Skip to main content
Vraag

Het factuurbedrag is verhoogd zonder dat abonnement aangepast is

• May 12, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik had mijn abonnement van onbeperkt naar 0 mb over gezet. Maar voordat de wijziging in is gegaan is de opdracht geannuleerd. Nu is wel mijn factuur hoger geworden. Terwijl ik nog steeds dezelfde abonnement heb

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Arjan_fcs 

Ik begrijp uit je woorden, dat je jouw Unlimited abonnement wilde downgraden naar het abonnement met 0 GB en bellen/sms’en, maar dat deze downgrade is geannuleerd.

• Op welke wijze is deze downgrade geannuleerd?
  • Via de klantenservice of door het systeem zelf?

Als deze downgrade naar het laagste mobiele abonnement is geannuleerd, blijf je gewoon op het Unlimited abonnement staan, en zou er geen verandering van de prijs moeten zijn.

Pak de bewuste factuur er eens bij, en kijk dan op bladzijde 2 van deze factuur.
Daar wordt gespecificeerd weergegeven, inclusief de periode waarover het gaat, waar het totaal bedrag uit opgebouwd is.

• Wat staat daar?
  • Klopt het uiteindelijk wat daar staat vermeld?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Arjan_fcs, in ieder geval goed dat je jouw factuurbedrag in de gaten houdt. Heb je inmiddels zelf al de specificatie bekeken van de desbetreffende factuur? Wellicht dat daar uit valt te achterhalen waarom het bedrag hoger is uitgevallen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Ik zie dat de combi voordeel een paar keer veranderd is. Dit terwijl het nieuwe abbonement nog niet was ingegaan. En de omzetting is ook geannuleerd voor dat de wijziging door kon gaan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Om het snelste volledig duidelijkheid te hebben over het maandbedrag en de opbouw van het maandbedrag kun je het beste een belafspraak maken zodat een medewerker van de klantenservice even mee kan kijken naar de betreffende factuur.Â