Skip to main content
Beantwoord

Gebruik maken van oude actie doordat bestelling door foutieve informatie geannuleerd is

• May 16, 2025
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Onlangs heb ik een aansluiting bij jullie afgesloten met de actie waarbij een gratis gamesconsole werd aangeboden. Deze aansluiting zou gisteren ingaan. Helaas werkt de aansluiting niet, waarop ik telefonisch contact met jullie heb opgenomen. Ik kreeg toen een medewerker genaamd Jorden aan de lijn, die mij verzekerde dat er diezelfde middag nog een monteur langs zou komen.

Na enige tijd wachten ontving ik echter een e-mail waarin stond dat de monteur pas ruim een week later zou komen. Dit was niet wat mij telefonisch was toegezegd. Vervolgens heb ik opnieuw gebeld en met Romana gesproken. Zij gaf aan dat er op dat moment helemaal geen monteurs beschikbaar waren en bevestigde dat de informatie van haar collega onjuist was.

In mijn frustratie heb ik toen aangegeven dat alles maar geannuleerd moest worden. Romana heeft dit correct en netjes afgehandeld. Vijf minuten later had ik echter al spijt van mijn beslissing en heb direct weer contact opgenomen. Ik kreeg toen Thijmen aan de lijn, die begrip toonde voor mijn reactie en samen met mij heeft gekeken of de aanvraag nog teruggedraaid kon worden. Helaas bleek dit niet mogelijk, ondanks dat dit in de annuleringsmail anders wordt geïmpliceerd. Thijmen gaf aan dat hij zijn best zou doen om via de backoffice mijn aanvraag alsnog door te zetten mét de originele actie en zou mij hierover terugbellen.

In plaats daarvan werd ik vandaag gebeld door Romana, die had gezien dat ik had teruggebeld. Ik heb het hele verhaal opnieuw uitgelegd. Zij heeft overlegd met iemand van de backoffice, maar die gaf aan dat ik geen gebruik meer kan maken van de actie.

Ik vind dit onacceptabel. Er zat slechts vijf minuten tussen het annuleren en het verzoek om dit terug te draaien, en mijn beslissing is genomen op basis van onjuiste informatie verstrekt door jullie medewerker. Daarnaast heb ik nu een andere actie geaccepteerd onder druk van de omstandigheden, maar dit is niet wat ik wil. Ik wil de originele actie met de gratis gamesconsole, zoals eerder afgesproken.

Daarbovenop is ook bij deze nieuwe aanvraag opnieuw verkeerde informatie gegeven: er is mij telefonisch bevestigd dat ik een jaarcontract met 9 maanden korting zou krijgen, maar in de bevestiging staat dat ik slechts 6 maanden korting ontvang. Dit is opnieuw een fout en bevestigt voor mij dat er structureel onjuiste informatie wordt gegeven binnen jullie organisatie.

Ik ga ervan uit dat hier alsnog een passende oplossing voor geboden kan worden. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan ontvang ik graag een kopie van het opgenomen telefoongesprek met medewerker Jorden, op basis van mijn recht op inzage conform de AVG.

Tot slot wil ik wel mijn complimenten uitspreken naar zowel Thijmen als Romana. Als voormalig manager van een commerciële klantenservice kan ik zeggen dat zij wél begrijpen hoe klantcontact en klantbehoud werkt, in tegenstelling tot Jorden en de persoon van de backoffice.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Anita-NO 

Wat een vervelende situatie, met veel telefoontjes naar de klantenservice van KPN.
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden, als de eerste medewerker die je sprak (Jorden) gelijk zou aangeven, dat een monteur pas over een week beschikbaar zou zijn.
Dan had je daar nog op kunnen anticiperen, en was je waarschijnlijk een stuk minder geïrriteerd en boos geweest.

Door je frustratie en boosheid heb je zelf aangegeven de bestelling te annuleren, wat medewerkster Romana ook keurig heeft uitgevoerd.
Een annulering wordt helaas direct verwerkt in het systeem van KPN, waarna het helaas en in de meeste gevallen niet meer geactiveerd kan worden, wat ook bevestigd is door de Back Office, de afdeling binnen KPN die vaak nog zaken kan terug draaien, mist dat nog mogelijk is uiteraard.

