Skip to main content
Beantwoord

Factuur september ineens flink hoger dan voorgaande facturen

• September 20, 2026
  • 21 reacties
  • 194 keer bekeken

Mijn laatste factuur die ik kreeg van september was mijn abonnement in.keer verhoogd naar 69 euro.

Terwijl ik een abonnement hebt van 56.65 euro zoals in mijn contract staat wie kan mij uitleggen waar dit aan ligt want ik vind het toch wel gortig een verhoging van 13 euro.

Mijn abonnement is kpn tv + box / internet. Ofwel 12.50 euro kosten tv plus 43.90 euro internet.

Beste antwoord door TDN

Dus meer dan een maand als ik je goed begrijp want dan zou het wel ongeveer kloppen denk ik dat bedrag.

Dit klopt niet tot centen maar 56,65/30*36=67,98

Die € 15,63 is wel erg hoog vergeleken met de € 12,75 die ik nu betaal voor hetzelfde product.

Dit bedrag is voor 36 dagen, dus voor 30 weer 13,02€

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 20, 2026

Misschien kan je een screenshot plaatsen van pagina 2 en indien van toepassing pagina 3. We kunnen dan met je meekijken. We even de persoonlijke gegevens wegpoetsen. 

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Admin: afbeelding aangepast i.v.m. privacy

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Admin: afbeelding aangepast i.v.m. privacy​​​​​​​

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Admin: afbeelding aangepast i.v.m. privacy​​​​​​​

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 20, 2026

Haal die screenshots maar snel we want er staan persoonlijke gegevens op!!

• September 20, 2026

Deze afbeeldingen betreffen pagina 1 niet pagina 2 waar de noodzakelijke details op staan bijvoorbeeld een korting die is getopt. En inderdaad te veel persoonlijke info zichtbaar.

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

De korting was 35 euro na een jaar ging die naar 55 euro na de inflatiecorrectie ging die naar 56.65 euro wat ook op mijn contract staat met kpn.

En die factuur van september was het ineens 69 euro zonder reactie van kpn

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 20, 2026

Daarom de vraag of je pagina 2 van de faktuur wil laten zien maar ik denk dat je niet precies weet hoe dat moet. Klopt dat?

• September 20, 2026

Je hebt geen streamdienst of andere extra pakket aangezet op het tweede blad zou je moeten kunnen terugvinden waar dat bedrag vandaan komt.

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Nee kijk haast geen televisie of helemaal niet

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Ik zie alleen dat kpn tv + box  2.50 euro duurder is en internet 10.50 euro duurder terwijl internet los 43 euro is en kpn tv 12.50 euro

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 20, 2026

Je krijgt in de eerste 6/12 maanden TV gratis. Nu is deze periode voorbij en de hogere prijs is berekent uit TV-kosten en inflatiecorrectie.

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Maar hoe kan dat dan dat op mijn contract met kpn 56.65 euro staat.

Want als dit het bedrag is wat ik moet betalen dan hoop ik dat ik kan opzeggen zonder boete.

Want als ik alleen internet neem ben ik 43.50 euro kwijt of alleen tv dan ben ik 12.50 kwijt.

Want zoals ik al zei moet ik dat verhoging  elke maand betalen waarover niet gecommuniceerd is dan hoop ik dat ik kan opzeggen en naar een goedkopere provider kan stappen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 20, 2026

Maar hoe kan dat dan dat op mijn contract met kpn 56.65 euro staat.

Je betaalt niet voor een maand, maar voor de periode 18 sep t/m 24 okt

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Dus meer dan een maand als ik je goed begrijp want dan zou het wel ongeveer kloppen denk ik dat bedrag.

• September 20, 2026

De volgende factuur afwachten dan kan  je beter vergelijken nu lijkt het inderdaad meer dan de gebruikelijke bedragen.

De werkelijke bedragen hoor je in je Mijn KPN omgeving te kunnen zien.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 20, 2026

Heb je misschien de betaaldatum van jouw abonnement gewijzigd? 

https://www.kpn.com/service/ugs/betaaldatum-wijzigen

• Je ziet 1 keer een ander factuurbedrag. Je past je betaaldatum én factuurperiode aan. Geen zorgen: je betaalt niet dubbel en je contract blijft hetzelfde. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.
  • Na de aanpassing kan je factuur eenmalig hoger of lager zijn. Dit hangt af van wanneer we de factuur maken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Antwoord
  • September 20, 2026

Dit klopt niet tot centen maar 56,65/30*36=67,98

Die € 15,63 is wel erg hoog vergeleken met de € 12,75 die ik nu betaal voor hetzelfde product.

Dit bedrag is voor 36 dagen, dus voor 30 weer 13,02€

• Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

Luitjes HARDSTIKKE BEDANKT voor de uitleg die je deze leek hebt gegeven hierin

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Adri53! Welkom op de KPN Community, je merkt het al iedereen denkt graag even met je mee! Dank daarvoor :-) . Ik ben blij dat alles nu duidelijk is maar mochten er nog vragen openstaan laat het dan weten!