Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de chatbot beoordelen?

• December 3, 2025
  • 5 reacties
  • 33 keer bekeken

Waarom kan ik geen beoordeling maken van de chatbot. 

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 3, 2025

Hallo ​@Marinusjo ,

Je kunt altijd het reactieformulier op de website invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Marinusjo, wat voor beoordeling zou je willen geven over de chatbot? Met ervaringen kan gekeken worden of de bot mogelijk aangepast moet worden.

Gaat het over de tv-ontvanger, zoals je andere topic? Of was dit over een ander onderwerp?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Een chatbot geeft alleen maar flauwekul antwoorden. Je bent alleen maar tijd kwijt om aan te geven waar je probleem zit. Dus in mijn geval "trek de stekker eruit en herstart de ontvanger na ca. 30 seconden". Dan doe je dat en dan werkt het niet. Daarna van de chatbot exact hetzelfde aan instructie. Kortom een "loop" in de antwoorden. En zo gaat dat maar door. Kortom een half uur verder in een non gesprek met de chatbot. Ik ben er niet voor om chatbots op te leiden. Of mag ik een factuur sturen voor de opleidingskosten?

Jasper van KPN
Moderator

Het herstarten van de ontvanger kan helpen bij verschillende situaties. In jouw geval niet, maar dat maakt het geen flauwekul antwoord. Dat die suggestie herhaald blijft worden is niet de bedoeling natuurlijk, als stap a niet geholpen heeft hoort stap b te komen zodat je verder kunt. Heb je tussendoor de chatbot herstart, of is dat nog in hetzelfde gesprek?

En wat is er precies met de ontvanger? Dan kunnen we met je meedenken en weten we in welke route de chatbot dit doet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Dat is nu juist het probleem van een chatbot. Het ding kan niet uit zichzelf uit een "loop" komen. Kennelijk ook niet na een herstart. Daarom is het een zeer slechte route. Kost veel tijd als klant en je wordt niet geholpen.

Probleem met ontvanger is opgelost, dit ondanks een chatbot. Kon de volgende ochtend gewoon met een telefoon een echte medewerker aan de lijn krijgen.

Einde discussie.