Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik overstappen van XS4all naar KPN? Wat kan ik behouden?

• December 31, 2024
  • 30 reacties
  • 1538 keer bekeken

Op dit moment heb ik internet en TV via een XS4all abonnement. Daarnaast heb ik twee mobile abonnementen van KPN. Ik wil nu alles bij KPN onderbrengen. 

• Kan ik mijn huidige KPN abonnement aanpassen zodat alle producten onder KPN vallen, of moet ik daarvoor een nieuwe afsluiten?
  • Moet ik XS4all dan volledig opzeggen, en verlies ik dan mijn XS4all mailadressen? Ik lees namelijk verschillende verhalen op internet. Ik zie dat er een "email only" optie bestaat á €7,50/mnd, maar ik lees ook dat XS4all adressen gewoon blijven werken.​​​​​​
  • Ik heb nu Spotify Premium als extra. (Was ooit cadeau bij XS4all). Ik neem aan dat dan vervalt?
  • Als ik alles bij KPN onderbreng, ontvang ik dan een nieuwe KPN+ box? (Heb nu nog de oude KPN box)

Ik hoop dat iemand (van KPN?) mij hier echt uitsluitsel over kan geven. Als ik in mijn account het abonnement wil aanpassen dan is het me nog niet allemaal duidelijk.

30 reacties

• December 31, 2024

Gewoon verlengen. Alleen dan opletten dat je niet je huidige oude abonnement verlengd. Maar dat het abonnement aangepast word naar TV+.

Als dat goed gaat, dan ontvang je de TV+ ontvanger(s).

Je emailadressen blijven gewoon behouden. Daar hoef je niets aan te doen. Dat email-only abonnement is voor jou niet van toepassing. 

Spotify "gratis" was marketing. De prijs zit gewoon in de pakketprijs verwerkt. Klanten die geen "gratis" Spotify hebben betalen ongeveer 10 euro minder voor hetzelfde abonnement. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 31, 2024

Beste ​@Misjavw het werkt hetzelfde als bij de overgang van Telfort naar KPN in 2020.

Je hoeft niets op te zeggen, je kunt je huidige abo overzetten naar het ‘echte’ KPN en je mailaccounts blijven behouden.

Je kunt dat online regelen, telefonisch of in de lokale KPN-winkel.

• Auteur
  • Topper
  • January 1, 2025

Dank voor de antwoorden. Ik kan dus online mijn huidige pakket aanpassen en KPN TV+ en internet toevoegen. Ik hoef dan niet specifiek op te zeggen bij XS4all en kan mijn xs4all mailadressen gewoon blijven gebruiken, correct?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 1, 2025

Inderdaad ​@Misjavw 

stardust
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 21, 2025

Verlenging aan vragen van xs4ALL naar KPN TV+ kan blijkbaar niet meer. 
Als ik een verleng aanbod aanvraag voor mijn DSL lijn dan kan dat alleen binnen xs4ALL en met de oude TV oplossing. Je kan dus niet naar TV+

Robert

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Oké, ik heb mijn abonnement omgezet en heb nu alles bij KPN. Heb telefonisch nog even gecheckt of dat kon met behoud van mijn xs4all mailadressen en er is me verteld dat de mailadressen inderdaad gewoon blijven bestaan.

Ik heb nu een mail van xs4all ontvangen met bevestiging van beëindiging van dat abonnement, maar daar staat bij dat na zes maanden de mailadressen worden opgeheven.

Hoe zit dat? Is dat echt zo of is dit een standaardmail die gestuurd word bij opzegging?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 22, 2025

Beste ​@Misjavw als je eenmaal bij KPN bent aangesloten kun je de genoemde accounts als aliassen koppelen aan een ...@kpnmail.nl account.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Dat moet ik dan even gaan uitzoeken. Maar wat betekent het concreet als iemand mij bijvoorbeeld een mail stuurt naar mijn oude xs4all mailadres? Wordt dat dan doorgestuurd naar mijn KPN mailadres? 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Beste ​@Misjavw als je eenmaal bij KPN bent aangesloten kun je de genoemde accounts als aliassen koppelen aan een ...@kpnmail.nl account.

