Skip to main content
Beantwoord

Factuur van verbruik in het buitenland terwijl simkaart uitstaat?

• July 14, 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Momenteel bevind ik mij in het buitenland en maak ik gebruik van een eSIM van een andere provider. Tot mijn verbazing ontving ik een melding dat mijn KPN simkaart in gebruik zou zijn geweest. Dit is echter onmogelijk, aangezien deze uitgeschakeld is.

Hierdoor zie ik mij geconfronteerd met een onverwachte kostenpost van ruim €60.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Pingu_88 je simkaart heeft op de een of andere manier toch contact gemaakt met een buitenlands netwerk. De instellingen nog even nalopen.

Voor een volgende keer kun je de buitenbunbdelkosten voorkomen door een SMS te sturen met de tekst: bescherming aan naar 1266.

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Beste ​@Pingu_88 je simkaart heeft op de een of andere manier toch contact gemaakt met een buitenlands netwerk. De instellingen nog even nalopen.

Voor een volgende keer kun je de buitenbunbdelkosten voorkomen door een SMS te sturen met de tekst: bescherming aan naar 1266.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2025

Is de bescherming permanent actief, of dient deze telkens opnieuw geactiveerd te worden voor een reis? Tevens, hoe verloopt de procedure bij aanschaf van een nieuw toestel? Is het dan wederom noodzakelijk om een SMS-bericht te verzenden?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@Pingu_88 eenmaal geactiveerd blijft het geldig voor het abo met dat nummer en is dus niet toestel gerelateerd, het gaat om dat ene abo met dat betreffende nummer.

Heb je meerdere mobiele abo's, activeer het dan per mobiel nummer.