Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik een factuur inclusief BTW van mijn toestel krijgen?

• January 29, 2025
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik zie in verschillende draadjes dat dezelfde vraag al vaker gesteld is. Maar ik kan oprecht niks vinden met de tips tot nu toe. Ik heb eind november mijn abonnement verlengd met betaling van het toestel ineens. Nu ben ik op zoek naar een factuur met BTW. Op de factuur in mijn KPN staat deze niet. Ook niet in de bijlagen van alle mails die ik ontvangen heb (ook samenvatting contract). Ook gebeld met de helpdesk maar kwam niet verder dan dat er 1,11 BTW op de factuur staat dus, dat moet van het toestel zijn. Geprobeerd te overtuigen dat dit over de thuiskopieheffing is maar dat is niet helemaal gelukt. Verder wel vriendelijk geholpen maar ben er dus nog niet uitgekomen. Naar welke afdeling moet ik vragen om een dergelijke factuur te verkrijgen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@nergensomgevraa, als ik jouw gegevens er bij pak, zie ik dat er gisteren nog contact is geweest met de klantenservice. Het juiste document zou nu opgestuurd zijn? 

• Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Kan ik ook een factuur van het toestel met BTW krijgen ?

Is er een reden waarom KPN op de factuur zegt dat BTW niet van toepassing is over de prijs van het toestel ?

Wel 21% op de thuiskopieheffing.

Ik dacht dat BTW verplicht was voor verkoop aan particulieren ?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De aankoopbon van jouw toestel zit als het goed is bij het contract dat je hebt ontvangen na bestellen ​@kevertje77 Mocht dat niet het geval zijn of mocht je die betreffende e-mail niet meer terug kunnenvinden? De collega's van de klantenservice kunnen het gevraagde document alsnog/nogmaals naar jou toe sturen per e-mail. 

Maak zelf een belafspraak en wordt dan op een gewenst moment teruggebeld door de collega's van de klantenservice. 

• Nieuwkomer
  • February 12, 2025

De aankoopbon van jouw toestel zit als het goed is bij het contract dat je hebt ontvangen na bestellen ​@kevertje77 Mocht dat niet het geval zijn of mocht je die betreffende e-mail niet meer terug kunnenvinden? De collega's van de klantenservice kunnen het gevraagde document alsnog/nogmaals naar jou toe sturen per e-mail. 

Maak zelf een belafspraak en wordt dan op een gewenst moment teruggebeld door de collega's van de klantenservice. 

Ik heb alle aankoopbonnen maar zoals gezegd staat er op het toestel “BTW niet van toepassing”
En dat lijkt me uberhaupt niet correct , vooral niet als een particulier het koopt

Wanneer je een factuur stuurt aan een particulier, moet je altijd btw berekenen en vermelden op de factuur. Dit is verplicht, tenzij er sprake is van een vrijstelling, zoals bij de Kleineondernemersregeling.”

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Waar jij op doelt zijn de maandelijkse facturen. Dat is wat anders dan de aankoopbon die bij het contract is toegevoegd. Daar staat namelijk de btw berekening op van het toestel. Heb je deze niet? neem dan even contact op met de klantenservice en de collega zal het juiste document opsturen. 

Waar jij op doelt zijn de maandelijkse facturen. Dat is wat anders dan de aankoopbon die bij het contract is toegevoegd. Daar staat namelijk de btw berekening op van het toestel. Heb je deze niet? neem dan even contact op met de klantenservice en de collega zal het juiste document opsturen. 

Ik denk dat het op dit punt niet helemaal goed gaat in de flow. Na je bestelling krijg je 4 mails, ik heb ze nog allemaal. In van de mail met de naam: “ Samenvatting van uw bestelling“ zit een document met de naam: “Contractsamenvatting” , daar zit een  factuur zonder BTW bij.

Maar het volledige contract zit er niet bij. Bij dat contract zit namelijk wel een factuur met BTW. Maar die komt niet mee met 1 van de mails.

Dus even bellen om een kopie op te vragen van je hele contract is de oplossing (dus niet de fout die ik maakte in mijn eerste gesprek om te beginnen over een factuur met BTW op het toestel). Maar wellicht is het toevoegen van de betreffende bijlage wel  in 1 van de mails de beste optie.