Hi @Wahiba en welkom bij de KPN Community. Wat enorm zuur dat je toestel gestolen is. Ik snap dat je dan verbaasd opkijkt als de kosten voor dit toestel in rekening worden gebracht.
De reden waarom dit gebeurt is omdat de facturen automatisch verstuurd worden, ze houden geen rekening met dit soort zaken. Als het PostNL onderzoek is afgerond dan kan de uitkomst als volgt zijn:
- Je ontvangt alsnog het toestel (en in jouw geval zijn de kosten hiervoor dan al betaald).
- De order wordt geannuleerd en je krijgt een mail met de vraag om een nieuwe bestelling te doen. De kosten voor het toestel die je dan nu al betaald hebt krijg je dan binnen 2 weken weer terug.
Het onderzoek duurt maximaal 5 werkdagen als het pakket volgens de Track & Trace niet is afgeleverd en het onderzoek duurt maximaal 30 dagen je volgens PostNL voor ontvangst hebt getekend.
Gezien er al 3 weken op zitten zal het dus niet al te lang meer moeten duren. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en ook snel je nieuwe toestel in handen!
Hi Sanne, het is wel erg kort door de bocht dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Daarnaast zal de factuur aangepast moeten worden. Ik ga natuurlijk niet betalen voor de maandelijkse toestelkosten (voor nu alleen nog december) terwijl ik geen toestel heb.
Als de 30 dagen eenmaal om zijn en je nog steeds niks hebt vernomen over het onderzoek, dan raad ik je sowieso aan om een belafspraak te maken met ons hierover. Dan moet dit verder opgepakt worden.
Ik snap dat je niet wilt betalen voor iets wat je niet ontvangen hebt, maar je krijgt dus sowieso of alsnog het toestel, of de kosten terug.
De betalingen nu niet doen zorgt alleen maar voor herinneringen en eventuele herinneringskosten als het langer duurt, dus dat raad ik om die reden niet aan. Al snap ik dat je op zijn zachtst gezegd baalt van hoe dit nu verloopt.
Hopelijk krijg je snel uitsluitsel over het onderzoek. Laat je het weten? Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.