Skip to main content
Beantwoord

Hoe gaat de garantie van de Philips tv die kapot is geleverd?

• June 30, 2025
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb een paar dagen geleden mijn Philips Promotie TV ontvangen behorend bij een nieuw internetpakket. Na aansluiting van de TV bleek deze al kapot te zijn, het garantiebewijs heb ik alleen niet meer in mijn bezit. Aangezien duidelijk terug te zien is dat ik deze TV nog maar een paar dagen in bezit heb leek mij de discussie over garantie niet zo'n probleem maar KPN denkt daar anders over en zeggen hier niks in te kunnen betekenen. Weet iemand hoe ik aan een garantiebewijs kan komen of wie mij hier verder mee kan helpen want qua serviceniveau scoort KPN hier geen punten. Het bedrijf Sidekix die achter de promotie afhandeling zit stuurt mij ook terug naar KPN.

Alvast bedankt voor een reactie.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Beijen. Welkom op de KPN Community. Logisch dat je hier komt checken of er nog mogelijkheden zijn wat betreft de garantie van je nieuwe tv. 

Echter begrijp ik dat je een cruciaal document niet meer in je bezit hebt en dat is het garantiebewijs. Dit is namelijk het aankoopbewijs waarmee duidelijk wordt dat je de tv via ons hebt gekregen. Zonder garantiebewijs kun je niet aantonen dat het bij ons weg komt. Dit kunnen we helaas niet digitaal verstrekken, omdat we dit niet hebben en maar eenmalig verstrekt wordt. 

Ik vind het heel sneu om te zeggen, maar we kunnen helaas niets voor je betekenen. Het beste kun je misschien langs een elektronicareparateur gaan om te checken of de tv toch nog gerepareerd kan worden. 

7 reacties

• June 30, 2025

... het garantiebewijs heb ik alleen niet meer in mijn bezit.

Niet meer? Hoe komt dat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

De doos incl garantie bewijs is weggegooi, vandaar.

• June 30, 2025

De doos incl garantie bewijs is weggegooi, vandaar.

Dan kan je het vergeten. Die tv kan je nu ook weggooien. 

Ik vind het bijzonder dat je de doos en garantiebewijs al weggegooid hebt nog voor dat je de tv geprobeerd hebt.

Garantiebewijzen zijn er niet voor niets. Zonder garantiebewijs geen garantie. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 30, 2025

“Dat was een beetje dom” zou Maxima zeggen.

Het is verstandig altijd de originele verpakking en bijbehorende papieren zoals garantiebewijzen, veiligheidswaarschuwingen en handleidingen minimaal tijdens de garantieperiode te bewaren.

Nu heb je helaas ‘geen poot om op te staan’ om het even hard te zeggen ​@Beijen .

Kijk eens bij de mails of SMS'jes of je daar nig iets ziet staan omtrent de levering van het apparaat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Beste Marlon, Dank je wel voor je mening maar die is niet zo relevant, ik verzocht om advies via deze community niet om een mening. Als je echt wilt helpen dan verneem ik het graag.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

@Beijen Je heeft geen garantiebewijs nodig, maar wel bewijs dat je de TV gekocht (als welkomstcadeau  gekregen). Deze bewijs kan KPN leveren.

Bij kapot product geen bon verplicht, wel aankoopbewijs

Gaat u terug naar de winkel omdat uw product kapot is? En is dat niet uw schuld? Dan spreken we van een 'ondeugdelijk product'. U hebt dan wettelijke garantie. In dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt.

Wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. Hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan. Ook kunt u bijvoorbeeld een getuige meenemen die erbij was toen u het product kocht.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Hoi ​@Beijen. Welkom op de KPN Community. Logisch dat je hier komt checken of er nog mogelijkheden zijn wat betreft de garantie van je nieuwe tv. 

Echter begrijp ik dat je een cruciaal document niet meer in je bezit hebt en dat is het garantiebewijs. Dit is namelijk het aankoopbewijs waarmee duidelijk wordt dat je de tv via ons hebt gekregen. Zonder garantiebewijs kun je niet aantonen dat het bij ons weg komt. Dit kunnen we helaas niet digitaal verstrekken, omdat we dit niet hebben en maar eenmalig verstrekt wordt. 

Ik vind het heel sneu om te zeggen, maar we kunnen helaas niets voor je betekenen. Het beste kun je misschien langs een elektronicareparateur gaan om te checken of de tv toch nog gerepareerd kan worden.