Skip to main content
Beantwoord

Fout in contractverlenging van 2 jaar niet goed opgelost

• February 2, 2025
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

Bij mijn rek cente kpn contractverlenging hebben we afgesproken dat ik ook 2 jaar lang gratis Eset netwerkbeveiliging zou ontvangen , contractverlenging was in september 2024, op 31 december was ik mijn contract aan het controleren en door een interpretatie fout van mij schakelde ik zelf de gratis services  Eset netwerkbeveiliging uit wat ik natuurlijk niet wilde, binnen vijf minuten erna contact opgenomen met de  KPN klantenservices om mijn foutje even te herstellen want dit hadden we toch afgesproken met het verlengen van het contract, de medewerker van kpn vertelde me toen op 31-12-24 dat hij dat niet kon herstellen, ( raar ) ik moest een maand wachten en dan kon dit weer hersteld worden. Gisteren 1 februari weer contact met de kpn klantenservices de medewerker die opnam wist niets van mij melding van 31-12-2024  ook vertelde hij dat hij het foutje in het systeem niet kon herstellen naar ruim 20 minuten aan de lijn te zijn geweest. Het enige wat hij kon doen was het bedrag over twee jaar te crediteren, en vervolgens kreeg ik dan gewoon de extra Eset beveiliging maandelijks in rekening gebracht. De oplossing ervaar ik als niet prettig, en ben ook van mening dat het niet mogelijk moet zijn om een afgesproken contract zomaar te wijzigen. Ook ben ik van mening dat dit soort eenvoudige foutjes simpel opgelost moeten kunnen worden bij KPN . Door zo te handelen kost dit voor KPN en tijd en geld en ontevreden klanten.

Groet,

Anton    

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@a.j.h kouws . Wat vervelend dat je er zoveel gedoe van hebt gehad.

In principe ben ik het met je eens en  ik zou wensen dat het voor al onze producten zo makkelijk werkt. Helaas is de praktijk anders. 

Zoals je zelf schrijft maakte die ESET deel uit van een aanbieding. Een aanbieding wijkt in de regel af van een standaard aanbod en kan alleen gegeven worden door de daarvoor bevoegde medewerkers. Ook is het tijdstip belangrijk ( een aanbieding die een jaar geleden gold kan nu niet meer ingevoerd worden).  De gemiddelde helpdesk medewerker heeft deze rechten niet en zou dit wel bij een gemachtigde medewerk terechtkomen zou die alleen weer de volledige korting kunnen activeren.  Daarom is er gekozen voor een wat creatievere oplossing waarbij jij er als klant in ieder geval niet financieel bij inschiet.

Mooier kan ik het helaas niet maken.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 2, 2025

Wanneer komt er een reactie op mijn topic ?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 2, 2025

Wanneer komt er een reactie op mijn topic ?

Dit kan 2 à 3 dagen duren. De snelste manier is bellen, maar dat heeft u blijkbaar al gedaan zonder het gewenste resultaat.

Als ik het goed begrijp, heeft u zelf de twee jaar gratis Eset uitgezet? Het contract betreft de basisdiensten, extra's kunt u altijd aanpassen of uitzetten. Dit staat ook in de voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

Wat wilt u op dit forum bereiken? Het is namelijk een klant-helpt-klant forum. Soms springen medewerkers in, maar in de basis kunnen zij net zoveel als telefonische medewerkers.

• Auteur
  • Helper
  • February 2, 2025

Wat ik wil bereiken dat KPN wat praktischer werkt als er iets fout is gegaan en dat men deze fout snel kan herstellen zonder al te veel moeite, nu moet men veel werk doen en komt men met creatieve oplossingen  die heel eenvoudig op te lossen zijn.  Als ik eenvoudig een gebruikte service kan uitvinken dan moet het voor kpn toch ook mogelijk zijn om dit vinkje voor een bepaalde services weer aan te vinken omdat het hier om een foutje gaat dat ik binnen vijf minuten al bij kpn gemeld heb.

• Auteur
  • Helper
  • February 2, 2025

Mijn reactie  op kpn vraag

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hoi ​@a.j.h kouws . Wat vervelend dat je er zoveel gedoe van hebt gehad.

In principe ben ik het met je eens en  ik zou wensen dat het voor al onze producten zo makkelijk werkt. Helaas is de praktijk anders. 

Zoals je zelf schrijft maakte die ESET deel uit van een aanbieding. Een aanbieding wijkt in de regel af van een standaard aanbod en kan alleen gegeven worden door de daarvoor bevoegde medewerkers. Ook is het tijdstip belangrijk ( een aanbieding die een jaar geleden gold kan nu niet meer ingevoerd worden).  De gemiddelde helpdesk medewerker heeft deze rechten niet en zou dit wel bij een gemachtigde medewerk terechtkomen zou die alleen weer de volledige korting kunnen activeren.  Daarom is er gekozen voor een wat creatievere oplossing waarbij jij er als klant in ieder geval niet financieel bij inschiet.

Mooier kan ik het helaas niet maken.  

• Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

Lijkt de belastingdienst wel.!!!

Maar systemen moeten simpel zijn qua oplossing, en medewerkers die niet gemachtigd zijn om een klein foutje op te  lossen zouden doorgezet moeten worden naar de gemachtigde medewerker, dit voorkomt veel frustratie  bij de KPN klant.