Skip to main content
Beantwoord

Gratis Netflix met Hussel gaat niet goed

• October 20, 2025
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Razend irritant.

Blijkt nu, nadat ik daar in mijn vakantie met een medewerker van de klantenservice over gesproken heb, dat wij Netflix via Hussel van KPN krijgen, maar dat dit niet door KPN, zoals afgesproken en beloofd en zoals ook in de aanbieding stond, is gewijzigd. Blijken nu (ja, we zijn wat traag) al drie maanden ook gewoon Netflix te betalen, terwijl het dus via Hussel gratis is. Lekker. Dat is zo typisch. Dat er altijd wel wat fout gaat. Bah. Jaja, dat regelen wij voor u. Nee dus.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@RunnieDePunnie, goed dat je even navraag doet.

Ik zie dat je jouw profiel hebt ingevuld, dus ik heb even voor je gespiekt. En ik zie Netflix bij ons gewoon gratis in het systeem staan, als onderdeel van de vernieuwde Combivoordeel. Dit staat ook goed op de factuur, zie ik.

Jij betaalt nog voor je Netflix abonnement, zeg je? Dan betaal je dit abonnement aan Netflix zelf. En dit kan 2 dingen betekenen:

• Of je hebt nu een dubbel account. Dat je dus een account bij Netflix betaalt en een account via KPN. Als dit het geval is, dan is het aan te raden om een van de accounts op te zeggen.
  • Of dat je Netflix bij KPN nooit hebt geactiveerd. In dat geval moet je dit alsnog regelen. Dat doe je zo:

Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail van ons. Daarna ontvang je een activatiemail, deze wordt door KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan
  3. Log in met een bestaande Netflix account, of maak een nieuw account aan

Let op: Activeren van Netflix kan alleen vanaf het eigen KPN netwerk.

Activeren

Heb je al Netflix?

Geen probleem. Ook als je al een Netflix abonnement hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Activeer je account met je huidige account nadat je Netflix bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens, zoals je kijklijst en voortgang, blijven behouden.

Let op: Heb je extra gebruikers toegevoegd aan jouw abonnement bij Netflix? Dan komen deze te vervallen als je overstapt naar Netflix bij KPN.

Kom je er zo uit?

10 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 20, 2025

Goedenavond ​@RunnieDePunnie 

Bedoel je Hussel of het KPN Combivoordeel? De voordelen hier van staan op https://kpn.com/combivoordeel . Je kunt zelf in de app kiezen van welk keuzevoordeel je gebruik wilt maken, zoals Netflix. 

• Open de MijnKPN app (Let goed op dat je ingelogd bent met het juiste KPN ID!)
  • Klik onder op je scherm op “Voor jou”
  • Klik op “Extra's” (Het icoontje van het cadeautje)
  • Klik op het groene blok met "Combineer meer, krijg meer”
  • Hier kun je “Kies je keuzevoordeel!” kiezen en Netflix invoeren. 
  • Je krijgt van KPN een email om je Netflix te koppelen aan je KPN ID. Dan neemt KPN de facturatie over. 

Let op: als je Netflix betaalt VIA de KPN factuur (dus onder online aankopen) je account is in beheer van Netflix en je deze dus eerst op moet zeggen. KPN is in deze slechts de betaalmethode. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 20, 2025

@Flitsend bovenstaande is al gebeurd, combivoordeel dus. Niet goed gegaan, en daarom klantenservice gebeld en gesproken in juni. Medewerker garandeerde mij dat hij Netflix zelf zou afmelden. Dat is dus niet waar? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 20, 2025

Punt is zoals ik toen al zei: als ik die mail

niet heb, die jij hierboven noemt, en die ik ook

niet heb gekregen, bestaat er dus alle kans dat ik mijn abonnement voor Netflix opzeg en dan niks heb.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

@RunnieDePunnie Als je de mail niet hebt ontvangen kun je het ook zelf activeren via kpn.com/netflixactiveren. Dat is dezelfde pagina. 

Hoe staat/stond Netflix op je factuur? Kun je alleen van dat stukje een screenshot plaatsen? Denk er goed om dat je je persoonsgegevens er niet op zet! Als je een Netflix account had waarbij Netflix het elke maand van je rekening afschrijft, neemt KPN de facturatie pas over zodra het koppelproces, via de webpagina die ik heb gelinkt, afgerond is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Waarschijnlijk een dubbele account. Ik hoop dat wat moet blijven werken blijft werken.

@Flitsend dank voor je hulp en info.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Je hebt Netflix Basic via Combivoordeel (thuis abonnement + minimaal 1 mobiel kpn abonnement).

Heb je Netflix Standaard of Premium dan betaal je het prijsverschil wel. Daar krijg je dan € 8,99 korting op.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

@RunnieDePunnie Geen dank! Ik hoop dat je niet dubbele kosten of andere gekkigheden zit! Als je er nog vragen over hebt horen we het wel! 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hi ​@RunnieDePunnie, goed dat je even navraag doet.

Ik zie dat je jouw profiel hebt ingevuld, dus ik heb even voor je gespiekt. En ik zie Netflix bij ons gewoon gratis in het systeem staan, als onderdeel van de vernieuwde Combivoordeel. Dit staat ook goed op de factuur, zie ik.

Jij betaalt nog voor je Netflix abonnement, zeg je? Dan betaal je dit abonnement aan Netflix zelf. En dit kan 2 dingen betekenen:

• Of je hebt nu een dubbel account. Dat je dus een account bij Netflix betaalt en een account via KPN. Als dit het geval is, dan is het aan te raden om een van de accounts op te zeggen.
  • Of dat je Netflix bij KPN nooit hebt geactiveerd. In dat geval moet je dit alsnog regelen. Dat doe je zo:

Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail van ons. Daarna ontvang je een activatiemail, deze wordt door KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan
  3. Log in met een bestaande Netflix account, of maak een nieuw account aan

Let op: Activeren van Netflix kan alleen vanaf het eigen KPN netwerk.

Activeren

Heb je al Netflix?

Geen probleem. Ook als je al een Netflix abonnement hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Activeer je account met je huidige account nadat je Netflix bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens, zoals je kijklijst en voortgang, blijven behouden.

Let op: Heb je extra gebruikers toegevoegd aan jouw abonnement bij Netflix? Dan komen deze te vervallen als je overstapt naar Netflix bij KPN.

Kom je er zo uit?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 22, 2025

Ik ben er nu uit, maar mijn oude Netflix account bleek dus niet overgezet te zijn. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dat verklaart het dan. Is het nu wel gelukt?