Skip to main content
Vraag

Fraude met mijn adres, hoe wordt dit opgelost

• August 7, 2025
  • 3 reacties
  • 120 keer bekeken

• Goedenavond,

Een aantal maanden geleden ontving ik van KPN een contract in de mail, ik had niks aangevraagd dus ik was hier erg verbaasd over, na telefonisch contact met KPN bleek er iemand in de winkel een iphone proberen af te sluiten op mijn adres maar dit was geweigerd door een bewindvoerder. Prima, het zou niet meer gebeuren.

De dagen erna kreeg ik maar smsjes van KPN finance over een aangevraagd krediet (nieuwe telefoon), wederom gebeld, ze konden me niet uitleggen waarom iemand met mijn adres gegevens zo ver kan komen dat het in mijn account komt te staan maar er was niks afgesloten.

Ik bleef berichten krijgen en werd door de klantenservice naar de abuse service gestuurd, de KPN abuse service trekt contant zijn handen er van af en stuurt mij weer naar de klanten service, niemand bij KPN neemt zijn verantwoordelijkheid over het feit dat je met enkel iemand zijn adres zo ver kan komen. Maar er werd gezegd dat alles geweigerd was en er niks was afgesloten op mijn adres.

Even later ontving ik een mail dat mijn combikorting was aangepast omdat er een nieuw telefoon nummer op mijn adres was toegevoegd, wederom gebeld, wederom geen oplossing.

Hopend dat het nu klaar was ontving ik een brief dat er een goedkope samsung telefoon was afgehaald op een andere naam maar met mijn adres in de KPN winkel en dat het mail adres wat opgegeven was niet klopte, stomverbaasd weer gebeld en wederom kon niemand mij een antwoord geven, weer op en neer naar abuse en tussen de klantenservice, na een hoop boze mails werd ik gebeld door KPN en kreeg ik een gebrekkig nederlands mailtje dat er geen incasso bureaus zouden komen. Het incorrecte mail adres had de naam van de bewindvoerder er in zitten, hier heb ik contact mee opgenomen en ook dit bedrijf geeft aan geen haar verder te komen met KPN

Enige tijd later ontving ik op mijn adres de eerste aanmaning, wederom gebeld, zou niet meer gebeuren…

Vandaag een 2e aanmaning gehad, in deze brief staat ook zwart op wit, dat als er binnen 10 dagen niet betaald is, dat een incassobureau de kosten komt halen, daarnaast wordt mijn adres geregistreerd bij stichting preventel waardoor ik op mijn adres nooit meer een telefoon abonnement zou kunnen afsluiten bij andere providers.

Wederom gebeld en er zou wederom niks meer binnenkomen over dit abonnement op mijn adres. Voor een compensatie ben ik doorverwezen naar een pagina waar je enkel bij een storing een compensatie kan aanvragen, hier heb ik dus wederom niks aan.

Naast dat niemand bij KPN zijn verantwoordelijkheid neemt wordt mijn vraag voor een compensatie ook telkens genegeerd, ik heb ruim 20 keer gebeld, de uren dat ik hiermee bezig ben geweest zijn niet meer op 2 handen te tellen.

Mijn verhaal kan ik bij de compensatie pagina niet doen, vandaar dat ik het hier probeer, met de hoop iemand te spreken die daadwerkelijk kan helpen.

Wat ik nu wil:

1. Zwart op wit dat er hiervan niks meer op mijn adres staat.
    2. Zwart op wit dat mijn adres niet wordt geregistreerd bij organisaties zoals preventel ed.
    3. Een verklaring waarom mensen met enkel adres gegevens dingen kan afsluiten op andermans adres en dat dit ook daadwerkelijk in iemand zijn account komt.
    4. Een passende compensatie voor alle tijd en hoofdpijn wat ik hieraan kwijt geweest, zoals eerder vermeld zijn de uren niet meer op 2 handen te tellen.

Als dit eind volgende week (vrijdag 15 augustus 20:00 niet is opgelost zeg ik mijn KPN Thuis en KPN mobiel abonnement op.

Als ik nog 1 brief hiervan ontvang of een incassobureau aan de deur heb ben ik genoodzaakt jullie in gebreken te stellen en mijn juridische bijstand verzekering aan te schrijven.

Ter info.

Ik woon hier alleen en er is 2 stap verificatie op mijn account, er is dus niets vanuit mijn account gedaan.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2025

Vandaag wederom:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Helaas bent u ten onrechte naar ons doorverwezen. Er is in dit geval geen sprake van een probleem wat afgehandeld wordt door het KPN Abuse Team. Wij adviseren u uw probleem opnieuw voor te leggen aan onze klantenservice.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 8, 2025

Er is in dit geval geen sprake van een probleem wat afgehandeld wordt door het KPN Abuse Team. Wij adviseren u uw probleem opnieuw voor te leggen aan onze klantenservice.

Dit is juist. Je moet de klantenservice bellen, de Abuse Team is voor vragen met betrekking tot misbruik  (botnet) van jouw eigen internet aansluiting en niet voor misbruik van jouw gegevens.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Sjoerd887 . Welkom hier.

Deze community is een plek waar klanten elkaar helpen. We zijn geen helpdesk.

Ik begrijp uit je bericht dat je al vaak gebeld hebt en daar niet verder komt. Dat is vreemd want als er gefraudeerd is hebben we daar gewoon een proces voor,.

Misschien kun je het beste een officiele klacht indienen. Dat kan via dit formulier:  (je krijgt dan een klachtbehandelaar toegewezen die jou binnen een aantal werkdagen gaat terugbellen en de zaak met jou doornemen)