Skip to main content

Ik heb mijn internet abonnement op 12 december met een jaar verlengt. Heb ik hier nu ook een annuleringsperiode van 14 dagen op? Ik kan het nergens vinden en aangezien het vandaag 26 december is, dus eventuele laatste dag van annuleringsperiode en niemand die je van KPN aan de lijn kan krijgen, hoop ik dat ik hier een antwoord kan krijgen.

Met annuleringsperiode bedoel ik bedenktermijn, misschien is dat duidelijker..

Hallo ​@Meneer Steven ,

Jazeker. Ook op een verlenging zit een annuleringsperiode van veertien dagen. 

Moderator Erik heeft dat eens uitgezocht en hier geschreven: 

https://community.kpn.com/mobiel%2D15/wanneer%2Dgaan%2D14%2Ddagen%2Dbedenktijd%2Dbij%2Dnieuw%2Dabonnement%2Din%2D505505

Voor de volledigheid nog even een overzicht:

• Mobiel sim only abonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je de bevestiging van de bestelling krijgt, meestal is dit dezelfde dag dat je bestelt
  • Mobiel abonnement met toestel: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat je het toestel ontvangt
  • Thuisabonnement: de annuleringstermijn gaat in op het moment dat de diensten actief worden, deze datum staat in je bevestiging

Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel).

Er staat letterlijk binnen veertien dagen. De vraag is of 26 december dan binnen veertien dagen is. Ik vermoed van niet. 

Maar je kunt proberen om hier jouw verzoek te droppen: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen

Dank voor je reactie en antwoord Noordzee.

Annuleren via de link kan natuurlijk altijd, maar ik wil uiteraard niet aan die boetekosten vastzitten. Het is niet duidelijk als ik nu opzeg of ik daaraan vast zit. Aangezien ik niemand van KPN kan spreken vind ik dat wel een risico om het via een link te doen.

Reden van opzeggen zou zijn dat we er nu achter komen dat bij het aanzetten van de KPN+ box onze wifi het niet meer doet. Bij testen van internet snelheid dropped het naar 0. Hier hebben we al heel lang last van maar nu er toevallig achter gekomen dat dit de reden is. Doorzoeken van internet laat zien dat dit een veelvoorkomend probleem van de KPN box is wat niet opgelost kan worden. Dus een andere aanbieder met TV box die wel beide taken (TV kijken en wifi gebruiken) tegelijk aan kan is wat mij betreft de oplossing. 

Tenzij iemand een andere oplossing heeft?

Beste ​@Meneer Steven een tv+decoder sluit je in principe bekabeld aan aan je modem en heeft dus niets met wifi te maken.

Een TV+decoder kun je alleen maar draadloos aansluiten volgens een bepaald schema dat door KPN ondersteund wordt.

Beste JanD, mijn KPN+ TV box is bekabeld op de KPN modem aangesloten. De wifi gaat er uit bij aanzetten van de KPN+ TV box…

Blijkbaar ben ik niet de enige die dit probleem heeft.

Beste ​@Meneer Steven staat de wifi binnen de TV_box wel fysiek uitgeschakeld???

Beste JanD, volgens mij wel, maar dit zou ik graag willen nakijken. Zou je me kunnen laten weten hoe ? Via de TV box of via MijnKPN login?

Terug naar oude abonnement kan niet. Annuleren bij verlengen resulteert in opzeggen. 

En wat bedoel je met "wifi gaat eruit". Hebben andere apparaten dan geen wifi meer?

De TV+ box is bekabeld. Bij een actieve utp kabel schakelt de wifi ontvangst op die box uit. Mocht er geen signaal op de kabel staat werkt ie alsnog via wifi ondanks dat er een kabel in zit. Check de kabel dus eens. 

Wifi op andere apparaten werkt via het modem. Heb je het modem v10 of v10a zet bij verbinding via wifi de beeldweergave op unicast. Bij multicast slaat de wifi dicht inderdaad. 

Beste JanD, volgens mij wel, maar dit zou ik graag willen nakijken. Zou je me kunnen laten weten hoe ? Via de TV box of via MijnKPN login?

Bij de TV+box ga ja naar de instellingen via het tandwieltje rechtsboven en dan zoek je in de lijst netwerk instellingen en daarbinnen kun je zie of de wifi aan of uit staat en dan verplaats je het schuifje naar uit en kun je alleen nog maar bekabeld verbinding maken met de modem.

Tandwiel - apparaat - netwerk en internet 

Staat daar 

<•••> Ethernet 

dan is ie via de kabel verbonden. Hij gebruikt dan geen wifi.

Klik je op netwerk en internet dan kan je ook nog wifi helemaal uitzetten met het bovenste schuifje. 

Hallo ​@Meneer Steven ik zie dat ​@Noordzee je goed advies hebt gegeven. Zoals je merkt kan het afhankelijk van de drukte soms even duren voordat je antwoord krijgt van een moderator. Heb je inmiddels duidelijkheid gekregen. Ik zou dan even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt! Dat kan ook via Facebook of X!

Reageer