Skip to main content
Vraag

Herinnering ontvangen over terugsturen apparatuur ondanks eerder contact

• January 27, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Ondanks eerdere correspondentie en telefonisch contact blijf ik onterechte aanmaningen ontvangen inzake het niet retourneren van apparatuur in bruikleen.

Ik stel hierbij vast dat:

• De apparatuur op 19-12-2025 door uw monteur is ingezameld, hetgeen blijkt uit de bijgevoegde werkbon.

• Ik hierover op 16-01-2026 telefonisch contact heb gehad met uw medewerker, nadat ik reeds meerdere e-mails had ontvangen en beantwoord.

• Mij toen is toegezegd dat deze kwestie zou worden gecorrigeerd.

Het blijven verzenden van dreigende berichten wijst op een onzorgvuldige administratie en een gebrekkige interne afhandeling van mijn dossier. Dit acht ik onacceptabel.

Het betreft dossier kenmerk 6000177913/II_056bl.

Ik stel u hierbij formeel in gebreke en verzoek u uiterlijk binnen 14 dagen na dagtekening:

1. Schriftelijk te bevestigen dat de apparatuur correct als geretourneerd is geregistreerd.

2. Te bevestigen dat geen kosten, incassotrajecten of verdere maatregelen worden of zijn genomen.

3. Mij een passend schriftelijk excuus aan te bieden voor de onterechte aanmaningen en de ontstane overlast.

Indien ik binnen deze termijn geen correcte en volledige bevestiging ontvang, zal ik zonder nadere aankondiging een formele klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en verdere stappen overwegen.

Ik verwacht dat u deze kwestie nu definitief en correct afhandelt.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@RonHoekstraat. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met deze herinneringen en dat je wilt dat dit stopt.

Deze herinneringen worden verstuurd doordat de apparatuur niet via de normale procedure/weg weer bij ons terug gekomen is. Er is verder geen koppeling tussen administratie bij de monteurs met het magazijn waar de retouren worden verwerkt. Maar dit is helemaal niet jou aan te rekenen natuurlijk, want de monteur had hierin jou beter kunnen informeren. Het belangrijkste is dat je al contact hebt gehad met ons en dat er een aantekening is gemaakt. Dat is voldoende om jou verder niet op te zadelen met kosten voor eventueel niet geretourneerde apparatuur. Dus ik kan je garanderen dat er geen extra kosten op de factuur komen, maar ik kan je helaas niet garanderen dat er geen herinneringen meer komen. Die kunnen we namelijk niet tegenhouden. Maar hier houden we natuurlijk ook een keer mee op, dus tot die tijd kun je ze het beste bij het oud papier doen. 

Excuses dat we dit proces niet wat beter kunnen stroomlijnen voor jou, maar hopelijk heb ik je wel gerust kunnen stellen dat er verder niets achter weg komt.Â