Skip to main content
Vraag

Geen bericht wijziging algemene voorwaarden

• May 29, 2026
  • 13 reacties
  • 56 keer bekeken

Hallo,

Ik hoor van alles over wijziging van de algemene voorwaarden, waardoor je kostenvrij uit een lopend abonnement zou kunnen.

Echter, ik heb geen enkele mail hierover gehad. Geldt dit dan voor mij ook?

Ik heb alleen internet, sinds oktober vorig jaar.

Ik lees zoveel verschillende dingen en dat de klantenservice zelf ook niet echt op de hoogte is.

Ik zou graag wat duidelijkheid hebben.

13 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Hey ​@Andre80, welkom! Bij sommige opzeggingen van een vast abonnement met overstap is per abuis een mail gestuurd dat er een afkoopsom berekend zou gaan worden. Dat is niet correct, en dat gaan we ook niet doen. Je hebt netjes op tijd de overstap ingediend, dus dat gaan we ook gewoon verwerken, zonder afkoopsom. 

Ik kreeg ook deze mail, maar heb ook nog geen mail gehad over wijziging van de algemene voorwaarden. Hoe zit dat dan? Geld het allemaal niet voor mij als ik die mail niet heb gehad? De voorwaarden wijzigen toch voor iedereen? 

Ik heb vorig jaar oktober m'n abonnement afgesloten voor alleen internet. 

Erwin van KPN
Moderator

Hey ​@Andre80, welkom! Bij sommige opzeggingen van een vast abonnement met overstap is per abuis een mail gestuurd dat er een afkoopsom berekend zou gaan worden. Dat is niet correct, en dat gaan we ook niet doen. Je hebt netjes op tijd de overstap ingediend, dus dat gaan we ook gewoon verwerken, zonder afkoopsom. 

Ik kreeg ook deze mail, maar heb ook nog geen mail gehad over wijziging van de algemene voorwaarden. Hoe zit dat dan? Geld het allemaal niet voor mij als ik die mail niet heb gehad? De voorwaarden wijzigen toch voor iedereen? 

Kun je je profiel aanvullen en mij in dit topic een seintje geven? Dan kijk ik even met je mee.  (de kans is groot dat je wél een mail gehad hebt over de verandering van algemene voorwaarden maar dat die misschien aan je aandacht is ontsnapt )

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Kun je je profiel aanvullen en mij in dit topic een seintje geven? Dan kijk ik even met je mee.  (de kans is groot dat je wél een mail gehad hebt over de verandering van algemene voorwaarden maar dat die misschien aan je aandacht is ontsnapt )

Profiel is aangepast.

Ik heb zelf ook een topic gestart hierover.

Erwin van KPN
Moderator

​@KleptoMia  Ik heb alles naar je eigen topic verplaatst. 

Het antwoord op je vraag is: de mail is op 7-mei verstuurd.  

check nog even je spam map als je m niet kunt vinden. Dit is jouw kennisgeving dat de voorwaarden dus ook voor jou zijn aangepast. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

check nog even je spam map als je m niet kunt vinden. Dit is jouw kennisgeving dat de voorwaarden dus ook voor jou zijn aangepast. 

Hm, vreemd.

Als ik op kpn zoek krijg ik niks van 7 mei.

Maar goed, als ik dus wel die mail zou hebben gehad, dan blijkt dus dat ik nu kosteloos kan overstappen? 

Want ik kreeg bij overstappen vanmiddag een mail over een afkoopsom. Weliswaar automatisch en zonder bedrag. Maar dat is dus niet correct? Ik kan volledig vrij overstappen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Hm, vreemd.

Maar goed, als ik dus wel die mail zou hebben gehad, dan blijkt dus dat ik nu kosteloos kan overstappen? 

Want ik kreeg bij overstappen vanmiddag een mail over een afkoopsom. Weliswaar automatisch en zonder bedrag. Maar dat is dus niet correct? Ik kan volledig vrij overstappen? 

Ah, gevonden. In de prullenbak...

Erwin van KPN
Moderator

Ja, je bent vanaf dat moment (7-5) één maand vrij om kosteloos over te stappen.  (vaste diensten)

Wat wel van kracht blijft is één maand opzegtermijn.  maar afkoop en boete zijn in deze periode niet op jou van toepassing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Hm, vreemd.

Ah, gevonden. In de prullenbak...

Maar er staat dat ik tot 10 juni kan opzeggen. 

Heb vanmiddag via Ziggo opgezegd en hun abonnement gaat na 10 juni in. Ben ik dan wel op tijd, omdat de datum van stoppen voorbij 10 juni ligt? Of geldt hier de daadwerkelijke opzegdatum, dus vandaag?

Erwin van KPN
Moderator

Ja, je bent op tijd.  Je gaat gewoon naadloos over naar de andere provider.  Er wordt door ons geen cent extra in rekening gebracht.  Hopelijk stelt dit je gerust. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Ja, je bent op tijd.  Je gaat gewoon naadloos over naar de andere provider.  Er wordt door ons geen cent extra in rekening gebracht.  Hopelijk stelt dit je gerust. 

Jazeker. Dankjewel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Jazeker. Dankjewel. 

Nogen even.

Het welkomst cadeau mag ik ook kosteloos houden?

Erwin van KPN
Moderator

Ja :-)

Thuiswerken
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Ik heb nog geen E-mail gehad van de vaste diensten kosteloos te kunnen opzeggen omdat jullie de voorwaarden gaan wijzigen. Zijn jullie mij vergeten? Van mobiel heb ik wel de E-mails gekregen.Â