Sinds eind november heb ik mijn bestaande internet+TV abonnement van KPN verlengd. Bij de verlenging stond aangegeven dat ik de eerste 9 maanden €37,50 zou betalen en daarna €45 voor de laatste 3 maanden. In de mijnKPN omgeving staat onder mijn abonnementen ook een maandbedrag van €37,50 voor internet en TV.
Tot mijn grote verbazing ontving ik wel een factuur van €65,26 voor deze maand. Ik snap hier helemaal niks van!
Bladzijde 1 / 2
Door je verlenging komt dit. Je betaald altijd voorruit. Dit is dus vanaf 19-11 tot 31-12. Je factuur bedraagt dus anderhalf maand de eerste keer. Daarna voor 31 dagen, 37.50 €.
Welke periode data staat er op je factuur?
Bedankt voor je snelle reactie!
Zie hieronder een overzicht uit mijn factuur. Hier staat dat het om de periode van 26 nov t/m 25 dec gaat. Mijn oude korting stopt en mijn nieuwe korting gaat in. Maar de bedragen komen niet overeen met de bedragen in mijn abonnement en die mij bij het afsluiten van het abonnement zijn aangeboden.
Dit is nog een Hussel abonnement, dat is vrij oud..
De bedragen komen inderdaad niet overeen. Wat stond er op je order bevestiging?
Dit staat op mijn prijsoverzicht van de bestelling:
reactie verwijderd. klopte niet.
Je oude korting is meegerekend door het systeem, de €18,17 en de € 11,04 euro is van vorig jaar en geldig tot 25-11-24. Deze is nu vervallen en daarom heb je maar nog € 7,50 korting de aankomende 9 maanden. Dus dan klopt je nieuwe factuur. Ik zou proberen je verlenging te annuleren morgen en dan verlengen naar het nieuwe type abonnement. Die zijn iets goedkoper. Dat moet via de volgende link: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Dit staat op mijn prijsoverzicht van de bestelling:
Je bent het zoveelste slachtoffer. Kijk eens naar de datums. De 2 grootste kortingen zijn na 25-11-2024 verlopen. Dan hou je dus alleen die € 7,50 korting over. Maar in dit overzicht word doodleuk alles bij elkaar opgeteld.
Je bent het zoveelste slachtoffer. Kijk eens naar de datums. De 2 grootste kortingen zijn na 25-11-2024 verlopen. Dan hou je dus alleen die € 7,50 korting over. Maar in dit overzicht word doodleuk alles bij elkaar opgeteld.
Precies wat ik net uitleg..
Na 25-11-2024 word de rekensom: € 63,17 - € 7,50 + € 11,04 = …
Er zijn hierover al heel veel topics langs gekomen afgelopen maanden/jaren. KPN spiegelt je iets voor wat je in de praktijk helemaal nooit gaat krijgen.
Na 25-11-2024 word de rekensom: € 63,17 - € 7,50 + € 11,04 = …
Er zijn hierover al heel veel topics langs gekomen afgelopen maanden/jaren. KPN spiegelt je iets voor wat je in de praktijk helemaal nooit gaat krijgen.
Ze laten de oude korting zien, dat is inderdaad een raar iets.
Er staat "Totaal per maand, met actiekorting: € 37,50". Maar je zal waarschijnlijk nooit een factuur krijgen waar dat bedrag daadwerkelijk onder aan de streep op staat.
Er staat "Totaal per maand, met actiekorting: € 37,50". Maar je zal waarschijnlijk nooit een factuur krijgen waar dat bedrag daadwerkelijk onder aan de streep op staat.
Dat komt omdat @Soterian heeft verlengd voor 25-11-24, dus de oude korting is dan nog geldig en wordt daarom door het systeem meegerekend in het overzicht. Want, die tijdelijke korting is op dat moment van verlegen (20-11-24) immers nog actief en wordt tot 25-11-24 meegerekend.
Technisch klopt het allemaal, maar de rekensom en het overzicht is gewoon verwarrend voor de consument.
Dit vind ik best wel schandalig om eerlijk te zijn. Ik heb vorige week een overzicht gemaakt van wat het beste is te doen. Overstappen/verlengen etc. Zeker met het oog op de Black Friday deal van Odido. Dit verlengingsaanbod was erg aantrekkelijk en daarom hiervoor gekozen. Nu zit ik min of meer vast aan KPN. Ik kan tot 4 december deze verlenging nog annuleren, maar voor die tijd kan ik nooit een aansluiting bij een andere provider voor elkaar krijgen. Dus zit min of meer vast bij KPN voor een hoge prijs?
Is dit niet misleiding van klanten?
