Skip to main content
Vraag

Heeft KPN nog een aanbieding om een overstap naar Ziggo te voorkomen?

• February 17, 2026
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedendag, op dit moment loopt er een Ziggo aanbieding voor hetzelfde als wat ik bij jullie heb (dit kan uiteraard gecheckt worden) voor € 74 per maand en is als tijdelijke aanbieding € 37 voor 6 maanden. Daarbij komen nog 2 wifi versterkers die wij nu niet hebben. Bij jullie betaal ik circa € 100 per maand. Is er nog wat aantrekkelijks mogelijk om bij jullie te blijven? David de Weijer. 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 17, 2026

Wat heb je bij KPN dan allemaal in het pakket zitten voor €100 per maand?

En krijg je diezelfde diensten bij Ziggo voor €74 per maand bruto? ​@Davidooo 

Als je contractvrij bent kun je verlengen, meestal met een korting.

Ben je nog niet contractvrij, kun je nog niets, behalve afkopen.

Toon eens een screendump van blad 2 van je factuur

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Ik denk dat je oude abonnement vernieuwen naar de huidige propositie al behoorlijk gaat schelen. 

Een korting voor nieuwe klanten, zoals bij Ziggo, kan kpn jou als bestaande klant niet leveren. 

Denk wel aan zaken als je e-mailadres en je opnames bij wijzigen van provider. 

• Topper
  • February 17, 2026

Ik ben recent naar Odido overgestapt (nu spijt vanwege datalek, niks aan te doen) echter heb ik jaren lang iedereen KPN aanbevolen vanwege hun service en nooit moeilijk doen met problemen verhelpen.

Zelf ben al flink wat jaren klant geweest en ook bij mijn ouders altijd tevreden geweest over KPN.

Totdat Odido met zijn 2Gb abbo op de markt kwam voor 52 euro per maand (eerste jaar 30!). Dit is voor mij als klant met 1Gg abbo natuurlijk interessant, dit scheelt mij bijna 12 euro per maand en heb ik direct ook dubbele snelheid.

Ik heb toch nog met KPN gebeld of zij iets aan de prijs konden doen voor bestaande klanten en/of mijn abbonement verlengen met korting. KPN meldde niks voor mij te kunnen betekenen, heb zelfs nog met iemand gesproken van klantenbehoud, echter kon diegene niks beloven of weinig doen.

Dus nee, KPN doet heel weinig om hun klanten te behouden. Echter, met acties zoals het datalek bij Odido zullen zij weer aardig wat klanten binnenharken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

@Tuyaresa 

Ik neem aan dat je een gezin hebt met 8 tieners die allemaal ook tegelijkertijd gamen.

Indien niet zou je al genoeg hebben aan 100 of 200 Mb/s.

Want meer dan 500 Mb/s begint al op een klein kantoor in de IT te lijken. 

Kortom, je betaalt natuurlijk nu ook te veel voor je werkelijke gebruik.

Je had bij kpn je abonnement kunnen vernieuwen. 

100 Mbps € 42,50, 200 voor 43,50. Beiden ruim voldoende voor gezin met 3 tieners. 

500 Mbps € 50,00, gezin met groot verbruik. 

1 Gbps 52,50 en 4 Gbps 67,50, klein tot middelgroot kantoor. 

• Topper
  • February 17, 2026

@Tuyaresa 

Ik neem aan dat je een gezin hebt met 8 tieners die allemaal ook tegelijkertijd gamen.

Indien niet zou je al genoeg hebben aan 100 of 200 Mb/s.

Want meer dan 500 Mb/s begint al op een klein kantoor in de IT te lijken. 

Kortom, je betaalt natuurlijk nu ook te veel voor je werkelijke gebruik.

Je had bij kpn je abonnement kunnen vernieuwen. 

100 Mbps € 42,50, 200 voor 43,50. Beiden ruim voldoende voor gezin met 3 tieners. 

500 Mbps € 50,00, gezin met groot verbruik. 

1 Gbps 52,50 en 4 Gbps 67,50, klein tot middelgroot kantoor. 

Hoi Peter,

Nee gelukkig heb ik geen kinderen maar wel een uit de hand gelopen hobby met veel servers en host ik nogal wat voor mijzelf en vrienden omtrent gaming en dergelijk. Mijn hardware kan 2gbit makkelijk hebben, heb ook de apparatuur ervoor staan. Heb er alleen nooit behoefte aan gehad want 1gbit is prima. Echter met een dergelijk prijsverschil is het wel aantrekkelijk.

Ik heb toevallig net met KPN gesproken, mijn Odido overstap is nog niet rond want gedoe omtrent aansluiting bij mijn huis, lang verhaal. Ik ga morgen Odido annuleren en blijf op mijn KPN lijn door gaan.

Wel vind ik het plaatje interessant wat je stuurt. Dit houdt in dat ik dus wel goedkoper kan krijgen, wel vreemd dat men hier tot 2 maal toe niet over is begonnen?

Het probleem bij mij zat hem in het feit dat ik nog op het Husselabonnement model zit en ze dit niet gemakkelijk konden omzetten (dacht ik). Misschien toch maar eens een poging wagen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Als de annulering rond is kun je zelf van Hussel naar de huidige propositie. Via deze link.

Maar daarvoor moet eerst de annulering van Odido administratief verwerkt zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zie dat ik ook Spotify Family heb dus dat kost ook wat. Dan is er nog een verschil maar ik had wellicht een tegemoetkoming van KPN verwacht als reactie, haha. Dan ga ik jullie tips na. Dank! David.