Skip to main content
Beantwoord

Geen mogelijkheid tot contact klantenservice, bellen wordt afgekapt en doorverwezen naar site

• June 8, 2026
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Beste Team KPN,

Het is niet mogelijk om contact via de mail te krijgen, dus dan maar op deze manier, want via bellen werd ik doorverwezen naar de website en met de chatbot kom ik al helemaal niet verder.

Zojuist bericht ontvangen dat er inflatiecorrectie heeft plaatsgevonden en het viel mij op dat we €59,32 moeten gaan betalen voor ons Internet Only abonnement van de KPN. Nu zie ik in het account dat we een 200mb abonnement hebben en dat we daar dus dit bedrag voor betalen. 

Omdat ik dit aan de hoge kant vind, ben ik gaan vergelijken. Bij Ziggo kan ik voor onze behoeften een vergelijkbaar abonnement krijgen voor € 20,98 per maand (de eerste 9 maanden) en daarna € 42,00 per maand. Dit scheelt ons de eerste 9 maanden maar liefst € 38,00 per maand, en daarna structureel € 17,00 per maand.

Toen ik vervolgens op jullie eigen website keek, zag ik dat nieuwe KPN-klanten voor exact ditzelfde 200 Mbit/s abonnement slechts € 45,00 per maand betalen én daarbij ook nog een 55 inch TV cadeau krijgen.

Ik heb hierover al telefonisch contact gehad. Er werd aangegeven dat wij 1 Gbit/s internet “cadeau” hebben gekregen, maar die snelheid hebben wij helemaal niet nodig. Wij hebben liever een lagere prijs die past bij ons daadwerkelijke verbruik (200 Mbit/s).

Wij zijn prima tevreden over de stabiliteit van KPN en willen best een nieuw jaarcontract overwegen om te tekenen, mits hier een passend aanbod tegenover staat. Mijn vraag is dan ook: kunnen jullie ons hetzelfde aanbod doen als jullie huidige actie voor nieuwe klanten? Of is het voor ons financieel gezien aantrekkelijker om contact op te nemen met Ziggo voor een overstap?

Ik hoor graag van u.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@OVBIJ ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Maar als je alleen internet wilt, dan maakt het geen verschil. TV is een aanvullende optie en is niet verplicht. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

En tenslotte hierbij nog wat meer informatie over contactmogelijkheden:

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 8, 2026

Hallo ​@OVBIJ ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Maar als je alleen internet wilt, dan maakt het geen verschil. TV is een aanvullende optie en is niet verplicht. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

En tenslotte hierbij nog wat meer informatie over contactmogelijkheden:

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

Beste, 

Als ik naar de link ga om “.com/shop/verlengen/internet”, dan krijg ik niet dezelfde actie te zien als dat nieuwe klanten dat krijgen. Daarnaast krijg ik enkel de optie om voor 12 maanden te tekenen, maar ik wil dus eigenlijk die actie afnemen die nieuwe klanten ook aangeboden krijgen, en dat is:

200 mbit internet > €45
Actie: Philips Ambilight 55 inch tv cadeau
Looptijd: 24 maanden

Ik plak even weer dezelfde vraag als in het eerste bericht: Kunnen jullie ons hetzelfde aanbod doen als jullie huidige actie voor nieuwe klanten? Of is het voor ons financieel gezien aantrekkelijker om contact op te nemen met Ziggo voor een overstap?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 9, 2026

Nee, zo’n actie met een TV is alleen voor nieuwe klanten. Je moet dan minimaal zes maanden geen klant geweest zijn. 

Iedere klant krijgt maar eenmaal een welkomstcadeau. Als KPN dit bij iedere verlenging zou doen, dan moeten de reguliere tarieven omhoog. En dan betaal je dus gewoon zelf jouw welkomstcadeau. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

Duidelijk, bedankt