Skip to main content
Beantwoord

Geen wijzigingen meer in abonnementen zodra overstapservice actief is!?

• August 20, 2025
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Optimist1965
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Een tijdje terug besloot ik om over te stappen van KPN naar Odido. Via Odido wilde ik gebruik maken van de overstapservice zodat dubbele kosten vermeden kunnen worden (of, erger nog, tijdelijk geen internet hebben).

De overstap gaat medio november plaatsvinden.

Gisteren probeerde ik Disney+ uit te zetten, omdat er niet meer naar gekeken wordt. Nu blijkt dat ik geen wijzigingen meer kan doorvoeren ‘omdat ik een lopende bestelling heb’.

Ik belde met de klantenservice van KPN, met mijn bevindingen en de vraag of zij mijn Disney+ abonnement zou kunnen opzeggen (uiteraard met de opzegtermijn van 1 maand). Dit kon zij niet (!). Het verhaal was dat ik dan eerst de opzegservice zou moeten cancellen (opzegservice opzeggen! hahaha), en daarna opnieuw zou moeten aanvragen.

Nu is dat voor mij geen optie, want:

• Contract met Odido is na twee weken inmiddels definitief
  • Odido vereist dat nieuwe klanten binnen vier dagen de overstap service activeren

Het stopzetten van de overstap service zou dus betekenen dat ik die niet meer heb tegen de tijd dat ik ga overstappen. En dat wil ik niet vanwege de kans op dubbele kosten of geen internet thuis.

De medewerkster van de klantenservice kon verder niets voor mij betekenen. Het systeem / werkproces laat het niet toe.

Op mijn vraag of dat ergens in de algemene voorwaarden, product voorwaarden of contracten staat wist ze geen antwoord te geven. Ik heb zelf in die documenten gekeken en er is niets dat er op wijst dat je in zo’n overstap periode geen wijzigingen meer kan doorvoeren.

Uiteraard wil ik het Disney+ abbonement wel opzeggen. Kan iemand mij daarbij helpen? Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben ervaren? Zou KPN dergelijke belemmeringen niet moeten opwerpen om maandelijks opzegbare diensten te kunnen beeindigen?

Beste antwoord door bnh

Het systeem staat dit inderdaad niet toe ​@Optimist1965, maar je hebt natuurlijk wettelijk het recht om op te zeggen. Het lijkt mij het beste om een klacht in te dienen, zodat de klachtenafdeling een ticket kan aanmaken bij de technische dienst. Zij kunnen het dan voor je opzeggen.

Link; Klacht doorgeven | KPN

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Het systeem staat dit inderdaad niet toe ​@Optimist1965, maar je hebt natuurlijk wettelijk het recht om op te zeggen. Het lijkt mij het beste om een klacht in te dienen, zodat de klachtenafdeling een ticket kan aanmaken bij de technische dienst. Zij kunnen het dan voor je opzeggen.

Link; Klacht doorgeven | KPN

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Optimist1965
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Dank je wel voor het advies. Ik heb inmiddels het formulier ingevuld. Ik hoop dat het goed komt.

Nogmaals dank!🙏