Skip to main content
Beantwoord

Geen klantnummer voor mobiel abonnement ontvangen

• July 22, 2026
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Hallo,

Gisteren heb ik een esim abonnement met unlimited data afgesloten. Dit werkt allemaal netjes zoals het hoort. Esim is geactiveerd en geïnstalleerd en werkend.

Echter, bij het koppelen van de account in de mijn kpn app kwam ik erachter dat ik geen klantnummer gehad heb. Niet in de email, niet in de beschrijving van de 0,01 euro overschrijving ter verificatie van het rekeningnummer, nergens. In de pdf "contract mobiel" die ik in de mail heb gekregen staat de volgende info:

Identiteitsbewijs: 

Identiteitsnummer: 

Geboortedatum: 

Contractnummer: 

Rekeningnummer: 

Mobiel nummer

Je nieuwe nummer is: 

Maar nergens een klantnummer.

Ik heb dit nodig om het abonnement te koppelen in de mijn kpn app, zoals ik dat al eerder gedaan heb met 4 andere nummers binnen ons gezin.

Beste antwoord door Bonenstaak79

Hi Alex,

Heb net gechecked en op magische wijze staat het abonnement nu ineens in de mijn kpn app inclusief klantnummer.

Dank je wel.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Hallo ​@Bonenstaak79 ,

Vreemd dat je via de e-mail of andere communicatiekanalen geen klantnummer hebt gekregen. Dat is wel noodzakelijk inderdaad bij het koppelen van je nummer aan MijnKPN bij een e-sim bestelling. Je kunt contact opnemen met de telefonische helpdesk of langsgaan bij een KPN-winkel. Dat lijkt me nu de juiste stap om verder te komen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, maak dan een terugbelafspraak en dan kun je zo spoedig mogelijk teruggebeld worden. 

JanD
Wijsgeer
  • July 22, 2026

Beste ​@Bonenstaak79 eerst moet KPN alles technisch en administrief afgerond hebben voordat je het in MijnKPN kunt toevoegen.

Gewoon even een paar dagen geduld hebben en het eind van de week nog eens proberen.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2026

Beste ​@Bonenstaak79 eerst moet KPN alles technisch en administrief afgerond hebben voordat je het in MijnKPN kunt toevoegen.

Gewoon even een paar dagen geduld hebben en het eind van de week nog eens proberen.

Succes.

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag he, want heb ik tegen die tijd wel een klantnummer dan?

Overal lees ik dat je klantnummer op je contract hoort te staan, wat bij mij dus niet het geval is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Bonenstaak79, welkom allereerst bij onze community. Dank ook aan Noordzee en JanD voor de geboden hulp. 

We zijn nu 2 dagen verder, heb je alles in goede orde ontvangen? Zo niet: 

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, maak dan een terugbelafspraak en dan kun je zo spoedig mogelijk teruggebeld worden. 

Lukt dat ook niet? Laat het me weten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 24, 2026

Hi Alex,

Heb net gechecked en op magische wijze staat het abonnement nu ineens in de mijn kpn app inclusief klantnummer.

Dank je wel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik heb helemaal niets gedaan, maar ik strijk de eer wel op. 😊
Zonder geintjes, fijn dat alles nu goed staat en dankjewel voor de terugkoppeling hier.