Skip to main content
Vraag

Gratis snelheidsverhoging naar 500mbit tot op heden niet doorgevoerd

  • June 24, 2026
  • 0 reacties
  • 14 keer bekeken

30-3-2026 de volgende mail gekregen:

Onderwerp: Jij krijgt een hogere snelheid!

Tekst:

‘Kadootje. Want sneller = beter. 

Sneller internet. Voor jou.

Meer streamen, gamen of vaker thuis aan het werk? We denken graag met je mee. Daarom verhogen we jouw snelheid gratis van 200 Mbit/s naar 500 Mbit/s. Een kadootje, omdat we blij met je zijn.

Hogere snelheid, zelfde prijs

Je hoeft niets te doen en betaalt gewoon hetzelfde bedrag als nu. Je houdt deze hogere snelheid zolang je niet overstapt naar een ander abonnement.

Je hoeft zelf niets te doen

We sturen je een e-mail met de titel "Informatie over uw wijziging" zodra je snelheid is verhoogd. Zo weet je precies wanneer je kunt genieten van supersnel internet. Let op: het kan zijn dat je modem automatisch herstart tijdens het doorvoeren van de snelheidsverhoging.

 

Leuk verhaal, maar na twee maanden heb ik contact opgenomen met de klantenservice omdat de snelheidsverhoging nog niet was doorgevoerd. De medewerker kon hier niets van terugvinden in het systeem, maar zou een terugkoppeling regelen. Deze heb ik nooit ontvangen.

Daarnaast was zijn advies om nog een aantal weken af te wachten. Dat vond ik opmerkelijk, aangezien ik op dat moment al twee maanden had gewacht sinds de e-mail over de gratis snelheidsverhoging.

Recent heb ik opnieuw gebeld. Ook toen kreeg ik te horen dat de klantenservice niets kon betekenen. Wel konden zij bevestigen dat mijn abonnement nog steeds op 200 Mbit/s staat en niet recentelijk is verlengd of veranderd. (dan gaat de verhoging niet door)

Mijn vraag is: wat kan ik doen om de beloofde snelheid alsnog te krijgen? Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Je hoeft zelf niets te doen