Skip to main content
Beantwoord

Heb ik het modem goed retour gezonden?

• April 12, 2025
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, gisteren heb ik mijn modem naar PostNL gebracht om hem te retourneren. Ik heb mijn pakket geretourneerd, maar ik heb een probleem. Ik heb noch de naam van de afzender, noch mijn eigen naam op het pakket geschreven. Ik heb de barcode waaruit blijkt dat ik het naar u heb verzonden. Zal dat genoeg zijn?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Atakan ,

Dat gaat wel goed komen. Ze kunnen in/op het modem jouw gegevens terugvinden op basis van het modemnummer. En mogelijk heb je de retoursticker gebruikt en die op het doosje geplakt? Dar kunnen ze het ook uit herleiden. 

Bewaar wel het verzendbewijsje wel goed!  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 12, 2025

Hallo ​@Atakan ,

Dat gaat wel goed komen. Ze kunnen in/op het modem jouw gegevens terugvinden op basis van het modemnummer. En mogelijk heb je de retoursticker gebruikt en die op het doosje geplakt? Dar kunnen ze het ook uit herleiden. 

Bewaar wel het verzendbewijsje wel goed!  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Ik wachtte dagenlang op de retourbox, maar die kwam nooit aan. Daarom heb ik hem zelf teruggestuurd. En wat een pech, want de retourdoos en de sticker zijn net aangekomen. Er staat niets op de doos dat van mij is, dus ik wilde proberen hem te vinden met deze postnl barcode.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 12, 2025

Geen zorgen, gaat goed komen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Atakan. Welkom op de KPN Community! 

Zoals ​@Noordzee al aangeeft, hoe je je niet ongerust te maken. Op basis van het serienummer van het modem kunnen we achterhalen dat het bij jou in gebruik was. Vervolgens wordt het administratief verwerkt dat je het modem retour hebt gezonden. 

Hopelijk blijf je nog wel klant bij KPN en moest je dit modem retourneren. En als je wel vertrekt, even goede vrienden. Dan hopelijk weer tot ziens!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Hallo, het modem is bij jullie aangekomen. Wanneer krijg ik het bedrag terug dat ik voor de eerste maand heb betaald? Ik heb het namelijk binnen de proefperiode van 15 dagen geannuleerd.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2025

Hallo, het modem is bij jullie aangekomen. Wanneer krijg ik het bedrag terug dat ik voor de eerste maand heb betaald? Ik heb het namelijk binnen de proefperiode van 15 dagen geannuleerd.

Beste ​@Atakan de bedenktijd is 14 dagen en geen 15.

Als je contract ontbonden wordt, krijg je 1 maand na je eerste factuur een creditnota en dan binnen enkele weken je geld weer terug.

Stel je hebt je eerste factuur op 15 april gehad, dan is de eerstvolgende factuur 15 mei, voorbeeld.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 23, 2025

Even voor de zekerheid: 

Heb je wel officieel jouw abonnement opgezegd/geannuleerd via de klantenservice? Heb je ook een bevestiging daarvan ontvangen?

Als dat zo is, dan krijg je een deel van de eerste maand automatisch teruggestort. Dan kan wel even duren. Ongeveer veertien dagen na het verschijnen van de creditfactuur.  Â