Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik internet en Digitenne aanvragen in tijdelijke woning zonder glasvezel?

• April 19, 2025
  • 14 reacties
  • 147 keer bekeken

Alle,

Ik probeer al dagen er achter te komen hoe ik iets het beste kan regelen met de kpn. Echter kan ik nergens een email adres vinden van de klantenservice. 

Dit is werkelijk super klant onvriendelijk,  (waarschijnlijk zijn klanten lastig)

Oke mijn vraag: 

1. Ik ga tijdelijk verhuizen naar een locatie waar geen glasvezel is.
  2. Ik zou wel graag internet en digitene willen hebben. We gaan daar drie maanden wonen.
  3. Daarna gaan we naar een nieuwe locatie waar ook weer glasvezel komt (echter moet ik de aanleg nog aanvragen bij : mijn aansluitingen.)

Hoe kan ik dit regelen?

We hebben nog een abonnement tot en met januari. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2025

Hallo ​@Vossje ,

De klantenservice is niet te bereiken per e-mail.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Overigens is het aanvragen van Digitenne heel eenvoudig, dat kan direct geregeld worden via Mijn KPN. Of internet gaat lukken, is afhankelijk van de situatie daar ter plaatse. Daar kan de klantenservice jou meer over vertellen.

• April 19, 2025

Digitenne is zeer afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden, afstand tot de zendmast ed.

Als het al een ouder huis is dan is daar wel zeker een koperlijn (ooit aangelegd als telefoonlijn).
Daar over is internet mogelijk, de snelheid kan zeer uiteenlopend zijn.
Als de snelheid niet al te laag is dan is daar over ook TV mogelijk, een abonnement is dan later weer verhuisbaar.

• April 19, 2025

[..] Echter kan ik nergens een email adres vinden van de klantenservice. 

Dat is voor mij ook raadsel, waarom dat blijkbaar normaal of modern gevonden wordt.

Dit is werkelijk super klant onvriendelijk,  (waarschijnlijk zijn klanten lastig)

Dat zal het zijn ja :-/

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Er zit daar geen pstn lijn. Dus we moeten het uit

de lucht plukken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Hartelijk dank voor je reactie maar ik heb daar telefonisch contact gehad echter begrijpen die het niet helemaal.

Het advies was om mijn abonnement vervroegd op te zeggen. De boete en of overige periode te betalen en dan weer een nieuw abonnement aan te gaan, als we in onze nieuwe woning zitten.

Dan heb ik ook mijn email adres niet meer en dat is de reden dat ik bij de vorige provider (odido/t-mobile) ben weggegaan. 

Vandaar ik het schriftelijk wilde aangeven.

Maar ik wil mijn abonnement gewoon betalen en graag voor drie maanden een digitene en een gsm router.

Deze hebben we eerder ontvangen toen onze fiber (drie weken) was gebroken. Na drie maanden sturen we de spullen weer terug en gaan we op ons nieuwe adres weer verder zoals nu.

Deze rare tijden met woning verkoop vragen op creatieve oplossingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2025

Lees jullie tekst nou eens:

Overigens is het aanvragen van Digitenne heel eenvoudig, dat kan direct geregeld worden via Mijn KPN. Of internet gaat lukken, is afhankelijk van de situatie daar ter plaatse. Daar kan de klantenservice jou meer over vertellen.

"VERTEL DAN HOE IK DIE KLANTENSERVICE KAN MAILEN IK HEB GEEN FACEBOEK OF X"

e- mail is waarschijnlijk heel modern voor de KPN maar wel zo handig. Ik heb al mijn zaken per mail geregeld alleen het bedrijf dat zorgt de verbinding verzorgt kan je niet per mail bereiken. Bijzonder. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 19, 2025

De klantenservice heeft jou goed begrepen en ook het juiste antwoord gegeven. Behalve dan dat je het abonnement niet kostenloos zou kunnen opzeggen. Dat kan wel als er niet geleverd kan worden. Het is niet mogelijk om het abonnement tijdelijk te wijzigen in een 4g router mogelijkheid. Helaas zal je dus het huidige abonnement op moeten zeggen en tzt een nieuw abonnement af moeten sluiten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2025

Joep, nu even goed na denken.

1. Ik wil gewoon klant blijven. ( heb ik eerder gezegd)
  2. Ik wil gewoon blijven betalen. (Heb ik eerder gezegd)
  3. Ik wil / moet tijdelijk geen internet / tv via fiber ontvangen omdat ik geen aansluiting heb (drie maanden).
  4. Na drie maanden wil ik het op mijn nieuwe adres (huidige afspraak loopt gewoon verder).
  5. In de tussen liggende periode betaal ik dus gewoon. Maar zou ik gebruik willen maken van een ander product van de zelfde leverancier een 4g modem en digitene (zodat ik nog steeds van hun diensten gebruik maak)

Er kan bij een klant tijdelijk wat veranderen. Dat gebeurd ook bij de kpn zelf een tijdje geen mogelijkheid om het signaal door te sturen bij een kabel breuk.

Vertel mij nou eens waarom dit zo moeilijk is? Bij al mijn abonnement is dit geen probleem voor de energie, krant, verzekering, hypotheek de inschrijving burgelijke stand (burgerzaken), enz. Iedereen is ook gewoon bereikbaar, denkt mee en het is gewoon geregeld.