Dag ​@JanD , sinds de overgang naar de systemen van KPN is dat bij alle XS4ALL abonnementen reeds het geval, er hoeft dus niets meer gekoppeld te worden.

@Misjavw dit lijkt mij inderdaad een standaardmail er van uitgaande dat je geen KPN abonnement meer hebt.

Ter verdere info: XS4ALL Internet B.V. is per 1 maart 2020 opgeheven en bestaat dus allang niet meer, XS4ALL is nu nog slechts een handelsnaam van KPN en de XS4ALL abonnementsvorm is 100% KPN.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Dag ​@JanD , sinds de overgang naar de systemen van KPN is dat bij alle XS4ALL abonnementen reeds het geval, er hoeft dus niets meer gekoppeld te worden.

Ik heb net even gekeken en ik zie inderdaad dat mijn xs4all adressen gekoppeld zijn aan kpnmail adressen. Even voor mijn beeld: Als ik dus de betreffende kpnmail adressen toevoeg in mijn mailprogramma dan komen daar ook de mails op binnen die iemand evt. nog naar mijn oude xs4all adres stuurt?

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

@Misjavw dit lijkt mij inderdaad een standaardmail er van uitgaande dat je geen KPN abonnement meer hebt.

Ik neem aan dat je bedoelt “...geen xs4all abonnement meer hebt.”? Dat is inderdaad het geval.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Ik neem aan dat je bedoelt “...geen xs4all abonnement meer hebt.”? Dat is inderdaad het geval.

Nee,geen KPN abonnement, jou XS4ALL abonnement is een 100 % KPN abonnement!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Als abonnee van (sinds januari 1998) XS4ALL kan ik u melden dat zowel het adres …..@xs4all.nl als …..@kpnmail.nl werkt.

‘k Weet alleen niet als een gebruiker dezelfde naam heeft voor het apenstaartje of het dan nog wel werkt.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Snap ik. Maar ik heb alle services die ik oorspronkelijk had bij XS4all (internet en TV), om laten zetten naar KPN. Oftewel, ik heb nu internet en TV (met TV+) bij KPN. Mijn oude XS4all abonnement (wat overgenomen was door KPN) wordt volgende maand stopgezet.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Ik heb net even gekeken en ik zie inderdaad dat mijn xs4all adressen gekoppeld zijn aan kpnmail adressen. Even voor mijn beeld: Als ik dus de betreffende kpnmail adressen toevoeg in mijn mailprogramma dan komen daar ook de mails op binnen die iemand evt. nog naar mijn oude xs4all adres stuurt?

Dat klopt, maar als je daarvan een mail verstuurt is dat dan verzonden vanaf jou KPN email adres.

Je kan net zo als tot nu toe inloggen op jouw XS4ALL email adres wat dan tevens het afzend adres is.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Als abonnee van (sinds januari 1998) XS4ALL kan ik u melden dat zowel het adres …..@xs4all.nl als …..@kpnmail.nl werkt.

‘k Weet alleen niet als een gebruiker dezelfde naam heeft voor het apenstaartje of het dan nog wel werkt.

Dat is goed om te weten. Ik hou mijn xs4all account dus gewoon nog in mijn mailprogramma.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Snap ik. Maar ik heb alle services die ik oorspronkelijk had bij XS4all (internet en TV), om laten zetten naar KPN. Oftewel, ik heb nu internet en TV (met TV+) bij KPN. Mijn oude XS4all abonnement (wat overgenomen was door KPN) wordt volgende maand stopgezet.

Je stapt van het ene KPN abonnement (genaamd XS4ALL) over naar het andere KPN abonnement genaamd KPN.

De verwarring ontstaat doordat KPN het doet voorkomen alsof XS4ALL nog steeds als provider bestaat, totdat je overstapt naar een KPN abonnement en je niet als nieuwe klant gezien wordt!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Ter verdere info: XS4ALL Internet B.V. is per 1 maart 2020 opgeheven en bestaat dus allang niet meer, XS4ALL is nu nog slechts een handelsnaam van KPN en de XS4ALL abonnementsvorm is 100% KPN.