Je moet nooit tijdens je boosheid of frustratie dingen gaan zeggen waar je achteraf spijt van krijgt, en die vervolgens niet meer zijn terug te draaien, ook al vindt je dit zelf onacceptabel.
Jij bent tenslotte degene geweest, die heeft aangegeven de bestelling te annuleren, niet de medewerker aan de telefoon.

Over de huidige kortingen, kan ik je zeggen dat de keuze voor 9 maanden korting geldt voor het 2-jarig contract, en voor het 1-jarig contract zijn dat 6 maanden.
Dus de informatie klopt wel, maar je bent verkeerd voorgelicht wat uiteraard heel vervelend is na alles wat je al hebt meegemaakt.

• In het 1-jarig actieaanbod maak je een keuze tussen:

• 6 maanden Internet (en TV) voor € 35,- /mnd

• In het 2-jarig actieaanbod is het welkomstcadeau:

• 9 maanden Internet (en TV) voor € 35,- /mnd

Opgenomen gesprekken bij de klantenservice, mag alleen door bepaalde medewerkers van KPN afgeluisterd worden, en ook alleen bij een gegronde reden.
Medewerkers van de klantenservice zelf, kunnen en mogen deze gesprekken niet afluisteren.

Je kunt een officiële klacht indienen bij KPN, en daar je gehele verhaal in vertellen en verzoeken om inzage van het telefoongesprek.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier: Klachtenformulier

Een medewerker van de klachtenafdeling zal dan de gehele zaak bekijken, en je vervolgens opbellen met een passende oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anita-NO 

Wat een vervelende situatie, met veel telefoontjes naar de klantenservice van KPN.
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden, als de eerste medewerker die je sprak (Jorden) gelijk zou aangeven, dat een monteur pas over een week beschikbaar zou zijn.
Dan had je daar nog op kunnen anticiperen, en was je waarschijnlijk een stuk minder geïrriteerd en boos geweest.

Door je frustratie en boosheid heb je zelf aangegeven de bestelling te annuleren, wat medewerkster Romana ook keurig heeft uitgevoerd.
Een annulering wordt helaas direct verwerkt in het systeem van KPN, waarna het helaas en in de meeste gevallen niet meer geactiveerd kan worden, wat ook bevestigd is door de Back Office, de afdeling binnen KPN die vaak nog zaken kan terug draaien, mist dat nog mogelijk is uiteraard.

Je moet nooit tijdens je boosheid of frustratie dingen gaan zeggen waar je achteraf spijt van krijgt, en die vervolgens niet meer zijn terug te draaien, ook al vindt je dit zelf onacceptabel.
Jij bent tenslotte degene geweest, die heeft aangegeven de bestelling te annuleren, niet de medewerker aan de telefoon.

Over de huidige kortingen, kan ik je zeggen dat de keuze voor 9 maanden korting geldt voor het 2-jarig contract, en voor het 1-jarig contract zijn dat 6 maanden.
Dus de informatie klopt wel, maar je bent verkeerd voorgelicht wat uiteraard heel vervelend is na alles wat je al hebt meegemaakt.

• In het 1-jarig actieaanbod maak je een keuze tussen:

• 6 maanden Internet (en TV) voor € 35,- /mnd

• In het 2-jarig actieaanbod is het welkomstcadeau:

• 9 maanden Internet (en TV) voor € 35,- /mnd

Opgenomen gesprekken bij de klantenservice, mag alleen door bepaalde medewerkers van KPN afgeluisterd worden, en ook alleen bij een gegronde reden.
Medewerkers van de klantenservice zelf, kunnen en mogen deze gesprekken niet afluisteren.

Je kunt een officiële klacht indienen bij KPN, en daar je gehele verhaal in vertellen en verzoeken om inzage van het telefoongesprek.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier: Klachtenformulier

Een medewerker van de klachtenafdeling zal dan de gehele zaak bekijken, en je vervolgens opbellen met een passende oplossing.