Alleen de KPN wil niet meewerken en het liefst onbereikbaar zijn "waarom?" Geen idee.

Waarom moet ik via "dit" medium dit regelen? Ik krijg een computer die mij laat terugbellen en ik krijg mevrouw kweenie. Zo jaag je jou klanten werkelijk naar de concurrent, is dat dan de bedoeling?

Ik mis commercieel meedenken, behouden van je klant en menselijk communiceren en dat is wat de KPN toch levert. "Communicatie". Ze zijn het alleen vergeten te doen.

Of gaat het alleen nog maar om kortlopende contracten? En zijn de klanten " bijvoorbaat" lastig en omdat die allerlei problemen kunnen hebben en bij je neer kunnen leggen?

P.s.

Ik heb wel een oplossing. Drie weken voor vertrek til ik een tegel op steek de spa door de glasvezel en krijg een digitene en 4 g modem omdat ik geen signaal heb, maar dat wil ik mijn buren niet aandoen. Het is dus wel mogelijk.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2025

Je kunt jouw huidige contract gewoon aanhouden en dat overzetten naar jouw nieuwe adres zodra dit mogelijk is. Digitenne daarbij nemen voor 6,00 per maand. (Direct opzegbaar). En daarnaast op het nieuwe adres een nieuw maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten met een 4G modem voor de overbrugging. Desnoods op naam van een partner. 

• April 20, 2025

de lucht plukken.

Dat kan niet bij KPN. KPN heeft geen "gsm router". KPN bied zoiets gewoon niet aan. Je hebt eerder wel zoiets gehad, maar dat was een noodpakket. Voor een noodpakket kom je niet voor in aanmerking als jij verhuist naar een adres waar geen KPN beschikbaar is.

Als je verhuist naar een adres waar KPN niet kan leveren, dan word je abonnement stop gezet en hoef je geen boete te betalen.

Je thuis abonnement behouden kan dan niet eens. Of je moet het op het oude adres laten staan. Maar dat zullen de nieuwe bewoners van je oude adres vast geen goed idee vinden. Want dan kunnen ze zelf geen abonnement afsluiten.

Vervolgens kun je bijvoorbeeld Odido Klik&Klaar nemen voor 25 euro per maand. Digitenne kun je dan afsluiten voor 18 euro per maand. 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Voor email kun je bij KPN kiezen voor een email only abonnement voor € 7,50 per maand. Dan blijft je email behouden. 

En nog een opmerking: als jij nu nog glasvezel aan moet vragen op het nieuwe adres duurt het mogelijk nog wel een jaar voordat je dat krijgt. Als Ziggo (eerder) beschikbaar is, dan zou ik dat eerst een jaartje nemen. 

• April 20, 2025

Alleen de KPN wil niet meewerken en het liefst onbereikbaar zijn "waarom?"

Omdat KPN vooral aan zichzelf denkt. "Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk werken". En email is niet efficiënt voor KPN. Als KPN per email bereikbaar zou zijn, dan zouden ze vele 1000en mailtjes per dag binnen krijgen. Dat kost enorm veel tijd om die te behandelen. En de meeste mailtjes leiden tot niets. Zonde van de tijd voor KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

de lucht plukken. We gaan daar 3 maanden wonen.

Dan zou ik het wel weten. Niet kpn, maar Odido Klik & Klaar samen met NLziet voor televisie. Beiden na één maand alweer op te zeggen dus ideaal voor 3 maanden.

Heb je wel een e-mail adres wat onafhankelijk is van je provider? Bv Gmail, Outlook?

Want beëindigen van je huidige abonnement beëindigd ook je e-mail adressen. Al lopen die bij wet nog wel 6 maanden door.

Digitenne (only) kan je alleen voor minimaal 1 jaar nemen à € 18 per maand. + administratiekosten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

Oh ja. 

Je huidige abonnement (en dus e-mail) kan niet aangehouden worden als er geen aansluitpunt is om het op actief te houden. Dat is de reden waarom ik al sinds 2004 een provider onafhankelijk e-mail adres heb.

Je e-mail adres kun je laten verhuizen naar een familie lid met kpn. Dan wordt het daar een losse extra e-mail box. Per adres kunnen er 6 zijn. (en binnen elke box ook nog 10 aliassen, maar dat is nu niet handig).

Er móet een adres gekoppeld zijn aan een abonnement voor de vaste diensten.

En verhuizing naar een adres waar kpn niet kan leveren (geen DSL of FttH punt) zou recht moeten geven op boetevrij stopzetten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2025

Je kunt jouw huidige contract gewoon aanhouden en dat overzetten naar jouw nieuwe adres zodra dit mogelijk is. Digitenne daarbij nemen voor 6,00 per maand. (Direct opzegbaar). En daarnaast op het nieuwe adres een nieuw maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten met een 4G modem voor de overbrugging. Desnoods op naam van een partner. 

@Vossje 

Ben je al wat verder? 

Digitenne regel je eenvoudig binnen jouw huidige Mijn KPN. De ontvanger kun je binnen enkele dagen in huis hebben.

Wat betreft het internet, check deze website:

https://www.kpn.com/service/ugs/4g-modem-buitengebied