Skip to main content
Beantwoord

Gratis monteur bij Kleinzakelijk, maar toch €99 kosten op bevestiging

• September 29, 2026
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

KPN adverteert online met gratis monteur bij afsluiten abonnement Kleinzakelijk maar bij de bevestiging die ik kreeg na de overstap, stond dat er 99,00 euro in rekening zal worden gebracht. Hoe kan dit?

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Hoi ​@Casper79,

Dat is inderdaad vreemd als je een Kleinzakelijk Internet abonnement hebt afgesloten. Op onze website staat dat de installatie door een monteur bij Kleinzakelijk Internet gratis is.

Omdat er in jouw bevestiging toch €99 aan kosten wordt genoemd, wil ik je aanraden dit even met de klantenservice van KPN Kleinzakelijk te bespreken. Zij kunnen in jouw bestelling precies zien waar deze kosten vandaan komen en of ze terecht zijn. 

Geef daarbij aan dat je bij het afsluiten bent uitgegaan van de gratis installatie en dat in de bevestiging toch €99 wordt vermeld. Dan kunnen zij dit voor je controleren. Als blijkt dat de €99 onterecht in de bevestiging staat, kunnen zij dit uiteraard ook voor je corrigeren.

5 reacties

rvk01
Slimmerik
  • September 29, 2026

Heb je de monteur van tevoren besteld of heb je pas een afspraak gemaakt na het activeren van je verbinding? Zover ik weet, bij consumenten, is de monteur alleen gratis als je deze besteld na de activatie van je verbinding. Als je eerder een afspraak maakt, dan worden er installatiekosten in rekening gebracht.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • September 30, 2026

Hoi ​@Casper79,

Dat is inderdaad vreemd als je een Kleinzakelijk Internet abonnement hebt afgesloten. Op onze website staat dat de installatie door een monteur bij Kleinzakelijk Internet gratis is.

Omdat er in jouw bevestiging toch €99 aan kosten wordt genoemd, wil ik je aanraden dit even met de klantenservice van KPN Kleinzakelijk te bespreken. Zij kunnen in jouw bestelling precies zien waar deze kosten vandaan komen en of ze terecht zijn. 

Geef daarbij aan dat je bij het afsluiten bent uitgegaan van de gratis installatie en dat in de bevestiging toch €99 wordt vermeld. Dan kunnen zij dit voor je controleren. Als blijkt dat de €99 onterecht in de bevestiging staat, kunnen zij dit uiteraard ook voor je corrigeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2026

Ik zou graag iemand willen spreken via de chat of telefoon die geen chatbot is. Ik woon in het buitenland dus heb een nummer nodig dat ik vanuit het buitenland kan bellen. Weet iemand welk nummer of welk mail adres?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2026

Voor vaste diensten is er geen nummer wat je vanuit buitenland kunt bellen. 

Je zou gebruik kunnen maken van het terugbelverzoek (onderaan). Zij bellen dan op je Nederlandse 06 nummer terug.

JanD
Wijsgeer
  • October 2, 2026

Ik zou graag iemand willen spreken via de chat of telefoon die geen chatbot is. Ik woon in het buitenland dus heb een nummer nodig dat ik vanuit het buitenland kan bellen. Weet iemand welk nummer of welk mail adres?

Beste ​@Casper79 je kunt via FB, X of Insta ook contact met KPN opnemen.