Skip to main content
Beantwoord

Factuur voor €60,50 roamingskosten na contact netwerk in Mexico

• December 30, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik neem contact op over mijn laatste factuur. Ik zie dat er €60,50 aan verbruikskosten is gerekend.

Dit verbruik is ontstaan toen ik slechts ongeveer 5 minuten in Mexico was. Ik had juist vooraf een lokale simkaart gekocht, maar mijn Nederlandse sim heeft in die korte tijd toch verbinding gemaakt met het netwerk. Het verbruik is niet bewust gemaakt.

Ik schrok erg van de hoogte van de kosten gezien de zeer korte duur. Ik wil daarom graag vragen of KPN hierin een coulanceregeling kan toepassen en (een deel van) deze kosten kan vergoeden.

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@Terrarozema.

Helaas valt hier niks aan te doen, KPN moet dit afdragen aan externe partijen.
Daarom is een coulanceregeling niet mogelijk.

Dit bedrag al bereikt na zo’n 10 sec, het gaat mega snel en het kwaad is dan al gebeurd.

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

2 reacties

• December 30, 2025

Dat is . . . !

Zie dit : https://community.kpn.com/search?q=60%2C50
Is de zoekfunctie van dit forum.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Welkom ​@Terrarozema.

Helaas valt hier niks aan te doen, KPN moet dit afdragen aan externe partijen.
Daarom is een coulanceregeling niet mogelijk.

Dit bedrag al bereikt na zo’n 10 sec, het gaat mega snel en het kwaad is dan al gebeurd.

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.