en een verhoging van € 20 euro.

Het lijkt er op dat ondanks jullie inspanningen alsnog iets niet goed gaat.

Wat moet ik nu doen?

Silvan

Reageer