Dit vind ik best wel schandalig om eerlijk te zijn. Ik heb vorige week een overzicht gemaakt van wat het beste is te doen. Overstappen/verlengen etc. Zeker met het oog op de Black Friday deal van Odido. Dit verlengingsaanbod was erg aantrekkelijk en daarom hiervoor gekozen. Nu zit ik min of meer vast aan KPN. Ik kan tot 4 december deze verlenging nog annuleren, maar voor die tijd kan ik nooit een aansluiting bij een andere provider voor elkaar krijgen. Dus zit min of meer vast bij KPN voor een hoge prijs?
Is dit niet misleiding van klanten?
Ik zou het nieuwe type abonnement pakken bij KPN, kost € 54,49 per maand. Of je annuleert je verlenging, dan gaat het terug naar de oude situatie en ben je contactloos en kan je overstappen wanneer je wilt.
Het is niet echt misleiding, omdat bij de korting staat eerste 12 maanden, vanaf 24-11-23. Maar het is zeker wel erg verwarrend.
Dat komt omdat @Soterian heeft verlengd voor 25-11-24, dus de oude korting is dan nog geldig en wordt daarom door het systeem meegerekend in het overzicht. Want, die tijdelijke korting is op dat moment van verlegen (20-11-24) immers nog actief en wordt tot 25-11-24 meegerekend.
Technisch klopt het allemaal, maar de rekensom en het overzicht is gewoon verwarrend voor de consument.
Wat ik dan nog steeds gek vind is dat het bedrag van €37,50 nog steeds in mijn account is weergegeven. De screenshot op mijn hoofdpost is van vandaag. Als ik iets wil wijzigen in mijn abonnement zie ik dit:
Je kan daar ook je huidige overzicht zien, wat staat daar ?
Je kan daar ook je huidige overzicht zien, wat staat daar ?
Bedoel je hiermee het volgende:
Dit is tot eind 2025 je abonnement en prijs, - 7,50.
Als ik die €7,50 van die €63,17 af haal kom ik op €55,67 uit. Dit terwijl ik op de factuur een bedrag van €65,26 moet betalen.
Als ik die €7,50 van die €63,17 af haal kom ik op €55,67 uit. Dit terwijl ik op de factuur een bedrag van €65,26 moet betalen.
Je TV komt er nog bij, a € 11,05.
€ 63,17 + € 11,04 = €74,21 - € 7,50 = €66,71.
Het wijkt iets af omdat je nog € 1,45 korting van je oude abonnement tegoed had. Dus € 74,21 - € 7,50 = €66,71 in het vervolg.
Je kan beter annuleren en je abonnement omzetten naar de nieuwe vorm, dan betaal je voor internet € 54,49 per mand, dat is zonder korting. € 8,68 goedkoper dan de Hussel variant. Dit is exclusief TV, dat komt er nog bij.
Een verlenging gaat als het goed is altijd pas in als het huidige contract afgelopen is. Er zal nooit een moment zijn dat het huidige contract met de huidige kortingen nog loopt en dat de verlenging met de nieuwe korting al actief word.
Dus nee. Dit klopt zeker niet. Dit is gewoon misleiding.
Een verlenging gaat als het goed is altijd pas in als het huidige contract afgelopen is. Er zal nooit een moment zijn dat het huidige contract met de huidige kortingen nog loopt en dat de verlenging met de nieuwe korting al actief word.
Dus nee. Dit klopt zeker niet. Dit is gewoon misleiding.
Ik geloof dat bij KPN de wijzigingen van een verlenging gelijk ingaan. Ook staan alleen huidige afspraken en nieuwe afspraken op 1 overzicht. Daar komt deze verwarring vandaan. Ik ben het ermee eens dat dit anders zou moeten.
Ik heb zojuist gebruik gemaakt van het herroepingsrecht om de verlenging te annuleren. Dit heb ik telefonisch gedaan. Toen ik vroeg welk maandbedrag ik nu kon verwachten zonder het verlengingsaanbod gaf de medewerker aan dat dit nu 'gewoon' de 45 euro per maand zou zijn. Blijkbaar is het voor KPN zelf inmiddels ook ingewikkeld.
Ik heb zojuist gebruik gemaakt van het herroepingsrecht om de verlenging te annuleren. Dit heb ik telefonisch gedaan. Toen ik vroeg welk maandbedrag ik nu kon verwachten zonder het verlengingsaanbod gaf de medewerker aan dat dit nu 'gewoon' de 45 euro per maand zou zijn. Blijkbaar is het voor KPN zelf inmiddels ook ingewikkeld.
Dat is wat je hiervoor ook betaalde ?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.