Skip to main content
Beantwoord

Graag coulance voor dubbele abonnementskosten na overstap naar Ziggo

• June 24, 2025
  • 6 reacties
  • 93 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben geruime tijd geleden overgestapt van KPN naar Ziggo. Daarbij heb ik Ziggo toestemming gegeven om mijn KPN-abonnement via de overstapservice op te zeggen.

Ik heb wel mails van Ziggo ontvangen waarin stond dat zij de overstap op dat moment niet konden regelen omdat ik niet akkoord ging met een eventuele afkoopsom.

Maar het was mij op basis van die mails niet duidelijk dat de volledige overstap werd stopgezet en dat ik vervolgens zelf mijn KPN-abonnement had moeten opzeggen. Ik ging ervan uit dat Ziggo dit alsnog zou oppakken of dat ik daarover nog bericht zou krijgen.

Daardoor heb ik helaas maanden dubbele kosten betaald, terwijl ik al gebruik maakte van Ziggo en KPN-diensten niet meer gebruikte.

Inmiddels is mijn abonnement bij KPN stopgezet. Ik hoop dat er vanuit KPN coulance mogelijk is, omdat ik te goeder trouw heb gehandeld en dit vooral een gevolg lijkt van miscommunicatie tussen de providers.

Ik hoor graag of jullie hierin iets voor mij kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet, dinja 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Dvd2 ,

Je bent hiervoor toch afhankelijk van Ziggo. Want hoe kan KPN weten dat jij jouw abonnement wilde opzeggen?

Had jij zelf bij KPN opgezegd, dan was die opzegging ongetwijfeld goed doorgevoerd. 

Je schrijft:

Daarbij heb ik Ziggo toestemming gegeven om mijn KPN-abonnement via de overstapservice op te zeggen.

Ik heb wel mails van Ziggo ontvangen waarin stond dat zij de overstap op dat moment niet konden regelen omdat ik niet akkoord ging met een eventuele afkoopsom.

Maar het was mij op basis van die mails niet duidelijk dat de volledige overstap werd stopgezet en dat ik vervolgens zelf mijn KPN-abonnement had moeten opzeggen. Ik ging ervan uit dat Ziggo dit alsnog zou oppakken of dat ik daarover nog bericht zou krijgen.

Je hebt het over mails van Ziggo. Als jij vindt dat de informatie vanuit Ziggo onduidelijk was, dan kun je bij hun een klacht indienen. 

KPN is niet verantwoordelijk voor de inhoud van e-mails van Ziggo. 

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 24, 2025

Beste ​@Dvd2 , heb je ook bij Ziggo geïnformeerd of er coulance mogelijk is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2025

Hoi JanD,

Dank je wel voor je reactie! Ja, ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo. Zij geven aan dat ze de situatie aan het onderzoeken zijn, omdat er bij hen wél een bevestiging is dat ik toestemming heb gegeven voor overstapservice — maar dat deze overstap uiteindelijk niet is doorgezet. Afkoop kosten, tevens dubbele kosten, zijn nog steeds voor mijn rekening. 

Ik hoop dat één van de partijen coulance kan bieden, want ik ben er echt vanuit gegaan dat de opzegging geregeld zou worden. Zodra ik iets hoor van Ziggo, zal ik dat hier ook delen.

Groet, Dinja 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 24, 2025

Om e,e,a, bij KPN aan te kaarten bij je bij dit forum op het verkeerde adres, dit forum is voor en door klanten en geen helpdesk van KPN.

Via onderstaande link kun je wel een klachtenformulier invullen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Hallo ​@Dvd2 ,

Je bent hiervoor toch afhankelijk van Ziggo. Want hoe kan KPN weten dat jij jouw abonnement wilde opzeggen?

Had jij zelf bij KPN opgezegd, dan was die opzegging ongetwijfeld goed doorgevoerd. 

Je schrijft:

Daarbij heb ik Ziggo toestemming gegeven om mijn KPN-abonnement via de overstapservice op te zeggen.

Je hebt het over mails van Ziggo. Als jij vindt dat de informatie vanuit Ziggo onduidelijk was, dan kun je bij hun een klacht indienen. 

KPN is niet verantwoordelijk voor de inhoud van e-mails van Ziggo. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 26, 2025

'Goedemorgen ​@Dvd2 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!
Eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan het bovenstaande bericht van ​@Noordzee en zodoende heb ik zijn antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Ik hoop oprecht dat Ziggo je hier toch nog enigszins in tegemoet kan komen want het is natuurlijk ontzettend zonde om met dubbele kosten te zitten. 

• June 26, 2025

Sorry hoor, maar ​@Dvd2 heeft gewoon zelf een fout gemaakt door een KPN abonnement af te sluiten terwijl er bij Ziggo nog een vast contract liep. 

Ziggo valt niets te verwijten. Die hebben gewoon de opzegging geweigerd vanwege het contract. 

En KPN valt ook niets te verwijten. KPN heeft nooit kunnen weten dat er bij Ziggo nog een contract liep.