Skip to main content
Beantwoord

Het abonnement van mijn buurman is zonder zijn medeweten opgezegd

• January 4, 2025
  • 28 reacties
  • 360 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

• January 22, 2025

Ik lees hierboven dat dit (ongevraagd afsluiten op verzoek van een “andere aanbieder”) niet vaak voorkomt.

Je bedoelde misschien deze zin van mij :

Het komt gelukkig niet veel meer voor (voor zo ver ik daar inzicht in heb).

Dat is alleen gebaseerd op de hoeveelheid berichten die ik hier op het forum zie.

Even terug naar een eerdere bijdrage :

Ja inderdaad, daar zou toch een extra controle als achtervang bij moeten zijn.

Die extra controle is er toch ook? Dat was nou juist die brief van 20 decemeber. Daarin staat dat de klant met spoed moet bellen met nummer xxxx als de overstap niet klopt of bekend is.
Helaas was de klant dus op vakantie en kon er pas na 10 dagen gebeld worden. En dan is het helaas al te laat.
Wat zou je dan verwachten? Dat alles wordt gestopt omdat iemand niet reageert? 

Ja, inderdaad.
Het zou andersom moeten werken, toestemming geven aan je huidige aanbieder om de lijn op te heffen cq over te laten nemen.

NB:

[..] tot aan de deurwaarder aan toe. [..]

Zal dat een incassobureau zijn geweest ? Die zich voordoet als een deurwaarder ?
Een deurwaarder komt pas in actie als er een kantonrechter bij is geweest.

• January 22, 2025

Ja inderdaad, daar zou toch een extra controle als achtervang bij moeten zijn.

Die extra controle is er toch ook? Dat was nou juist die brief van 20 decemeber. Daarin staat dat de klant met spoed moet bellen met nummer xxxx als de overstap niet klopt of bekend is.
Helaas was de klant dus op vakantie en kon er pas na 10 dagen gebeld worden. En dan is het helaas al te laat.
Wat zou je dan verwachten? Dat alles wordt gestopt omdat iemand niet reageert? 

Ja, inderdaad.
Het zou andersom moeten werken, toestemming geven aan je huidige aanbieder om de lijn op te heffen cq over te laten nemen.

Vaak gebeurt dat dan niet meer denk ik. Of veel te laat. Als iemand verhuist is ofzo. Of in geval van overlijden. Dan komt zo'n bericht niet meer aan. Of er word niet meteen op gereageerd. En de nieuwe bewoners zitten dan te wachten. Die hebben dan geen internet. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@rxschippers .  Wat vervelend dat er telkens op jouw abonnement wordt besteld.  Het fijne weet ik er niet van maar ik zou ik hier even een apart topic voor aanmaken. Dan kunnen we daar over meedenken.