Klopt! Het KvK nummer is inderdaad veranderd ná die datum. Op de nota’s staat nog XS4ALL op een KPN layout. Dit komt omdat het merk XS4ALL als de kip met ‘gouden eieren’ werd bestempeld, dus moest de naam wél ergens terugkomen. Dit gebeurde ook met de elite bank ‘MeesPierson’ die als een bank onder de grote ABN AMRO vleugels kwam te hangen. 

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Ik heb mijn oude XS4all abonnement stopgezet en alles nu onder KPN lopen. Er is mij verteld dat m’n @xs4all mailadressen behouden blijven.

Vandaag ontving ik een mail van XS4all waarin dit staat: 

Je hebt laatst je XS4ALL Internet Compact abonnement opgezegd. 

De e-mailaccounts van je abonnement vervallen. Bij je abonnement horen 1 of meer e-mailaccounts en e-mailadressen die eindigen op: @xs4all.nl, @demon.nl of @cistron.nl.

Je hebt nog 4 weken toegang tot je e-mail. Daarna werken je e-mailaccounts en e-mailadressen niet meer. Je kan dan geen e-mails meer sturen of krijgen.

Is dit inderdaad zo?

• July 16, 2025

Als jij opgezegd hebt zoals je in je eerste zin van je reactie schrijft...

Ik heb mijn oude XS4all abonnement stopgezet ...

...dan klopt dat.

Nou ja, eigenlijk klopt het dan nog steeds niet. Want een provider moet volgens mij wettelijk gezien de emailadressen 6 maanden in de lucht houden na opzeggen. Dus waar die 4 weken vandaan komen is mij een raadsel. 

Maar het is verstandig als een KPN medewerker hier even naar kijkt. Die kan de emailadressen wel over zetten naar je nieuwe abonnement.

Ik zie dat er nog geen KPN medewerker gereageerd heeft. ​@Sanne van KPN heeft wel een like gegeven bij 1 van de reacties.

Heb je je forumprofiel ingevuld?

https://forum.kpn.com/settings/profile

Haal jij de email op via POP3 of via IMAP? Het is verstandig om je email die op de server staat ff veilig te stellen. Bij het verplaatsen van een emailadres naar een ander abonnement gaat de oude email meestal niet mee namelijk. 

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Het is inderdaad 6 maanden gelden dat ik opgezegd heb hoor. Maar ik was in de veronderstelling dat de mailaccounts gewoon bleven bestaan. Dat is mij in ieder geval zo uitgelegd door KPN medewerkers.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Dag ​@Misjavw , heb je XS4ALL zelf opgezegd en zelf een KPN contract afgesloten?

Kortom, heb je nu van KPN een ander klantnummer dan je voorheen met je XS4ALL abonnement had?

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Dag ​@Misjavw , heb je XS4ALL zelf opgezegd en zelf een KPN contract afgesloten?

Kortom, heb je nu van KPN een ander klantnummer dan je voorheen met je XS4ALL abonnement had?

Ik heb dit destijds door KPN zelf laten regelen. Zij hebben mijn oude XS4all abonnement intern “omgezet” naar KPN waarbij alle producten (Internet en TV) naar KPN werden overgezet (waar ik ook al een mobiel abonnement had lopen). Mijn huidige klantnummer bij KPN is hetzelfde als wat ik bij XS4all had.

Als ik me goed herinner heeft de medewerker me toen verteld dat mijn @xs4all mailaccount gewoon zouden blijven werken.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Dan zou je @xs4all.nl emailadres  gewoon moeten blijven werken, dit is namelijk als alias gekoppeld aan een KPN emailaccount welke nu onder jouw KPN abonnement zou moeten vallen.

Voor zekerheid maar even bellen (0800-0402).

• July 16, 2025

Het is inderdaad 6 maanden gelden dat ik opgezegd heb hoor. 

Ik zie nu dat dit topic inderdaad al 6 maanden oud is 😬